In november hebben wij ons tweede kindje gekregen. Omdat onze oudste nog geen 2 is hebben we een plankje voor achter de wagen gekocht. Nu heb ik hier een paar keer meegelopen maar het valt mij eigenlijk tegen omdat ik niet achter de wagen kan lopen maar een beetje aan de zijkant. Hierdoor krijg ik een zere rug. Nu kwam ik toevallig op marktplaats de Phil en Teds duowagen tegen en vroeg ik me af hoe deze wagen is. - kun je hier gewoon normaal achter lopen? - hoe ligt de baby erin? En waar? - Is het ook een normale wagen zodat het straks ook voor 1 kindje te gebruiken is? Of moet ik mijn wagen van nu bewaren voor straks - kan de maxi cosi er ook op? - kan je er ook goed in het bos mee lopen? Als het een goede wagen moet ik mijn man nog zien te overtuigen.... Maar ik wandel graag en heb geen auto maar nu met mijn wandelwagen en mijn oudste 'vrij' op het plankje wandel ik niet naar de stad Eventueel andere goede duowagens???
Wij hebben de P&T Vibe onlangs gekocht. Onze 2e uk is er nog niet, dus nu alleen in gebruik voor onze dochter. Het duozitje is er nu dus af. Als de baby er straks is, hebben we nog een cocoon nodig (tot ca. 6 maanden). Deze gaat in de zitting in volledig platte stand. Het 2e duozitje gaat er dan boven. Er zijn ook adapters verkrijgbaar om je maxicosi er op te zetten. De wagen zelf is wel wat zwaarder als wat we hadden (Quinny Buzz), maar je moet er straks natuurlijk 2 kindjes in vervoeren, dus deze moet wel goed stevig zijn. Je kunt de wagen met het duozitje ook inklappen zonder dat je deze er af hoeft te halen. Ik heb natuurlijk ook even gelopen met het 2e duozitje er op. Ik pas er dan prima achter. Ik ben zelf niet heel groot, maar kom ook niet met m'n benen er tegenaan ofzo. Voor ons lijkt dit de perfecte wagen. Het zal voor iedereen anders zijn. Ga ze anders gewoon eens proberen in de winkel. Even lopen, uit laten leggen hoe alles werkt. Dan kun je het zelf zien en beoordelen.
Ik vond het een rotwagen. Vond het babynestje niet fijn en veels te warm (was ook een zomerkindje die erin lag) daarbij vond ik de baby eruit halen lastig, eigenlijk moet je dan het bovenste zitje er af halen. Later in het zitje zat het jongste kindje ook altijd heel onderuit gezakt. En er waren Nog wat dingetjes die niet bevielen trouwens. Ik ben ook geen fan van drie wielen, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik raad de iCandy aan, topwagen!
Wij hebben de Phil & Teds Promenade. Ouder peutertje van net 3 als de baby geboren is. Baby zit wat lager onderin. Vier wiels. Kan als een-kind wagen, kan de maxi cosi ook op met twee verschillende standen dacht ik. Voor het bos zou ik het aanraden maar je kan er ook andere banden bijkopen en die er op zetten - dan zou het eventueel wel kunnen. Ik vind het alleen al heerlijk dat ik lekker kan boodschappen doen en aan de kinderwagen hangen zonder dat hij omkiepert.. vrij stevige wagen... Als hij alleen voor een ouder kindje word gebruikt vind ik de stuurbar net te groot/lang, maar voor een jonger kindje alleen of twee kindjes is hij dan wel weer perfect. Ook voor manlief een extra lange stand.
Na uitvoerig onderzoek te hebben gedaan kwamen er twee opties uit voor mij. De iCandy peach duo of de mima kobi duo. Ik ben voor de iCandy gegaan, omdat ik daar veel makkelijker bij de baby kan. Bij de mima moet eigenlijk het bovenste zitje er af. Voordeel van deze wagens vind ik dat je echt een wieg hebt en niet zo'n babynestje. Beide wagens zijn ook enkel te gebruiken en met adapters ook met een maxicosi. Succes!
Ik heb de phil&ted sport, een oude via marktplaats. Ik heb geen babynestje, maar heb van schuimrubber een matrasje gemaakt. Met 4 maanden moest dat matrasje eruit, omdat baby met zn knieen tegen het stoeltje erboven kwam. Dus nu ligt hij op een wikkeldoek en daar leg ik een deken over. Qua lengte past het prima, maar zn broerzit nu wel bijna op hem. Babys knieeen komen alweer bijna tegen het stoeltje erboven vast te zitten, beetje onduidelijk verhaal. Ik weet niet hoe de nieuwere versies zijn. Maar als baby straks kan zitten is het wel weer ideaal.
Ik ben helemaal fan van de icandy wagen! Ik gebruik hem nu voor 1 kindje maar ik heb alles om het straks voor 2 kindjes te gebruiken! Tot nu toe heel erg tevreden!
Hier ook een Phil en teds promenade erg fijne wagen. Bij deze wagen heb je 2 volwaardige zitjes. En van de zitjes kan je een wagenbak maken. Ik ben er super blij mee.