Hoi allemaal, Mijn mannetje van 7 maanden spuugt zoveel! Hij ruikt de hele dag zuur, en het liefst zou ik hem 5 x op een dag verkleden. Ik word er zo gek van ( zelf heeft hij er totaal geen last van) Ik heb al johannesbroodpitmeel geprobeert, maar nu die ook fruit/groentehap pap en yoghurt krijgt heeft dat niet veel zin meer. Heeft er iemand nog tips om het spugen te verminderen? Het maakt niet uit hem rechtop te zetten na een voeding, want 3 uur later kan het er nog uitkomen. Dan mijn 2de vraag: Dyon heeft vaak aan 1 kant een rood en warm oortje en handje. De andere kant niet. Vaak heeft hij ook (vooral als hij moe is) een rode wang met een wiite vlek. Alsof het bloed er niet goed doorheen loopt ofzo... Komt dit jullie bekend voor bij jullie kindjes? of zou ik hiermee langs de huisarts gaan? Ik hoop dat jullie mij kunne helpen Groetjes!
Ik weet niet of je 'gewoon' naar het cb gaat? Dan zou ik daar eens informeren. Krijg je daar geen bevredigend antwoord, dan kun je altijd nog naar de huisarts gaan.
Bij het CB ben ik er eens over begonnen. Met het spugen werd dus johannesbrootpitmeel aangeraden. En over de bloedsomloop vonden ze raar en gingen er niet echt op in... Oja ik moest er vaseline lanette erop moest smeren:S
dan misschien toch maar even langs de huisarts. Ik bedenk me wel; mijn man heeft iets soortgelijks op z'n wangen... Die heeft eigenlijk altijd rode, wat vlekkerige wangen, maar zeker als hij moe is (en veel mensen dan rode wangen krijgen) dan steekt het nog erger af. Ik dacht dat het te maken had met de ligging van de bloedvaatjes in z'n gezicht. Ikzelf zie dat eigenlijk niet meer als ik naar hem kijk hihi. Over het spugen: Ik heb altijd begrepen, dat het spugen minder wordt, naarmate ze meer vaste voeding gaan eten en minder flessen drinken. Het lijkt me ook erg vervelend, ook al is het niet ernstig... maar wat te doen? geduld hebben? Maar ik kan me voorstellen dat je het zat bent. En anders voor beiden vragen toch even naar de huisarts gaan omdat het cb je niet verder kan helpen.
Mijn neefje (bijna 1) heeft ook wat vlekkerige wangetjes als hij moe is of net wakker is. Roy heeft het wat minder, maar je ziet het wel. Volgens mij kan het niet zo veel kwaad hoor. Zelf heb ik als ik een hele warme knie heb (slechte knieen) rode vlekken op mijn knie. Kon geen kwaad volgens de HA
Over dat spugen kan ik zeggen, zolang hij er zelf geen last van heeft doen ze er niks aan. Er zijn wel medicijnen voor, maar die zijn vrij zwaar dus die krijgt ie vast niet als hij inmiddels aan het wennen is aan vast voedsel. Want hoe meeer vast voedsel hij krijgt, hoe minder hij zal spugen. Justin heeft ook altijd heeel veel gespuugd, op een gegeven moment kwam ik erachter dat wanneer ik iets uit een potje gaf, hij spuugde maar zodra ik het vers maakte hij niet spuugde! Dus misschien kun je dat eens proberen? Verder is het heel vervelend, maar altijd zorgen voor schone kleren en veeeeel slabbetjes en spuugdoekjes.... Nog even volhouden. Van de bloedsomloop kan ik niks zinnigs zeggen helaas...