Molton bedzeiltjes en hoeslaken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sarah84, 7 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    In het boekje van de Prenatal staat een uitzetlijst, ik hou die een beetje aan om te kijken wat we moeten hebben allemaal...
    maar nou staan er twee dingen op waar ik het verschil niet helemaal tussen weet.

Er staat dat je twee molton bedzeiltjes nodig hebt, en drie molton hoeslakens. Nou weet ik het verschil wel tussen een bedzeiltje en een hoeslaken...

Nou staat er ook nog een molton matrasbeschermer handig kan zijn...

maar waarom moet het allemaal molton zijn? Het ligt toch over elkaar heen? Of snap ik het nou verkeerd? :oops:

Moet je het ook echt wel allemaal hebben?

Alvast bedankt!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Is inderdaad erg verwarrend, daar zat ik ook mee.

Ik heb een moltonhoes om het matrasje heen, net als bij ons eigen bed. En dan om de moltonhoes een gewoon hoeslaken. Zeiltjes mag je niet gebruiken, dus die kun je van de lijst afhalen. Dat is hartstikke gevaarlijk, als bijvoorbeeld een kruik zou gaan lekken. Dan ligt je kindje in het hete water, omdat het water op het zeiltje blijft staan.

Ik heb maar één moltonhoes voor om het matras en nog nooit eentje extra nodig gehad. Ik was hem, doe hem in de droger en meteen er weer om heen. Ik heb drie gewone hoeslakens, dat is ook ruim voldoende. Een extra matrasbeschermer hoeft dus niet, want daar gebruik je de moltonhoes al voor. In het begin gebruik je hydrofiele/flanellen luiers, die je onder het kontje legt en onder het hoofdje. Mocht het dan een keer doorlekken of je kindje spuugt alles onder, dan hoef je alleen de doeken te verschonen en niet het hele bedje. Dus je hebt geen vijf lagen molton nodig! ;)

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    zeiltjes mag je niet gebruiken. Let er bij molton doeken op dat ze echt van 100 % katoen zijn. Vaak zit er een laagje tussen waardoor het alsnog een zeiltje is.
    Ik heb 2 moltons en 3 hoeslakens.

4. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    ik moest van de kraamzorg net zo een combi zeiltje molton halen voor de wieg.
    had dat niet omdat ik voor het bed een aerosleep had en bij de wieg niet had stilgestaan.
    toen raade zij mij aan dus zo een gecombineerd moltonnetje te halen :(

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Thnx!

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ook een zeiltje met een molton buitenkant, mag niet. Je mag niks in het wiegje leggen waar water op kan blijven staan. Ik had er zo'n eentje gekocht, maar die ligt dus ook nog in de verpakking in de kast.

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Idd niets halen waar een zeiltje in verwerkt zit hoor. Weet niet bij welk kraamcentrum je zit. Maar bj de Waarden halen ze hem er meteen uit. Daar werk ik namelijk.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hadden eerst een moltonhoeslaken op het matras, dan een molton onderlegger (puur stof, geen zeil/rubber/plastic), en dan een gewoon hoeslaken van katoen of badstof.

Van die moltonhoeslakens heb ik er 2, van die onderlegger 5, en van de hoeslakens 3.
    In het begin hadden we nog een hydrofiele luiers onder het hoofdje, zodat je niet bij elk mondje melk terug het hele bedje hoeft te verschonen.

Ik heb 1 bedzeiltje gehaald. En die in mijn bed gelegd, voor het geval mijn vliezen daar zouden breken ;)

Deel Deze Pagina