Kinderwens, chronische ziekte en medicijnen, wie ook?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Danabelle, 3 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Hai,

Ook ik heb een chronische ziekte, nl Artritis psoriatica en gebruikte hiervoor MTX, en Enbrell (spuit). Sinds maart vorig jaar ben ik gestopt met MTX, omdat dat rotzooi is en mocht je zwanger raken dit ernstige gevolgen had voor het kind. Sinds 19 november ben ik schoon van alles en even dacht ik dat ik er niets van zou vernemen, maar helaas! Ik heb weer ontstekingen en bewegen is weer pijnlijk. Ik heb nog prednison injecties gekregen, maar dit werkte niet. Nu probeer ik het te redden op 2 diclofenac (mag tot 20e week van de zwangerschap gebruikt worden), maar dat valt helaas niet mee! Ben ook ontzettend gegroeit, waardoor ik even dacht dat ik zwanger was, maar helaas een negatief resultaat. Het enige wat ik nu hoop is dat het snel raak is, maar daar doen we onze best voor ;)!
    Waar ik wel tegenaan loop is dat het erg moeilijk is om het geheim te houden omdat ik niet werk en nu niet actief zoek en dat ik groei (daar opmerkingen overkrijg). Hebben meer meiden hier last van!

Nou wel weer een heel verhaal, maar het geeft je misschien een beetje een beeld!

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Dames.. beetje off-topic, maar: vandaag springt mijn ei! We hebben gisteren gemeenschap gehad zonder condoom (waren op..) dus eh, nouja, het zóu kunnen dat ik zwanger ben, nog een paar weekjes dan weten we meer.
    Heb de laatste medicijnen inmiddels weggewerkt dus dat zal geen probleem meer moeten zijn - moet deze week wel naar de dokter om te overleggen over eventuele medicatie.

3. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Het zòu idd kunnen, maar zou er toch niet al te zeer op rekenen, hoor!
    De banners zijn er meer voor de zier, dus als je alleen daar op afgaat, is de kans groot dat vandaag je ei nìet springt. En ook als ie vandaag springt en je ei precies getroffen is, heb je maar ca 20-25% kans dat het gelukt is (en die eerste prille weekjes ook blijft zitten).

Niet om je te ontmoedigen! Zou geweldig zijn als het raak zou zijn (toch?), maar wij klussen nu toch al 6 maanden zeg maar 'doelgericht' (van ca dag 9 t.m. dag 20 om de dag 8) ), maar tòch nog steeds zonder het gewenste resultaat... :(

4. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    @ Iuno, dat weet ik allemaal wel :) ik reken er ook niet op ofzo, sterker nog het zou voor mijn eigen gezondheid wellicht beter zijn om nog een paar maandjes te wachten.. maar het kwam nu eenmaal zo uit dat de condooms op waren en wij zin hadden ;) Mocht het toch raak zijn, dan is de kleine van harte welkom :)

5. MenM

MenM Actief lid

Hoi meiden,

Hier een CU-patient. Inmiddels eigenlijk niet meer, aangezien ik een blijvend ileostoma heb. Ik slik geen medicijnen meer! Wij zijn nu iets meer dan een jaar bezig, maar nog niets. Ik ben bijna 34 en ook van míjn huisarts kregen we te horen, het eerst maar eens een jaar te proberen en dan maar weer terug te komen. Aangezien we binnenkort verhuizen, wachten we ook nog maar even met de MMM. Na de verhuizing maar... Misschien lukt het in de tussentijd toch nog (al is de hoop al aardig aan het verdwijnen).

x M

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Dames..
    Ik heb net toch de morning-afterpil genomen. Was bij mijn behandelend arts en die schreef weer medicijnen voor. Hij drukte me op het hart dat behandeling tijdens zwangerschap in dit stadium van mijn ziekte niet aan de orde is (medicijnen mogen dan niet) maar dat het toch echt belangrijk is dat we de ziekte onder controle krijgen. Ik moet nu nog drie maanden de medicijnen gebruiken, daarna gaan de arts en ik beslissen of we doorgaan met de behandeling of de behandeling staken - en ik dus zwanger mag worden.
    Was best een moeilijk besluit van die morning afterpil maargoed, het zou zowel voor mij als voor de baby niet ideaal zijn als ik zwanger zou raken en van de medicijnen is niet bekend wat ze in het eerste trimester van een zwangerschap voor de baby betekenen..
    Liefs Danabelle

7. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Jeetje zeg danabelle, das echt flink balen.

Hoop dat je medicijnen iig goed werken en dat je er over 3 maanden gewoon voor kan gaan.

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ja is zeker balen :(
    Ik ben vannacht ook heel erg ziek geweest van de morning-afterpil.. heb de huisarts er over gebeld en het is waarschijnlijk de combinatie geweest met mijn medicijnen waar ik zo ziek van werd. De pil zou gewoon moeten werken want ik moest pas na een paar uur overgeven.
    Nouja, wij vestigen onze hoop op juni ;)

Deel Deze Pagina