Sinds 2 weken huilt mijn kleine man in zijn slaap. Standaard rond 4 uur begint hij te huilen. Als ik bij hem ga kijken dan zie ik dat hij slaapt...maar zodra ik de deur weer dichtdoe word hij echt wakker en begint hij harder te huilen. En dan wil hij dus de fles want anders gaat hij niet meer slapen. Nou hoor ik inmiddels wel aan het huilen dat hij niet echt wakker is. Maar als ik hem dus laat huilen, huilt hij maarzo 30-45 minuten. En dit dus gewoon in zijn slaap. Zijn er meer die hier ervaring mee hebben? Hebben jullie dit op kunnen lossen? Zo ja hoe? Zo lang laten huilen werkt natuurlijk ook niet want ik doe dan ook geen oog dicht. En als ik dus naar hem toe ga word hij echt wakker....wat o wat kan ik doen?
Het kan ook het verwerken van alle indrukken van de dag zijn. Dit uit zich ook vaak in huilen. Misschien toch een klein flesje maken. Gaat vaak vanzelf wel weer over. Mijn zoontje is nu 's nachts ook nog wel eens wakker maar gaat nu liggen "kletsen" ipv. huilen. Word je ook niet vrolijk van want hij heeft inmiddels aardig wat volume.
Met 6 weken is het toch niet erg dat je hem dan een klein flesje geeft. Dus ik zou hem lekker een flesje geven, zodat hij daarna weer meteen lekker verder kan slapen. Ik zou hem ook niet laten huilen...heb jij niks aan en hij ook niet denk ik.
Nee een klein flesje is ook niet erg. En geef hem meestal ook wel de fles. Maar een kleine fles neemt hij dan geen genoegen mee, want dan wil hij ook een hele.
Jah de nachtfles hoeft van mij ook niet te stoppen. Dat is het helemaal niet....Maar vannacht had hij de laatste fles om 1 uur, en om half 4 begon hij te huilen....hij krijgt bij de laatste voeding 150...terwijl hij normaal 120 krijgt dus hij krijgt al meer dan overdag...dus hij kan haast geen honger hebben. Maar ik ga hem dan maar gewoon een flesje geven en hopen dat het snel over gaat.
Oh...ja dat is wel vreemd ja. Misschien overdag iets meer geven (dus niet alleen 's avonds?). En misschien is hij inderdaad alleen aan het dromen, maar wel gek dat hij dan alleen met fles weer in slaap valt...
Ons mannetje jengeld, piept en "kletst?" ook heel wat af s'nachts. In het begin ging ik dan steeds naar hem toe om hem zn speen te geven. Maar ik merkte dat hij dan óf nog sliep óf wakker werd van mij. Met als gevolg dat ik daarna 100 x per nacht mn bed in en uit moest. En om hem een fles te geven. Een halve fles was ook niet genoeg voor meneer. Terwijl hij in het ziekenhuis geen nachtvoeding meer kreeg (zo'n 6 weken oud) Op een gegeven moment heb ik het jengelen maar zo gelaten. Want als hij echt wakker is en honger heeft dan staat de volumeknop wel open. En warempel... ons ventje sliep gewoon in/door tot een uur of 5! Maar ik heb er zelf heel erg aan moeten wennen hoor. Om te blijven liggen... Nu slaap ik meestal iets vaster waardoor ik het jengelen niet zo vaak meer hoor. Zo'n 1 x per nacht.... OF ons ventje slaapt dieper, dat kan natuurlijk ook Dusss... (een tip die ik heb gekregen van de cb verpleegkundige) ga er niet naar toe als het niet menens klinkt. En bedenk daarbij, in je bed, "er is niets aan de hand... gewoon jengelen/verwerken" Waarschijnlijk val je dan weer in slaap of ga je er aan wennen zodat je op den duur wat beter slaapt, en niet van elke kleine piep wakker word... Nachtfles? Gewoon geven als hij dat nog nodig heeft.... maar misschien blijkt wel dat dit niet persé nodig is rond 4 uur... misschien pas om 5 uur of later? Dan heb jij iets meer uurtjes aaneengesloten geslapen. Succes!!
Wij hadden dit in het begin soms ook en zijn zo een beer gaan halen die baarmoedergeluiden afspeelt. Een voltreffer! Van het moment dat uw kleintje een geluidje maakt, springt het beertje op. Onze zoon werd daar heeeeel rustig van en viel dan weer direct in slaap! ---<<<Doodoo>>>---