Help, mijn kind eet en drinkt niet!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door minni, 4 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Giulian is nu een jaar oud en sinds woensdag niet helemaal tof.

Gisteren werd ie echt ziek, heeft ie 1x overgegeven en nu denk ik dat ide vieze luiers die ik tandjesluiers noemde, misschien diarree luiers zijn.
    Tot en met gisteren had ie 3 a 4 x per dag n poepluier.
    Vandaag maar 1.

Gisteren heeft ie al nauwelijks gedronken en gegeten.

Vandaag heeft ie 200cc melk op, wat slokjes vruchtensap, een paar hapjes fruit en een paar hapjes yoghurt op.
    Hij heeft nog wel natte luiers en snot,dus hij droogt nog niet direct uit, maar het zit me niet lekker.

Ik wil dat ie voor het slapen gaan nog wat drinkt, maar hoe? Iemand tips?

Een paar maanden geleden is ie heel erg ziek geweest. Om dit tegen te gaan heb ik ORS gemaakt, maar ook dat krijg ik met geen mogelijkheid naar binnen.

Mijn man heeft trouwens ook een hele flinke buikgriep.

2. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hmz ORS is ook niet te zui.... giga zout :(
    zou gewoon aanblijven bieden al is het water
    vocht is vocht

beterschap met je mannetjes lijkt erop dat hij het weer terug krijgt :(

3. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Minni als je het niet vertrouw waarom bel je de huisarts dan niet! Ik zou me niet al te veel zorgen gaan maken op dit moment. Bied hem zoveel mogelijk aan en alles wat hij binnen krijgt is mooi meegenomen. Misschien wil hij later op de avond wel wat hebben. Hoe drukker jij je maakt hoe meer het op Giulian gaat werken en je weet ik spreek echt uit ervaring en ik weet hoe je je nu voelt. Een dag bestaat uit 24 uur. Hij heeft 200 cc op wat fruit en wat yoghurt en wat sap bij elkaar kom je echt snel op 300 cc in totaal. Het is nog geen 12 uur geleden dat hij waarschijnlijk zijn eerste flesje heeft gehad en dat betekend dat je eigenlijk nog 12 uur voor de boeg hebt. Bied hem straks 100 cc aan en rond 12 en weer er zit dan een vrij lange periode tussen maar wie weet heeft hij dan wel trek en drinkt zo een fles van 200 cc leeg........

Nogmaals sterkte en blijf vooral rustig. Vraag ander of je schoonouders morgen een paar uurtje op Giulian willen passen zodat je heel even van het zorgen af bent. Je mag hem met alle liefde hier brengen maar helaas moet ik de hele dag werken.

4. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Heb net mn buuv gesproken. Haar zoon (2wkn ouder dan Giul) heeft t zelfde. Ze belde me, dus ff kletsen over de kids en ik ben weer veel rustiger. Net wat je zegt, Monique, de dag is nog niet om.

5. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Hij heeft net nog n slokkie slappe melk gehad en bijna 1 potje fruit gegeten alles bij elkaar. Ik heb m zojuist n zetpil gegeven,nog steeds koorts 39,6.

Voor vannacht maak ik nog n fles slappe melk (meer water,minder melk) en dan hoop ik dat ie snel opknapt.

Hoelang mag ie eigenlijk koorts hebben?

6. Niet meer actief

geef hem anders gewoon niet teveel minni. Water en misschien een tarwe koekje.. As heeft op onze vakantie een week lang op water geleefd. Alles kwam eruit, water en tarwe koekjes bleven erin.!

7. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik probeer mijn dochter dan altijd fruit te geven.
    Zit veel vocht in en vitamines.
    En roosvice. Al zijn het maar een paar slokjes, het is in ieder geval iets.
    Maar wat de koorts betreft. Mijn dochter heeft ook net een paar dagen koorts gehad en ik hoor overal om me heen dat het niet langer als 3 dagen aan moet houden..

Sterkte en beterschap met de kleine!!! Vreselijk om ze zo te zien.... :(

8. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Net 100g yoghurt en vanochtend 70 cc melk.

De koorts zakt wat, het is nu even boven de 38 grdn, maar t is ochtend en hij is nog maar net wakker. Heeft vanaf 7 uur geslapen. (ik eindelijk es uitgeslapen, na 7 uur tenminste)

Hij heeft nog steeds snot en is nog steeds levendig en dit is dag 3. Ben blij dat de koorts iig wat lager is.

9. wolkje

wolkje Actief lid

16 mei 2006
    179
    0
    0
    fruit is idd ook veel vocht!
    succes! misschien heeft ie wel zin in appelmoes. altijd lekker als je niet lekker bent!
    succes!

10. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    he Minni....goed dat de koorts lager wordt....morgen zal de koorts wel weg zijn denk ik...

