mijn kleine mannetje sliep de eerste paar nachten 'snachts in de kinderwagenbak (op onderstel) bij ons op de kamer geslapen...handig met bv en ging toch niet naar buiten om te wandelen... en overdag sliep hij in zijn eigen kamertje in zijn wiegje (hij heeft 4 maanden in de wieg geslapen) denk dat ik het nu weer hetzelfde zou doen..
Kinderwagen bak.. na 3 nachten bij ons op de kamer vond ik t niet prettig meer en hebben we Gijs lekker in zn eigen bedje gelegd.. beide deuren open, babyfoon op t nachtkastje.. Een wiegje vond ik zonde van t geld, daar zijn ze zo uit..
Hier wel een wiegje omdat het kindje de eerste paar maanden bij ons op de kamer komt te liggen. Op onze kamer past wel een ledikant, maar dan blijft er niet veel ruimte meer over Is een wiegje net wat praktischer. Ik vind de periode waarin hij of zij in het wiegje slaapt daarvoor te lang om de kinderwagenbak te gebruiken. Dat lijkt me prima voor de kraamweken bijv., maar niet als structurele oplossing.
Wij hadden voor Jara een hangwieg van Leander met twee planfondhaken; één op onze kamer en één op haar eigen kamer. Ideaal! Het is een hele fijne wieg doordat hij in hoogte verstelbaar is, makkelijk te verplaatsen en lekker kan schommelen. Door de stoffen bekleding was het voor Jara een heel fijn en veilig plekje. Ze heeft er tot ruim vijf maanden ingelegen (toen ging ze rollen), dus wat ons betreft ook de investering wel waard. Wij hebben trouwens vlak voor de bevalling ook nog een rieten reiswiegje gekocht (voor een prikje op MP), die mijn moeder nog opnieuw heeft bekleed. Daar lag Jara in als ze beneden was en de eerste maanden ook als we op visite gingen. Was hier ook erg blij mee, omdat dat veilige gevoel uit de wieg zo ook mee kon op visite!
Wij zijn van plan om eerst te proberen of we het prettig vinden bij ons op de kamer in de kinderwagenbak. Als dit bevalt dan kopen we een wiegje.
Ik heb beide gebruikt. In het begin sliep ze niet goed in het weigje, maar wel in de kinderwagenbak. Na 2 weken wilde zo ook wel in het wiegje en daar ligt ze nu nog in. Sinds 3 weken slaapt ze nu wel op haar eigen kamertje en dat gaat goed
Hier een kraamverzorgende. Wij mogen idd bij onze organisatie geen wagenbak meer gebruiken om de kleintjes in te laten slapen. Dit omdat het niet goed ventileerd (is dicht rondom), meer kans op wiegendood dus en het matrasje is ook vrij dun dus niet echt bevordelijk voor het rugje als ze daar het grootste gedeelte van de dag op liggen. Maar idd jullie zijn de ouders, wij geven advies. Verloskundigen zijn het er ook niet altijd mee eens die wagenbak dan. Mochten jullie het toch willen dan schrijven wij dit altijd op in het zorgplan. Is dan op eigen risico.
Ik ben ook heel benieuwd! Het is natuurlijk geen verplichting maar ik zie voor mijzelf allehande praktische problemen als ik geen kinderwagen zou hebben Wij hebben trouwens een wiegje, erg goed bevallen maar voor ons ook geen extra kosten omdat dit het familiewiegje betreft en er een paar jaar geleden een nieuw matrasje/bekleding in is gezet.