Ontpillen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mariebel, 16 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariebel

    Mariebel Fanatiek lid

    10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb een vraagje.
    :(:
    Ik lees vaak dat als je net gestopt bent met de pil dat je dan kans hebt dat je eerst moet ontpillen..
    Mijn vraag is daarop is: Ligt dat aan de pil? hoe zwaar die is bijvoorbeeld?
    Zelf heb ik de diane 35 al 10 jaar gebruikt..
    Moet ik er dan vanuit gaan dat ik dan ook ga ontpillen?

    Groetjes Joyce
     
  2. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Yep, (bijna) iedereen moet ontpillen.
    tegenwoordig worden er trouwens alleen nog mar lichte pillen voorgeschreven. Diane 35 is dus net zo licht als Mycrogynon, Stediril etc.
     
  3. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik denk dat je ALTIJD moet ontpillen .
    De ene vrouw merkt er alleen alles van en de andere weer helemaal niets .
    Net als dat de ene vrouw meteen heel netjes een cyclus van 28/29 dagen heeft en de ander maanden geen ongi heeft .
    Dit heeft met de hormonen te maken die in elke pil zit , dus ook in die van jou .
    De homonen van de pil hebben je natuurlijke hormoonhuishouding overgenomen en je lijf moet dit nu weer helemaal in balans zien te brengen .
    Dit is wat ik hier op het forum heb geleerd in elk geval ;)

    Groetjes Joyce
     
  4. emma

    emma Actief lid

    21 nov 2005
    113
    0
    0
    Na het stoppen met de pil (Trigynon 15 jaar gebruikt) dacht ik dat ik niet echt veel last had van ontpillen. Direct na 28 dagen een bloeding. Alles wat jullie schreven herkende ik niet. Echter vanaf ongeveer de 8e maand na het stoppen met de pil begon ik ook last te krijgen van allerlei kwaaltjes die omschreven werden als ontpillen. Cyclus is schommelend tussen 24 en 29 dagen.
     
  5. Micha

    Micha Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    Ik ben ook pas gestopt met de pil Diane 35, en sinds een week ben ik lekker aan het ontpillen, zal blij zijn als dat voorbij is.
    Bij de een is het gewoon erger dan bij de ander.

    gr.
     
  6. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    ik heb ook de diana 35 gehad kheb hem ook zeker 10 jaar geslikt en mijn eerst cyclus duurde 44 dagen dus mijn lichaam moest ook ontpillen het is niet leuk zo lang wachten maar je moet er wat voor over hebben :)
     
  7. Wat zijn dan de symptomen van ontpillen?

    Groet :p
     
  8. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    ik had beetje hetzelfde als zwangerschaps symptomen. soms misselijk pijnlijke borsten maarja mijn lichaam hield me gewoon voor de gek :(
     
  9. Lesley

    Lesley Actief lid

    4 jan 2006
    134
    0
    0
    bediende
    Antwerpen
    Ik heb net men eerste bloeding gehad na het stoppen van de pil. En ik was zeker dat ik zwanger was, had alle symptomen, echt waar, maar uiteindelijk bleek het gewoon het effect te zijn van het ontpillen. Maar ja, moet wel hé.
    groetjes
     
  10. Micha

    Micha Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    Ik heb vooral veel kramp en last van mijn darmen.

    Gr.
     
  11. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Joyce :p

    Niet iedereen heeft er heel erg last van, misschien een beetje hoofd pijn en beetje buik pijn ;)

    En je kan ook wel gelijk zwanger raken ;)
    De kans is wel klein maar het kan wel ;)

    Ik had er zelf ook niet zo'n last van, gelukkig :p

    gr.manon.
     
  12. Mona

    Mona Bekend lid

    16 jan 2006
    729
    0
    0
    Hallo allemaal! :D

    Ik heb last van gevoelige tepels, kramp in mijn darmen, soms een beetje duizelig en misselijk (maar nooit 's ochtends) en soms pijn onder in mn rug. Dus typisch een gevalletje van hevig ontpillen! :( Ik ben in december j.l. gestopt met de pil en heb hem zo'n 4 jaar geslikt (stediril 30) Kan iemand mij vertellen hoe lang dit kan gaan duren :(:
     
  13. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Kan heel lang duren helaas. van de kwaaltjes ben ik nu na 6 maanden wel vanaf maar heb nog steeds geen regelmatige cyclus..
     
  14. Mona

    Mona Bekend lid

    16 jan 2006
    729
    0
    0
    Da's best lang. Vreemd dat die rotzooi (noem ik et maar even) zo lang invloed heeft op/in je lichaam! Dat wordt er van te voren niet bij verteld helaas :(
     
  15. Mariebel

    Mariebel Fanatiek lid

    10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Nu ik het een beetje in de gaten heb gehouden blijkt ook wel dat ik dan toch die verschijnselen heb gehad...en waarschijnlijk nog wel een tijdje zal hebben..
    Zondag liep ik af en aan naar de toilet, ik dacht gelijjk aan een blaasontsteking aangezien ik die ongeveer 4 keer per jaar wel heb. Maar het deed geen pijn, alleen de drang was er..

    Maar wat ik nu dus heb is: na ieder geklus,... heb ik de volgende dag bloedverlies.. Ik weet dus niet of dat ook bij het ontpillen hoord...


    Groetjes Joyce
     
  16. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    het is ook niet leuk dat je eerst moet ontpillen maar tis niet anders.
    Je lichaam kan je heel goed voor de gek houden dat je zelf denkt dat je zwanger bent dat had ik ook de eerste keer na het stoppen met de pil. maar khad gewoon een lange cyclus
     

Deel Deze Pagina