Hoi hoi, De laatste dagen slaapt Mali suuuperveel.. Maar was wel vrolijk en at goed! Nou wilde ze vanmorgen geen brood en heeft ze weer de hele ochtend geslapen. Net heeft ze heerlijk gespeeld en ik keek naar haar maar vond dat ze een beetje raar keek.. Toen ik haar ging verschonen zag ik dat er overal heeele lichtrode puntjes over haar lichaam zitten. Zelfs op haar voeten. Nu wilde ik haar naar bed brengen en heb ik haar getempt en ze heeft 39.2 Nu maak ik me dus echt zorgen, en bel de dokter als ze wakker is. Maar ik hoop dat iemand me gerust kan stellen of vertellen wat dit is.
Kunnen het geen waterpokken zijn? Of de 5e of 6e ziekte ofzo (hiervan heb ik helemaaaal geen verstand maar heb gehoord dat ze daar ook vlekjes van kunnen krijgen?)? Zou gewoon meteen de dokter bellen, niet wachten tot zewakker is hoor....
Jaa ik denk geen waterpokken omdat de vlekjes zo licht zijn..en heeel klein.. De dokter is telefonisch niet bereikbaar tot kwart voor 3..:S echt heel erg vervelend.Maak me zo'n zorgen..
Als ik dat zo hoor zal het waarschijnlijk de 5e of 6e ziekte zijn...heeft Kyra een maandje of anderhalf geleden ook gehad, ze kunnen daar niks aan doen helaas. Maar idd wel even de dokter bellen hoor.
Hallo,Mijn zoontje heeft ook van die vlekjes gehad overal vooral op buik en rug bleek de zesde ziekte te zijn ,en hij had ook 40,6 koorts. En hij had ook veel mider eetlust het belangrijkste is dat ze goed drinken. Sterkte daar GR Jessica
Dano heeft ook de 6e ziekte gehad kort geleden. De 6e ziekte begint eerst 2 a 3 dagen met hoge koorts. Pas als de koorts gaat zakken komen er rode vlekjes. maar alleen op romp en borst niet op het gezicht en de ledematen. ik zou het wel even laten nakijken
Ze is net wakker geworden.. Heel erg sloom en ligt hier op de bank televisie te kijken..De vlekjes zijn een stuk minder.. Dokter is steeds in gesprek.. Ook geen idee of ik er goed aan doe de dokter te bellen. Het lijkt nu op een gewone griep.Wat vinden jullie
nooit twijfelen of het goed is om te bellen of niet! altijd bellen beter 10 keer voor niks toch zeker als ze zo sloom is is het raadzaam te bellen! heb je de dokter nog te pakken gekregen?
dat hadden wij na de bmr prik...maar die heeft mali al tijdje geleden gehad dnenk ik qua leeftijd te zien
Hoi hoi, Bedankt voor jullie reacties! Gister trokken de puntjes helemaal weg. Gisteravond had ze 39.6 en heeft ze volgens mij een lichte koortsstuip gehad. Ze lag helemaal te shaken zo'n 15 seconden. Ze heeft lekker bij ons op de kamer geslapen en dat is redelijk gegaan. Ze is wel erg moe van de koorts, maar is wel helder. Ik denk dat ze een flinke griep te pakken heeft. Pfff ik wou dat ik het van dr over kon nemen..
en toch zou ik voor de zekerheid de dokter nog even proberen te bellen kijken wat hij er van zegt van die vlekjes...
Als ze koortstuipjes heeft gehad, zou ik sowieso even contact leggen met je HA. Is meestal ook het advies wat huisartsen zelf geven
Nou even een update.. Mali had gister nog hoge koorts en vandaag zakte het wat af.. Alleen nu viel het me op dat ze 2 rode stippen op dr tong had. Toch maar de dokter gebeld en ze heeft dus de 5e ziekte.. Bedankt voor jullie tips!