hallo allemaal, Ik heb in 2012 de inplanon laten zetten en ben sinds dien niet meer ongesteld geweest. Nu heb ik 6 weken geleden de inplanon eruit laten halen omdat wij een kinderwens hebben. ik heb wat opgezocht over het zwanger worden nadat je een inplanon hebt gehad bij de een is het na een week al raak maar bij de ander duurt het een half jaar! weet iemand of je eerst ongesteld moet worden om zwanger te raken? Ik ben nog altijd niet ongesteld geweest nadat ik de inplanon eruit heb laten halen, is dat normaal?? en hoe is jullie ervaring hiermee? groetjes dexa
Hai, ik heb geen ervaring met zwanger worden na het verwijderen van de implanon. Ik had hem laten plaatsen na de geboorte van onze dochter en na 8 maanden laten verwijderen omdat ik bijna continu ongesteld was. Vrij vlot daarna mijn oude cyclus weer. Ik zou toch even langs de huisarts gaan omdat je nog steeds niet ongesteld bent geworden. Het lijkt mij voor je lichaam wel beter wanneer je eerst weer een menstruatie hebt gehad en het is ook makkelijker uitrekenen hoe lang je dan zwanger bent.
Ik denk dat het met een implanon wat langer duurt om de hormonen kwijt te raken dan wanneer je de pil hebt geslikt. In principe hoef je niet ongesteld te worden voordat je zwanger wordt, aan de meeste menstruaties gaat namelijk een eisprong vooraf, en dan zou je dus zwanger kunnen worden. 6 maanden om zwanger te worden is redelijk normaal hoor, niet iedereen heeft het geluk om meteen zwanger te raken. Ze gaan pas verder kijken als je een jaar bezig bent. Als het heel lang duurt voordat je weer ongesteld wordt en dus een cyclus hebt zou je idd naar de huisarts kunnen gaan voor bv primolut om te proberen om je cyclus weer op gang te brengen, maar ik denk niet dat die nu al wat gaat doen. Ik zou het even afwachten, kans is groot dat je een van de komende weken gewoon weer ongesteld gaat worden. Succes!
2 dagen na verwijderen van mijn implanon had ik mijn menstruatie en ik was die ronde meteen zwanger. Helaas is dit niet goed gegaan.. Bij iedereen is het zo anders. Als je het niet vertrouwd kun je altijd je huisarts even vragen.
Ik zal inderdaad nog even geduld moeten hebben dan, hopelijk gaat het snel allemaal! ik hou jullie op de hoogte