Onze kleine meid is nu 7 weken oud, we geven haar rond 23.00 uur de fles en dan ligt ze tegen 23.30 uur in bed, meestal slaapt ze dan zonder geluiden tot 04.00 uur en dan begint het. Ze wordt wakker en ligt allerlei geluidjes te maken, ze huilt niet maar maakt echt geluidjes. Meestal stoppen we de speen erin en dan is ze even stil, meestal is ze dan maar hooguit een half uurtje stil want heeft ze de speen er alweer uitgespuugd. Ik heb niet het idee dat ze wakker wordt omdat ze honger heeft want anders huilt ze wel lijkt me.. Snachts ligt ze nog op onze kamer in de wieg, vannacht willen we misschien proberen haar op haar eigen kamer te leggen, kijken hoe dat gaat.. Maar ben bang dat als we haar op dr eigen kamer hebben dat we tig keer naar d'r toe kunnen lopen vanwege de speen? Vorige week heeft ze 3 nachten op rij heerlijk doorgeslapen tot 07.30 uur. Hebben jullie nog adviezen of tips?
Ja het is makkelijk praten, maar ik heb aan het begin wel eens gewacht totdat hij zo sliep dat ik de speen eruit kon halen. Meestal slaapt hij hier niet met speen, juist met de reden dat zodra hij eruit valt, het weer van vooraf aan begint. Maar dat is hier gegroeit. Uiteraard doen we het hier ook wel eens tussendoor, maar dan kunnen we er eigenlijk vanuit gaan, dat we meerdere keren terug moeten om hem opnieuw de speen te geven.
dit was voor ons het moment om haar in haar eigen kamer te leggen, ik ga er snachts ook alleen uit als ze echt begint te mopperen. soms kletst ze even tegen haar knuffels en valt dan weer in slaap. hier geen spenenkind trouwens, ze gebruikt die maar minimaal, snachts wil ze liever een slokje bv en slaapt dan weer heerlijk in. ik werd echt knetter gek van haar geluidjes, ze was in haar slaap ook erg onrustig.
Hier hebben we onze dochter met 4 weken op haar eigen kamertje laten slapen. Zij maakt ook veel geluidjes, in haar slaap en als ze wakker is. Hier hield ze ons mee wakker. Het gaat prima met slapen, ik hoef er snachts maar 1x uit voor verschonen en voeden. Het is nog maar 2x voorgekomen dat ik de halve nacht met haar op was.
Dit was voor ons de reden om haar met een week of 10 op haar eigen kamertje te laten slapen (ze maakte veel smak/snurkgeluidjes, maar sliep heerlijk.. alleen wij lagen er wakker van). Met pijn in mijn hart, maar ze doet het er prima en sliep de eerste nacht in haar ledikantje gelijk door (helaas eenmalig..)
Hier ook de reden om zoontje met 5 weken naar zn eigen kamer te verkassen. Bij dochter deden we dat al na een week, ik sliep voor geen meter. Resultaat was wel dat zoon ook rustiger slaapt. Kan toeval zijn maar denk dathij ons ook hoorde.