maxi cosi

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sandhya, 20 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    hoi hoi,

wij hebben een x adventure max cosi en het voel mij op, hij staat op de achterbank, dat de riem dan langs de blauwe stippen geleid moet worden.
    hij kijkt dan met zn snoetje naar voren en dan de roem gata voor hem langs maar als ik de riem dan aantrek ligt de riem doodleuk bij hem op schoot..aan de achterkant zit hij weliswaar vast maar lijkt mij niet zo veilig..of ben ik nou een enorme zeurpiet...

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Bij mijn weten moet elk zitje voor die leeftijd andersom (kindje rijdt achterstevoren). De diagonale band van de riem gaat dan achter ruggetje in de klem vh zitje, horizontale stuk door de klemmen op de zijkanten. Als je het dan strak trekt, trekt de gordel in de zijklemmen vast, boven (niet op) beebs schoot. (hier maxi cosi)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd zitjes moeten tegen de rijrichting ingeplaatst worden.

Maar zolang jij hem vast maakt zoals in de gebruiksaanwijzing staat is het goed.

En idd zoals debbie2007 al zegt, het heup-gedeelte van de gordel zit door de haken van de maxi cosi heen en dan bovenlangs de beentjes van de kindjes en het borst-gedeelte van de gordel gaat achter de kuip van het stoeltje langs, en kan je achter op de kuip, op het ruggetje van het kindje zegmaar vastmaken. Zo zit ie gewoon prima vast.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Als hij naar voren kijkt doe je toch iets niet goed ;) Ze moeten altijd naar achter kijken.
    Verder gewoon doen zoals Bolbuikje zegt :)

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Volgens mij is het zelfs verplicht om alle autostoeltjes groep 0 tegen de rijrichting in te plaatsen. Waarschijnlijk als je hem dus omdraait, moet het gelijk beter passen met de gordels.

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    heb je anders een foto hoe jij de stoel in de auto hebt? kan me er geen voorstelling van maken, maar het lijkt me niet de juiste manier?!

7. Sandhya, ik heb je topic verplaatst naar het juiste forumonderdeel.

8. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    ja toen hij op de voorbank reed deed ik dit wel idd..maar toen d8 ik dat de airbag uit was dat was niet het geval dus meteen naar achteren verplaatst.

alleen hoe kun je hem dan in de gaten houden als je tegen de achterkant van de maxi aankijkt? ik rij best lange stukken namelijk.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Je kan een spiegeltje ophangen, dan kan je hem via jouw binnenspiegel zien.
    Wij rijden ook lange stukken, (lees 200 km) en het gaat prima met dat spiegeltje :)

Deel Deze Pagina