BUGABOO! gebruik hem nu 10 maand en ben er erg blij mee! Dion heeft 8 maand in de bak gelegen, toen was hij er qua lengte nog niet uitgegroeid maar vanaf toen wilde hij graag wat meer van de wereld zien en hebben we hem omgebouwd! hij is lekker licht, en klein op te vouwen. hij rijd heerlijk en je kan merken dat over alles is nagedacht. hij is heel degelijk. en wij zijn beiden ook groot, maar we hebben de "lage" bak absoluut niet als storend ervaren. de duwstang kan je wel lekker verstellen en dat vond ik belangrijker. ja echt een aanrader!
Wij hebben ook een bugaboo. Vind hem erg prettig rijden en heel mooi Minpuntje vind ik de boodschappenmand onder de wagen, nu met de wiegbak er nog op, kun je er bijna niets in doen. dus hang ik mijn tassen vaak aan de rem. Wij hebben hem trouwens van marktplaats gehaald, helemaal compleet (en bijna nieuw) voor 500. En het was precies degene die we wilde hebben, dus als je mazzel hebt kun je echt goede deals via mp maken!
Dat is een groot nadeel vinden wij. Wij zijn beiden erg lang en ik heb ook nog eens bekkenklachten, dus de kinderwagen moest echt hoger liggen. Ik heb trouwens de 3-wielers uit het rijtje allemaal geprobeerd, maar vond ze geen van allen stevig en stabiel. Ik zou niet afgaan op het uiterlijk of de prijs, maar echt op het rijcomfort, dus uitproberen die handel!
Wij hebben een Bogaboo Frog gehaald, een tweedehandsje in superstaat voor 250 euro. Echt een prima prijs voor een anders zo dure wagen dus ben blij met Marktplaats Wat bij ons de voornaamste reden was dat m'n vriend met 1 hand geboren is en dit werkelijk de enige wagen was die voor hem te bedienen was. Alle andere wagens hebben wel iets waarbij je echt 2 handen mét vingers moet gebruiken, bijvoorbeeld bij het inklappen of de wieg losmaken. En natuurlijk is het gewoon een fijne wagen die makkelijk rijdt, draait en heel klein op te vouwen is. Het was voor ons ook belangrijk dat hij lang te gebruiken zou zijn en dat kan met die buggysit wel.
Wij hebben een quinny speedi en zijn er erg tevreden over. Kyra zit er nu nog in en heeft het prima naar haar zin. We gaan hem voor de 2e ook weer gebruiken.
Zoals vele anderen hebben we de bugaboo gekozen vanwege zijn grote kinderwagenbak, kleine draaicirkel en omdat hij goed in onze kleine auto past. En omdat we hem beide mooi vinden. De lage bak valt mij enorm mee. Ik ben ook zeer tevreden over zijn gedrag in het bos (in de 'achteruit rij stand'). Voor degenen die de bak te laag vinden kan de Joolz Bloom een alternatief zijn. Alleen kon/kan je hiervan de rijrichting niet veranderen.
Tnx allemaal Het is de quinny buzz 4 wieler geworden. Ben er erg blij mee en kan niet wachten tot ik m mag gebruiken. ALleen duurt dat nog wel ff!
ey bekend probleem dit hihi. wij hebben besloten om toch voor een quinny speedi te gaan waarschijnlijk de fudge of raven. wij zijn allebij lang en het is dus een hogere wagen, en we vonden heb er leuk uitzien, en je hoort veel goede berichtte over de speedi
WAT DUUR die wagens! Als je een beetje voor merk gaat zoals de merken in dit topic. Zooooo.....een rib uit je lijf, joh. Hebben jullie zoveel geld uitgegeven aan kinderwagens? Of is tweedehands beter?
@assi ja de wagens zijn wel prijzig, ik heb gekeken in de baby winkels en uitgeprobeerd, heb nog niks gekocht hoor! maar wij krijgen een bedrag van mijn ouders voor bij de wandelwagen, maar als je goed rondkijkt op internet kan je hem ook online bestellen en dan is hij al goedkoper dan uit de winkel.
Ik zag in de magazine van Leenbakker een tijdje terug dat ze een kinderwagen verkochten (met dubbele functie) voor 179 euro. Zwart en heel mooi. Alles erop en eraan. Dat is toch een heeeeeel ander bedrag dan een bugaboo of stokke. Poeh... Zijn die dure merken zo goed dan? Ik ga me maar een beetje orienteren, denk ik
ik denk dat die iets duurdere wagens toch wat langer mee gaan, en het licht er aan wat je er mee wil doen en gaat doen. wij hebben en flinke hond die moet dus regelmatig wandelen, dus onze wagen moet zowel goed lopen op straat als in het bos en het strand en moet tegen een stootje kunnen. een vriendin van mij had ook onbekend merk wagen bij baby-walz vandaan 3wieler en die was toch niet zo goed achteraf. dus ja net wat je zelf al zegt je er inverdiepen kan echt geen kwaad
Ik heb ze allemaal uitgeprobeerd en goed bekeken en ik zeg: ja! Ik ben lang, heb rugklachten en reuma in mijn handen, dus ik had wel een wensenlijstje; hij moet heel licht rijden en toch stevig zijn, omdat we vaak op strand of in bos wandelen met onze honden. En je ziet het prijsverschil ook aan het materiaal.
Oke, heb even een vriendin geraadpleegd die een kleine heeft van 7 maandjes oud. Zij heeft destijds de Quinny Speedy gekocht, de driedelige: zo een reiswieg erbij, mogelijkheid als buggy en de mogelijkheid er een maxicose op te vestigen. Ze zegt: Jij bevalt in de zomer. Ik raad je alleen het onderstel van de quinny aan en daarbij een Maxicose. Als de baby wat ouder wordt, koop dan een buggy die wat lichter is. Want zij is heel tevreden over de Quinny Speedy, MAAR.... ze heeft die reiswieg zelf maar 1x gebruikt. Verder alleen het onderstel + maxicose gebruikt. Je kunt die Quinny dus ook gebruiken als buggy, maar dat valt haar vies tegen. Het is heel zwaar om mee te tillen en niet compact. Dus ik denk dat ik ga voor die onderstel van Quinny + maxicose erbij.
ik heb een complete wagen , mar had er ECHT niet aan moeten denken zonder de bak te moeten..... en dion is toch echt mini geweest afgelopen zomer....het seizoen maakt daarbij toch niet uit? wij hebben hem bijna 8 maanden dagelijks gebruikt..... als we ergens heen gingen voor wat langere tijd , kon dion daar mooi in slapen. en gewoon lekker horizontaal zoals in bed. de maxicosi is toch echt een autozitje en meer niet....... voor even een winkel in is het handig zoals jij beschrijft maar voor lekker wandelen en je kind laten slapen ( en dat doen ze veel de eerste tijd hahaha) vind ik het toch minder geschikt.... maar dat is dan misschien peroonlijk......