Baby wil niet slapen na voeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Eerstebeeb, Jun 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

May 6, 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Mijn baby is nu 14 dagen.ze wil na de voeding absoluut niet plat liggen.word er erg moe van omdat ik 's nachts zo anderhalf uur met haar zit en haar wat rechtop probeer te houden.ook al laat ze een paar boertjes.als ik haar na een uurtje weer in haar wiegje leg begint ze na 5 min wat te grommen en lijkt het of de melk haar constant op komt.vind het eng om dan te gaan slapen en waak dan rustig nog een uur over haar.heb al een handdoek onder het matrasje zodat ze met haar bovenkant iets hoger ligt.waar kan ze last van hebben en wat kan ik hieraan doen?is het inzin om zolang haar in de gaten te houden?ben bang dat ze moet spugen en dat vind ik zielig.wil haar dan zo snel mogelijk een droog lakentje geven.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Vervelend en vermoeiend deze situaties. Je schrijft dat je het idee hebt dat de melk omhoog komt. Waarom denk je dat?

3. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

May 6, 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Omdat ze steeds begint te kokhalzen en dan melk in haar mondje heeft.ook begint ze dan wel eens te spugen.weet dat dit wel normaal is voor baby 's maar vind het toch altijd eng:)

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Is het na elke voeding? En welke voeding krijgt ze en hoeveel?

Het hoofdeind wat hoger zetten is prima. Kan ook dmv boeken onder de poten dan staat het hele bed iets schuiner ;)

Ilja

5. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

May 6, 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Het is meestal na elke voeding.valt me op dat ze vooral op haar rug liggen vervelend vind.maar durf haar niet op de zij te leggen.Ze krijgt Friso en ongeveer.2 x 120 ml en 4 x 90 ml.Ze weegt nu ongeveer 3800 gr.Sorry hoor:)Ben misschien overbezorgt.Het is mijn eerste kindje en heb een rotzwangerschap gehad en een paar keer angst gehad om haar te verliezen.daardoor nog angstig dat er weer iets mis gaat

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Geen sorrie meid. Het is normaal om onzeker en bezorgd te zijn.

Slaapt ze bij jou op de slaapkamer?

Je zegt dat je bang bent dat ze moet spugen, maar spuugt ze ook daadwerkelijk? En huilt ze ook als ze plat wordt weg gelegd?

Ik vraag dit om wat meer duidelijkheid van de situatie te krijgen.

Ilja

Share This Page