Wat is het slimste / fijnste? Een lakentje + dekentje of zo'n speciaal dekbedje die je al vanaf de geboorte kan gebruiken? Waar heb jij voor gekozen en waarom?
lakens en katoenen deken.. Omdat t zeer onverstandig is om tot 2 jaar een dekbed te gebruiken voor je ukkie...
Hetzelfde als annemarie! En dekbedje wordt afgeraden ivm wiegendood...dit zegt de kraamzorg bij de intake ook als het goed is
Hier ook bij mijn zoontje lakentje en deken. ( nu 26 maanden) Nu gebruik ik het nog steeds, zijn vaak wat breder waardoor je deze goed kunt instoppen onder de matras zelf. Zoontje gaat na de feestdagen over naar een juniorbed i.v.m beginnen met de babykamer en krijgt de leeftijd ervoor en wil dat hij gewent is als zijn broertje of zusje komt.
Ja ik weet dat het onverstandig is om gewone dekbedjes te gebruiken! Maar ik heb het hier over speciale dekbedjes die je dus al vanaf de geboorte kan gebruiken, die ook gewoon "ademen" zoals lakentje en dekentje.... In een baby winkel vertelde iemand mij erover... Al zijn dat soort dekbedjes wel wat duurder! Het is denk ik niet eens een echt dekbedje maar het is wel iets wat je in een dekbedovertrek kan doen.... Iemand ervaring ermee? en iemand die weet wat ik bedoel? Ow en een kennis van ons had het volgens mij ook bij 2 weken al zo'n dekbedje...
als je er over twijfelt.. zou ik t niet doen.. Straks geef je flink geld uit aan dat dekbed-achtige ding.. en blijkt dat t niet mag.. Als t tegenzit mag je hem niet meer ruilen/ tegoedbon/geld terug en zit je met dubbele kosten.. Ik vind een laken met deken zelf wel zo praktisch..
Ik denk dat je zo'n duodeken bedoeld... Die kun je in een hoes doen van een dekbedje. Bij ons werd dat afgeraden. Ons werd echt geadviseerd om een los dekentje en een los lakentje te nemen, dat hebben we dus ook gedaan. Gaat ook net zo makkelijk eigenlijk, went erg snel dat instoppen.
Oww ik had geen idee dat zoiets bestond...haha! Maar ik vind het wel makkelijk met een dekentje ook...en het staat heel lief met een lakentje! En het voordeel is weer in de zomer dat hij alleen onder zn lakentje heeft gelegen!