wij gingen proeflopen achter verschillende wagens, Vonden beide de mutsy het lekkerst lopen. Evo/igo vonden we niet veel verschillen van elkaar, dus toen naar de prijs gekeken Hier is het de mutsy evo industrial geworden!
Voor ons was voornamelijk belangrijk dat we 'm mooi vonden, makkelijk in- en uitklapbaar onderstel, niet te zwaar en dat hij niet te duur was. Wij zijn uiteindelijk voor de Mutsy Evo Urban Nomad gegaan en zijn er erg tevreden over tot nu toe. Het enige nadeel vind ik dat het onderstel + wagenbak toch nog best veel ruimte innemen in de kofferbak (Volvo V40 dus geen gigantische kofferbak maar ook weer niet heel klein). Als ik de wagen bij me heb en boodschappen ga doen passen niet al m'n boodschappen + wagen in de kofferbak.
Wij hebben een nuna. Voor de nuna uit kwam wou ik een joolz. Voor mij belangrijk; Geen lucht banden Grote wandelwagen bak Verstelbare stang En dan de nuna heeft nog mooiere dingen; Geintegreerd zonnescherm in de wandelbak en maxicosi Vakje voor je portomonnee in de wandelwagenbak Extra grote mand voor boodschappen Lucht vensters in alle onderdelen, dus maxi, bak en zitje. En bij de bak en het zitje komt een regenhoes. Ik ben echt zoooo mega blij met die wagen!
Bij ons was gewicht een belangrijk punt ivm veel tillen. Bak/zitje in 1 zodat je makkelijk kan switchen Prijs: ik wil er geen 1000 euro aan uit geven Geen besmettelijke kleur 4 banden, geen lucht Uiteindelijk is het de baninni maxim geworden en ben er 3 jaar later nog erg blij mee. Niet zo duur en wel alle opties die ik wilde + meer.
Mocht je (als alles lukt) snel nóg een baby willen, dan zou ik daar rekening mee houden in de aankoop. Hoewel wij altijd gezegd hebben dat we kindjes snel op elkaar zouden willen als het ons gegeven was, heb ik daar bij het uitzoeken van een kinderwagen nooit aan gedacht. Gevolg: ik kon onze splinternieuwe wagen na een jaar verkopen omdat we een duowagen nodig hadden. Deed echt een beetje pijn. Let wel; ik snap dat je niet gelijk een duowagen zou gaan kopen, maar je hebt ook hele mooie wagens waar tzt een tweede zitje op geplaatst kan worden.
Precies, daar hebben wij op geselecteerd, vooral zodat we niet weer hoefden te gaandere shoppen als er snel een tweede komt. Binnen de opties zijn wij voor de Uppababy gegaan.
Ik heb eerlijk gezegd voor een groot deel naar de prijs gekeken bij de eerste. Ik had echt geen idee waar ik naar moest kijken. De baby uitzet verzamelen kost niet niks. Dus werd het een abc tiko. Wij hebben ook een abc zoom (duowagen). Wat ik bij de eerste wagen achteraf jammer vind is dat de vorm van het zitje niet goed genoeg aansluit op een kindje. Bij de tweede wagen is het zitje een stukje naar achter gekanteld en zit een kindje er mooi recht in. Het kunnen plaatsen van een maxi cosi vind ik heel fijn aan onze wagens. De boodschappenmand is inderdaad ook wel belangrijk. De goedkoopste die ik heb (toen 250 euro) loopt verder gewoon prima en is stevig. Dus laat je daar niet alleen door leiden.