Kinderwens en corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door kimmy89, 24 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmy89

kimmy89 Actief lid

9 aug 2015
    408
    48
    28
    Mijn man en ik waren er begin dit jaar over eens geworden dat we vanaf mei voor een derde kindje zouden gaan. Nu is het bijna mei, maar de wereld ziet er nu anders uit dan we hadden verwacht. Toen ik hoorde dat er corona was, was mijn eerste gedachte: blij dat ik nog niet zwanger ben. Die onzekerheid vind ik niet fijn.. maar nu is het inmiddels bijna mei ik twijfel ik heel erg. Wat zijn jullie afwegingen om wel/niet zwanger te worden in deze tijd?

Bij mij is het vooral de angst om ziek te worden terwijl ik zwanger ben. Verder is er geen verschil. Minder echo's en controle's maakt me verder niet heel veel uit. Vorige zwangerschappen zijn bij mij prima verlopen, thuis bevallen. Financieel heeft corona voor ons nog geen gevolgen, beide in loondienst. Het zou aan de andere kant wel een voordeel zijn dat mijn man nu thuis werkt en meer kan helpen. Ons kinderwens is wel heel sterk, we willen graag een groot gezin. Een paar maanden wachten is geen probleem maar als dit jaren gaat duren dan kan ik er net zo goed nu voor gaan.. Ook heb ik wel de angst dat ik stomme reacties krijg van anderen waarom ik er in deze tijd nog een kindje bij wil.. maar andere andere kant het is onze keuze.
    Ik kom er niet uit..

2. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.021
    1.027
    113
    Ik zal waarschijnlijk wel veel te nuchter zijn in deze, maar ik zie het probleem niet? Tuurlijk is die corona verschrikkelijk maar zie niet in waarom dit een reden zou moeten zijn om niet voor een kindje te gaan. Wat je al zegt: waarschijnlijk duurt dit allemaal nog heel lang en gaan we ook een nieuw in Nederland in waarop alles op 1,5 meter afstand moet gebeuren... Maar stel dat zit een aantal jaar duurt: stel je dan heel je kinderwens uit totdat het over is? En wat als we daarna weer een nieuw virus ontwikkelen waar nog geen vaccin voor is, stel je het dan nog steeds uit?

Ik begrijp dat je je zorgen maakt over ziek worden tijdens de zwangerschap, maar tot op heden zijn er nog geen aanwijzingen dat een ongeboren kind er hinder van ondervindt. Dus ik zou er gewoon voor gaan. Voor hetzelfde geld duurt het nog een flinke tijd voordat het raak is ;)

nosilla, 1991Mamavanvier en Zoe123 vinden dit leuk.
  3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Alle respect voor jouw mening maar...ik zie het probleem ook niet?

4. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik ben het met je eens hoor!

Maar het is voor nu nog niet duidelijk wat het virus doet in het eerste trimester van je zwangerschap. Simpelweg omdat het virus nog niet lang genoeg heerst. Dat vind ik persoonlijk wel een ‘ding’. Maargoed. Zodra wij weer mogen gaan we er wel voor. Gewoon voorzichtig zijn en je gezond verstand gebruiken!

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Wat @Lisa280887 ook aangeeft: "Maar het is voor nu nog niet duidelijk wat het virus doet in het eerste trimester van je zwangerschap. Simpelweg omdat het virus nog niet lang genoeg heerst."

Daar zitten wij ook mee, ook voordat t mis ging hier door mk.

Daarnaast hebben we een vrij heftige handenbinder. Of zij naar de kdv mag als de boel open is, terwijl corona nog rond waait is vooralsnog ook nog maar een vraagteken.

KDV geeft nu aan dat we bij haar arts moeten wezen. Afgelopen periode was ze niet welkom ondanks 2x vitale dienstverlenging. Dus die wens is in elk geval even geparkeerd totdat we daar uitsluitsel over hebben want dat heeft wel gevolgen voor mijn werk en dus inkomen.

