Als alles goed verloopt, dan is ons dochtertje 22 maanden als ons tweede kindje geboren wordt. Ze kan nu prima lopen, maar grotere stukken houdt ze nog niet vol. Ook begint ze het weglopen te ontdekken. Daarom overwegen we toch een duo wagen aan te schaffen. Ik denk dat ze nog net te klein en te eigenwijs is om op een plankje achter de wagen te staan. Nu hebben we allerlei opties al bekeken, maar ik kom er niet uit. Mee speelt dat ik met erge rugproblemen loop, dus dat ik graag een wagen wil die makkelijk in gebruik is. De mogelijkheden die we nu overwegen zijn de phill and teds, met name omdat die ook voor een kind te gebruiken is en niet zo groot is. De easy walker duo of de urban jungle duo (deze zijn langer te gebruiken dan bv de x-adventure wagen). Of de eerste periode overbruggen met een buikdrager en wagen voor mijn dochter en dan een duo buggy (Maclaren ofzo) kopen. Wie heeft welke ervaring met deze opties? En wie weet er misschien nog een andere mogelijkheid? En vanaf welke leeftijd zou de buggy voor kleine stukjes te gebruiken zijn?
Omdat je zegt dat je nog al last hebt van je rug, zou ik de optie met de draagzak niet nemen. Lijkt me niet zo een slim idee. Als ik jullie was zou ik kijken voor een duo wagen waarbij je kindjes voor elkaar zitten, de oudste dan voorin, en de kleinste kan dan achterin (het nestje) liggen. Zo een wagen is net wat handiger lijkt mij omdat hij gewoon net zo breed is als een gewone kinderwagen. En dus gemakkelijker overal doorkan als een duo wagen waarbij de kleintjes naast elkaar zitten/liggen. De Phil&Teds kinderwagen is misschien ook wel handig als je er geen problemen mee hebt dat het 'onderste' kindje dus onder het 'bovenste' kindje zit. Ik vind die wagen wat zielig voor het kindje wat onderin moet zitten. Kan niet veel zien in mijn ogen, en zit in mijn ogen haast tegen de rugleuning van de ander aan. Ik vind dat dus niet echt prettig, maar als jullie er geen probleem mee hebben, dan is het ook een handige wagen. Wij hebben een urban jungle duo, zijn hier zeer tevreden over! Loopt heerlijk, kleintjes liggen er heerlijk in. De ideale kinderwagen voor ons! Wel breder als een normale kinderwagen, maar ook niet té breed. Wij kunnen eigenlijk overal doorheen. (behalve het kruidvat, daar hebben ze zulke achterlijk smalle paden) Als je die wilt kopen, kun je er dus 1 kinderwagenbak bij kopen, dan kan daar de kleine in liggen, later bouw je het dan om met de kinderwageninzet. Oftewel, kort samen gevat, ik zou gaan voor een duowagen met de kindjes voor elkaar, en anders is een urban jungle een super wagen!
Ik heb nog geen ervaring maar wij gaan eind deze maand de Zoom bestellen. Twee kids voor elkaar waarbij je zelf kunt varieren of je de wagenbak of de buggyzit voor of achter wilt. Ook kun je voor beide kiezen of ze voor of achteruit kijken.
Lang gezocht, maar eindelijk gevonden wat voor wagen dat is . Ziet er wel pratisch uit vind ik. Maar dus ook 'voor elkaar', dat lijkt me toch het handigste!
Dankjewel! Het nadeel van de meeste duowagens achter elkaar is,is dat ze vrij zwaar in het geruik zijn. Met name stoep op en af etc en het in de auto tillen. bolbuikje, dat zijn inderdaad precies de nadelen van de phil and teds waarom we zelf twijfelen. Hoe is jullie ervaring met het gebruik van de urban jungle mbt vervoer met de auto etc? Is hij erg zwaar? Melanie
Ik heb voor de Easywalker Sky Duo gekozen. Ik heb hier laatst ook een topic over geopend en daar staan verschillende + en - punten van verschillende wagens, ik zal is kijken of dat topic nog omhoog kan....
Hoi, Ik heb een duobuggy van marco sky gekocht, en ga hem nu al op marktplaats zetten, dat is dus echt niks! Ze kindjes zitten achter elkaar, maar dat is echt super zwaar om te duwen. Ik ga nu voor de phil & teds. Die wilde ik eerst ook al, maar vond hem te duur. Maar nu begrijp ik dat goedkoop duurkoop is... Ik zou dus echt voor een goede wagen gaan en niet voor een buggy.... Groetjes Jessica