hoi dames, ik zit met het volgende, mijn zoontje slaapt nu nog steeds in een slaapzak,hij 2jr en 2 maanden. gelukkig past hij nog in maatje 98/104 tot nu toe de grootste slaapzak die ik heb kunnen vinden. echter binnenkort past hij er niet meer in en hij vertikt het om een deken over zich heen te doen.ik heb het geprobeerd maar hij gaat dan gillen en huilen en gooit de deken zo zijn bedje uit. ik vind dit knap lastig want het wordt straks steeds kouder en meneertje kan niet in een slaapzak blijven liggen omdat hij groter word,hoe moet ik dit aanpakken?? wie heeft ook kindjes die enkel in een slaapzak willen? groetjes, BB
ik heb een grotere maat slaapzak gevonden, bij wibra en prenatal. verder heb ik mijn dochtertje verteld dat papa en mama ook een deken hebben en of gevraagd of zij dat ook wilde, haar betrokken bij het uitzoeken van de hoes en haar laten zien hoe het werkt in het bed van mij en mijn man. ze vond het interessant genoeg om zelf eens te proberen en zo is het hier gelukt om eindelijk met dekens te gaan slapen, ze is nu 2 jaar en 6 maanden en slaapt sinds ongeveer een week met dekens. succes, soms is verandering dat voor ons klein lijkt iets erg groots voor peuters
haha ja dat laatste heb ik idd gemerkt met heel veel dingen, best ingewikkeld soms thanx voor de tip,k ga het dan maar eens proberen. hem in een peuterbedje laten slapen was ook al drama, ook hebben we hem betrokken met bedje uitzoeken,bedje in elkaar zetten etc en toch was het echt een ramp! hij slaapt nu gewoon weer in zijn ledikant...
Wij hebben hetzelfde gehad. Onze dochter ging naar een groter bed en uit de slaapzak, maar wilde niet onder de deken. Wij hebben het haar ook uitgelegd aan haar. Sinds kort pakt ze zelf de laken (ze is nogal snel warm, vandaar nog geen dikke deken) en doet die over haar heen. Het heeft hier ook even geduurd, maar vanzelf ging het goed. Blijven uitleggen waarvoor het dient en dat papa en mama het ook hebben.