Zoals de titel al zegt, mag een touroperator achteraf na het boeken nog de reis annuleren? Ik wilde net online een reis boeken en ik kreeg toen een vaag mailtje dat de reis eerst nog gecontroleerd werd en dat er dan contact met mij opgenomen word voor de betaling. Ik baal hier echt van want ik wilde deze avond alles rond hebben.. Ik moet nu wachten tot er morgen contact met mij opgenomen word om te horen of de reis door gaat of niet.. Ik vind dit zo rare gang van zaken! Kan me haast niet voorstellen dat dit gewoon mag? Het is overigens een heeeeel bekend reisbureau waar ik wilde boeken.
Maar zijn ze dan wel verplicht om mij een vergelijkbare reis aan te bieden of moet ik dan weer opnieuw zoeken en hopen dat er iets naar wens tussen zit voor die exacte data?
Het kan zijn dat er bijv. Kamers op aanvraag zijn, of er een minimaal aantal deelnemers moet zijn waardoor er niet gelijk definitief geboekt kan worden. Werd hierover tijdens het boekingsproces niets vermeld?
Wat voor reis heb je geboekt dan? Rondreizen in groepsverband, dan hebben ze minimum aantal deelnemers.
Nee er werd niks over vermeld. Ik kreeg opeens een mailtje binnen. Een medewerker van hun klantenservice zei tegen mij dat de prijs morgen nog gecontroleerd word en dat er dan contact opgenomen word of de reis door gaat of dat hij geannuleerd word Dit was het mailtje wat ik net ontving; De touroperator van uw vakantie kan de boeking niet direct vastleggen. Uw Persoonlijke Reisassistent of één van haar collega's neemt zo snel mogelijk contact op met de touroperator. Uiteraard proberen wij de boeking dan alsnog vast te leggen. Zodra we contact hebben gehad met de touroperator, hoort u dat direct van ons. Mocht u op dit moment een vraag hebben, neem dan contact met ons op. Hartelijke groet,
Ik heb een stedentrip geboekt bij Dreizen. Althans, geprobeerd te boeken... Het is dus blijkbaar nog niet definitief..
Dat stond er allemaal niet bij. Ook niet met welke vliegmaatschappij we vliegen en de vliegtijden stonden er niet bij vermeld. Dat horen we nog als de reis door gaat zei die vrouw van de klantenservice. Vaag he? Voor de zekerheid een andere reis boeken nu mocht ik ook niet.. Ik moet echt afwachten zei ze.
Als ik zo de email lees zijn de kamers op aanvraag geweest. Dat houd in dat de reis agent dus contact op moet nemen met de touroperator en die dus weer bij het hotel moeten aanvragen of ze op de gewenste datum nog kamers vrij hebben. In jouw geval zullen ze dus geen kamers meer kunnen aanbieden en is daarom de reis geannuleerd. Vaak met stedenreizen staan kamers op aanvraag en moet er dus eerst nagekeken worden bij het hotel zelf of ze vrij zijn. Dus ja een reisbureau/touroperator kan dit gewoon doen
Ja hoor dit kan. Je krijgt na afloop van een vakantie altijd een definitieve bevestiging. Wanneer een reis niet direct definitief bevestigd kan worden ( aanvraag, lijnvlucht, speciale wensen, systeemstoringen, tussenpersoon, autohuur of andere onderdelen die de lokale agent moet bevestigen) doet de medewerker dit zsm. Dit kan ook gebeuren als je bij een reisbureau boekt. Er zit veel meer achter als alleen op enter drukken. Even geduld je zal morgen of overmorgen meer horen.
Nee dat is niet vaag, zodra een boeking definitief is geven ze je alle gegevens van de vluchten enzo. Wat heb je aan vluchtgegevens als je niet eens weet of je reis door gaat of niet?
Hm nou weer wat geleerd... En ze zijn mij dus niet verplicht om een vergelijkbare stedentrip aan te bieden mocht deze geannuleerd worden?