Dag dames, Als je je kindje de eerste periode na de bevalling op je eigen slaapkamer wil laten slapen, kan dit dan in de kinderwagenbak? Of is een wiegje beter/ veiliger? Heeft iemand hier ervaring mee? Bedankt!
Volgens mij maakt het geen verschil al lijkt mij een wiegje gezelliger en makkerlijker. Onze kleine komt ook in een wiegje op de kamer, maar wij gaan het wiegje van mijn schoonouders gebruiken, waar iedereen al heeft ingelegen. Wij gaan in jullie een nachtje weg en dan slaapt de kleine wel in de kinderwagenbak.
Onze kleine man heeft twee weken bij ons op de slaapkamer in zijn kinderwagen gelegen. Daarna is hij heerlijk naar z'n eigen bedje gegaan.
Wij hebben een extra ledikantje gekocht daarvoor, omdat we geen kinderwagen nemen. Het zal allemaal niet heel veel uitmaken denk ik.
Wij hebben een wiegje gedaan, je hoort wel eens dat de kinderwagenbak wordt afgeraden ivm wiegedood.... Wiegjes genoeg op marktplaats, of even rondvragen!
Hier mag je schijnbaar bij de kraam de wagenbak niet meer gebruiken. Toen onze meid geboren is nog wel maar een paar maanden erna neit meer
Mijn mannetje heeft een weekje in de kinderwagenbak gelegen op aanraden van de kraamhulp omdat hij zichzelf niet goed op temperatuur kon houden in het ledikant. Ik zou even kijken hoelang je je kindje op je kamer wilt houden. Als het gaat om 1 of 2 weekjes zou ik gewoon de kinderwagenbak gebruiken. Gaat het om een langere periode van een paar weekjes tot een aantal maanden zou ik eerder gaan voor een wiegje. Al is het alleen maar voor het gemak, anders moet je elke dag dat ding van boven naar beneden sjouwen.
Ik zou ook even bedenken wat je plan is: hoelang je je kindje op je kamer wilt. Want voor een korte tijd, dan zou ik de kinderwagenbak gebruiken, zonde van het geld om een wieg te kopen. En draaien doen ze zelf toch nog niet in het begin, dus de wagenbak is dan prima. Succes met de keuze!
Hier de wagenbak gebruikt en ga die straks ook weer gebruiken. Al met al ging onze dochter na zo´n 3 dagen al op haar eigen kamer slapen dus ben blij dat ik geen wiegje heb gekocht.
Ik zou zelf zeggen een wiegje, is mi toch fijner dan de wandelwagen. Tenminste, zet je de wandelwagen boven, en wil je gaan lopen, moet je hem eerst weer naar beneden halen om hem daarna weer boven te planten . Wij hebben bij de jongste gekozen om haar in een wiegje op onze kamer te laten slapen, daarna is dit een ledikantje geworden. De oudste hebben (helaas) nooit bij ons op de kamer geslapen in een eigen bedje. Als de kraamzorg zegt dat het niet mag, dan mogen ze dat best zeggen, maar gezien het je eigen kindje is mag je dat als ouders helemaal zelf bepalen, hebben hun 0,0 over te zeggen. Ze kunnen hoogstens adviseren waarom hun het liever niet doen maar niks verplichten hoor !
Ik heb gekozen voor een wiegje, ik vindt het ontzettend belangrijk dat kinderen vanaf het begin af aan op een goed matras liggen en niet op zo'n dun ding wat standaard in je kinderwagenbak ligt. Ik heb trouwens dat dunne ding vervangen door een matrasje maar dit is nog niet gelijk aan een wiegmatras.
Een dun matrasje wil niet direct zeggen dat het slecht is hoor. Een baby weegt nou eenmaal nog niet zoveel dus heeft geen dik matras nodig.
Het dingetje uit mijn mutsy mag niet eens de naam matrasje dragen, het is echt niets en je kunt je kindje dan net zo goed op een plankje leggen.
Hier heeft de kleine uk de eerste twee dagen overdag in de wagenbak geslapen in de woonkamer (easywalker heeft dik matras er in). 's Nachts en lekker laten snurken in de wieg. Geen probleem. Laatst op vakantie geweest en daar ook 5 nachten in de wagenbak geslapen bij ons op de kamer, no problem.
Wij hebben gekozen voor de wagenbak, zowiezo is het maar voor een paar dagen en daarna willen we 'm toch te slapen leggen in z'n eigen kamer en ledikantje. Wij vonden het een beetje zonde om hiervoor speciaal een wiegje te kopen.
Wij hebben de kinderwagenbak gebruikt. Maar uiteindelijk vonden we het zo gezellig en praktisch dat de kleine bij ons op de kamer sliep, dat ze er 3 maanden in heeft gelegen. Op een gegeven moment begint het dan een beetje te vervelen om iedere keer de bak van boven te halen als je weg wilt... Mocht er een tweede komen dan kies ik waarschijnlijk voor een wiegje voor de eerste maanden.
Wij hebben op aanraden van de kraamverzorgster de kinderwagenbak in het ledikantje gezet in het begin omdat ons ukkie zo klein was (dysmatuur). Ik werd het wel snel zat. Beetje raar ook om kind met bed en al ook buiten rond te rijden. Vond dat eigenlijk een niet zo'n geweldig idee, zoiets als je jas in bed aan houden ofzo. En onpraktrisch ook. Dus toen overgegaan op het ledikant. Ik weet niet meer na hoe lang.
Ik heb een wiegje via marktplaats gekocht voor de eerste dagen/weken.De wagenbak lijkt mij niet zo fijn omdat hij dan zo laag bij de grond ligt, en ergens opzetten vind ik dan weer eng. Succes met je keuze.