Als zij tot dr 4e niet welkom is (en op school evt ook nog niet totdat er een vaccin is) dan kan ik mijn werk echt vergeten of vast spijkers en hout voor mn kistje gaan zoeken. Dit ga ik echt niet nog een paar maanden trekken.

6. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Voor mij is dit nu niet actueel, maar ik zou op dit moment ook even afwachten. Enkel en alleen vanwege wat genoemd is: dat we nog niet weten of corona invloed heeft op de ontwikkeling vh embryo in het eerste trimester. Stel dat het net als Zika virus een probleem blijkt: heb je dat ook nog allemaal op je dak. Alleen de onzekerheid zou ik al niet willen.

Over een maand of 3 hebben vast veel zwangeren een 20 weken echo gehad én in het eerste trimester covid doorgemaakt (al weten sommigen dat misschien niet eens). Komen er dan geen nieuwsberichten, is ‘t vast oke.

Er wordt momenteel ook aan alle ziekenhuizen geadviseerd af te wachten met alle ivf trajecten en dergelijke. Enkel om deze reden.

twee, suus1983, Loveischocola en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Wizzy5

Wizzy5 Bekend lid

27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Ik snap je gevoel helemaal!
    Ik persoonlijk zou er niet zo bang voor zijn hoor. Ze hebben de ziekte goed om onder controle nu. Volgend jaar ziet alles er misschien alweer heel anders uit. En duurt het nog wel jaren, dan heb je een heerlijk hummeltje om van te genieten in deze bizarre tijden. :)

8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.567
    113
    Vrouw
    Ik snap je gevoel, ik was zwanger nét voordat corona zo groot werd hier, vond het ook geen fijn idee; pril zwanger en wat als ik corona zou krijgen? Gelukkig is het tot nu allemaal goed en ben ook niet ziek geweest. Mocht ik niet zwanger zijn geworden, zou ik ook geen pauze hebben ingelast hiervoor aangezien we al zo lang bezig waren.
    Luister naar je gevoel, als je het té onzeker vind zou ik nog even afwachten. Jullie zijn nog niet begonnen dus dan is de stap ook kleiner denk ik om nog even af te wachten.

9. kimmy89

kimmy89 Actief lid

9 aug 2015
    408
    48
    28
    Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat we nog wel jaren met corona zitten. Of in ieder geval totdat er een vaccin is. Zo lang wil ik niet wachten op een kindje. Maar nu voelt het ook niet goed, misschien ook wel omdat onze dochter thuis is van school en ons zoontje niet naar de opvang kan en ik dat ook wel erg druk vindt. Dus na 11 mei even kijken hoe het gaat. Als het dan goed voelt gaan we er gewoon voor :)

Poolvos en Spectre vinden dit leuk.
  10. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Ik snap je gevoel.
    Wij hebben wel besloten om nog even te wachten. Ik zou het heel verdrietig vinden om alleen naar de echo's te moeten. Het is dan onze laatste zwangerschap dus die wil ik niet zo onzeker doorbrengen.
    Ook dat er nog onduidelijk is wat het virus doet in het eerste trimester vind ik nog spannend. Je kan het virus ook hebben zonder klachten dus daar is geen pijl op te trekken.

11. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Hier heb ik eigenlijk nooit bij stil gestaan
    Daar heb je wel een punt in

Maar vooralsnog ga ik vanuit dat het allemaal goed komt

kimmy89 vindt dit leuk.
  12. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Het is ook allerminst bedoeld om mensen (hopelijk ook nog onnodig) bang te maken. Ik zie je banner: gefeliciteerd! Als ik zo’n banner had, zou ik ook van het beste uitgaan! :)

kimmy89 vindt dit leuk.
  13. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Dankjewel

Ja mijn wens was er al voor corona

En uitstel werd leeftijd tussen jongste alleen maar groter

Poolvos vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina