Stoel Babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door j010, 8 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Hallo,

Wat ik mij afvroeg, hebben jullie een stoel op de babykamer, zo ja wanneer ben je deze gaan gebruiken?

Ik heb gelezen dat dit handig is wanneer je borstvoeding geeft. Nu zal ons kindje de eerste weken/maanden bij ons op de kamer slapen.

Wij slapen wel een verdieping hoger dan de babykamer, dus misschien voor later wel weer handig?!
    Ik twijfel dus of het nu nodig is. :)

Tnx alvast voor tips/advies

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij hebben de Poang schommelstoel v/d Ikea, hele fijn stoel, enige nadeel is dat ie wat laag is.

Wij gebruiken 'm al bijna 1 jaar. Eerst stond hij op onze kamer, toen gaf ik nog bv (Maar ook vaak dat ik gewoon in bed bv gaf). Sinds ze 6 maand is staat de stoel op dochter haar kamer, we geven haar flesje in die stoel en leggen haar erna in bed!

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wij hebben ook een stoel op de kamer.
    Voor voedingen niet zoveel gebruikt, vond ik niet zo handig en deed ik net zo lief op bed.
    Maar heb hem er wel heel vaak in slaap gewiegd en rustig gekregen.
    Zeker het eerste jaar veel gebruikt.
    Met name dan in de nachten, zodat manlief gewoon verder kon slapen als ik met zoontje in de weer was.

4. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik heb geen stoel op de kamer en mis die ook totaal niet. Ik geef mn baby (slaapt bij ons op de kamer) snachts in bed borstvoeding, lekker warm en ik kan snel weer verder slapen. Ik zou een stoel dus ook zeker niet nu al kopen. Als jullie baby op zijn/haar eigen kamertje gaat slapen en je mist die stoel echt heel erg kun m altijd nog aanschaffen :)

5. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Ik heb wel altijd een stoel op de babykamer gehad, nu ook weer. Maar de baby slaapt sowieso het eerste half jaar in de wieg bij ons op de kamer en dan voed ik in bed. Dus eigenlijk is het niet echt nodig.

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    hier ook geen stoel op de babykamer.
    Geen idee of ik hem ga missen.
    Baby gaat trouwens ook eerst in de wieg op onze slaapkamer

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier geen stoel op de kamer gehad. En nu weer niet. Niet gemist ook.
    Nacht voedingen gaf ik of in mijn eigen bed of beneden.

8. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik zou echt niet zonder stoel op de baby- en kinderkamer kunnen. Ik heb 15 maanden borstvoeding gegeven, en vrijwel alle nachtvoedingen waren in die stoel. In bed voeden vond ik helemaal niet prettig, die houding was niet goed. In de stoel ging dat veel prettiger.

Ook hebben we de stoel veel gebruikt voor troosten. Als mijn zoontje huilnachten had, zaten we in de stoel en lag hij tegen ons aan. Dat hielp. Als hij in slaap gevallen was, legden we hem voorzichtig weer terug in zijn ledikant.

Nu hij ouder is wordt de stoel iedere avond gebruikt om een boekje voor te lezen. Hij loopt zelf al 's avonds met zijn boekje naar de stoel toe, een vast ritueel.

9. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wij hebben geen stoel, maar een 1/2 persoons uitschuifbedbank op de babykamer. Ik vind liggend voeden veel fijner. Zittend lukte me niet goed. Hij is veel gebruikt zodat mijn vriend niet wakker werd snachts. En over een jaar of twee word het het bed van mijn oudste zoon.

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb ook de Poan schommestoel van Ikea en vind het geweldig. Gebruik hem nog steeds. Om bv in te geven ideaal, om flesjes in te geven ook. Maar ook om gewoon even net voor het slapen leggen met haar in mijn armen te schommelen, te knuffelen, etc. Je kan de stoel de eerste maanden in jouw kamer of in de woonkamer zetten en daarna als ze op haar kamer slaapt de stoel daar zetten.

11. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Wij hebben een schommelstoel in de babykamer gehad.
    Heerlijk voor voedingen, troosten midden in de nacht, verhaaltje voorlezen Enz. In de nieuwe babykamer krijgt de schommelstoel weer een plekje.

12. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    We hebben ook een stoel op de babykamer. Het is een eetkamer stoel, ruimte voor een grote stoel hebben we niet.
    En we gebruiken hem dagelijks om een boekje voor het slapen te lezen. Tijdens het voeden vond ik het geen fijne stoel. Ging dan liever op bed of op de bank zitten.

13. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap ook een stoel in de babykamer gehad. Heel handig om bv in te geven, zoals de dames hier al aangeven. Ik had een standenstoel met hoge rugleuning en armsteunen :)
    En deze keer komt er ook zeker weer een stoel op de kamer. Ook al ben ik er nog niet helemaal over uit of dat dit kleintje wel of niet bij ons op de kamer komt slapen...

14. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    tnx, voor jullie reacties!!:)

We hebben ook eventueel een stoel van de eettafel die we nog kunnen gebruiken. Dus ik denk dat ik nog even wacht met een stoel en zodra ik er een nodig heb, dan eerst de eetkamer stoel ga gebruiken.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.195
    113
    Nooit gehad en nooit gemist :)

16. Louloute

Louloute Niet meer actief

hier zo'n poang stoel van ikea, super fijn ding! en goedkoop.

17. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een fauteuil van de ikea staan en ik zou echt niet zonder willen. Ik lees haar er in voor, troost haar etc.

18. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nee ik voedde altijd in m'n eigen bed. Veel te koud daarbuiten haha

Deel Deze Pagina