Ook hier is 1,5 kind ziek...(Daphne is net weer beter...heeft er ook nauwelijks last van gehad, maar laura is wel ziekjes....)

beterschap!...hoe gaat het nu met jou?

11. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Koorts is weer hoger (zoals e verwachten aan t einde van de dag) en eten ho maar. Drinken is helemaal n crime!

Na de melk en yoghurt heeft ie werkelijk alleen maar wat slokjes op en gelukkig wel n half potje fruit. Ik heb ook wat hapjes groenten macaroni met kaas (bebirix, Giuls favopotje) gegeven. Hij ligt nu weer te tukken. Hij plast en snottert nog.
    Vanavond wil ik er nog n half potje fruit en yoghurt in proberen te krijgen.
    Gekloot dit zeg.
    Hij heeft wel wat ORS binnen, trouwens! (maar ook n paar slokjes)

12. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    Wat een gedoe weer met je kleine man, Mandy! Ik hoop dat ie nu snel weer opknapt en je weer van hem kunt genieten. Het heerst, zo te lezen, gelukkig maar dat hij niet de enige is die het heeft, nu weet je tenminste wat het is. Niet dat je Giulian daar beter van wordt, maar het lijkt mij wel een veilig gevoel dat het "maar" een griep of buikgriep is.

Sterkte voor jou met je 2 zieke mannen!

13. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Elmar is inmiddels lekker aan het opknappen!

14. wolkje

wolkje Actief lid

16 mei 2006
    179
    0
    0
    fijn dat elmar opknapt! kan hij jou mooi wat zorg uit de handen nemen, hihi!

15. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    als dat es waar was...

16. wolkje

wolkje Actief lid

16 mei 2006
    179
    0
    0
    ja ik las elders ook weer dat hij alweer aan het werk was...
    ga je lekker een wandelingetje maken in het zonnetje?

17. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    ik ben er lekker opuit geweest met Giulian.

Vanmiddag ben ik naar de apotheek gegaan om n spuitje te halen. Nu spuit ik 10ml water per leer in Giulians mondje.

Kan het dwarsheid zijn dat ie niet eten en drinken wil?

Ik vind het nogal naar om op deze manier met n ondertussen nijdig kind met dwang wat binnen te laten krijgen.
    Tot 4 uur vanmiddag heb ik gewoon steeds maar aangeboden en de fles of glas (of lepel op wat dan ook) weer weggelegd, als ie er niks mee deed. De ene keer meer aangedrongen, de andere niet aangedrongen en in de tussentijd een spelletje met hem doen ofzo.

Hij heeft vandaag bijna 100 g yoghurt op en nog niet eens een half potje fruit. Bijna 100 ml siroop en n slokje aan de borst (om half 6).
    Ik heb hem hapjes koek, vis (waar ie gek op is) specibonen aangeboden, maar meer dan een hapje is het steeds niet.
    Elmar (die al met al een uur binnen is geweest) denkt dat het dwarsigheid is. Tja...
    Het zou het wel kunnen worden,omdat ik nu meer druk uitoefen, maar ik doe het volgens mij niet verkeerd. Ik word er wel hopeloos van, maar dat zeg ik vooral tegen Elmar en ik schrijf het hier. Giulian zal er ongetwijfels wel iets van merken, omdat je kinderen niet voor de gek kan houden, maar ik houd me cool. Baal er wel van trouwens.

Hij piest nog steeds (wel minder, maar kan niet anders), en heeft natte ogen als ie huilt.

18. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Misschien komt het door doorkomende tanden.....Isa heeft ook een periode heel moeilijk gedaan en ook wij waren bezig met spuitjes enz enz....misschien heeft hij een zeer mondje ofiets dergelijks.

19. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik denk (en hoop) dat jij gelijk hebt Monique.
    Voor vandaag ben ik hoopvol, want hij heeft al 175ml melk op en 1 hapje fruit. Joepie!

20. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Zo zie je maar weer........en als hij al zoveel op heeft op deze ochtend dan heb je al minder stress voor de rest van de dag. Als Isa de eerste fles van 200 cc op heeft dan hoeft ze over de hele dag nog maar 300 cc melk.......de rest gaat er wel in. Gelukkig eet Isa op dit moment goed! Al heeft ze de afgelopen 2 dagen weer flink lopen rommelen en kwam ze dus laat in de avond en midden in de nacht. En hoe minder jij je druk erom gaat maken hoe makkelijker het wordt. ( deze tip heb ik van Thea gehad) Ik geef Isa dus echt alleen nog maar flessen als ze echt honger heeft en niet omdat IK vind dat ze moet eten. Het werkt hier echt perfect. Ik geef tussendoor geen koekjes als ze slechter eet omdat ik persoonlijk vind dat normale voeding belangrijker is en een koekje kan het honger gevoel behoorlijk stillen.

Deel Deze Pagina