Daar heb je gelijk in natuurlijk. Perfect moment bestaat inderdaad niet, en wat is perfect als je ziet hoeveel stellen nog steeds 'in de wacht' staan omdat het nog niet lukt! Wat de omgeving vindt, maakt me niet zo heel erg uit. Ik weet dat de belangrijkste mensen in mijn omgeving het alleen maar leuk zouden vinden, misschien is dat dan makkelijker? Leuk dat je ook in het VO zit! Ik werk sinds een jaar of vijf of zes op een VO voor havo/vwo. Toevallig is het ook mijn oude middelbare school, waar mijn man ook gezeten heeft... Wat een kneuterigheid he
@Nadientje: daar heb je inderdaad gelijk in, als je weet dat degene die echt dichtbij je staan het geweldig zouden vinden, neemt dat veel twijfel weg. Is hier gelukkig ook het geval. Oh dat is wel heel leuk zeg dat je op je oude middelbare school werkt! Ik werk toevallig ook op een Havo/VWO school alleen dan in Brabant. Heb het er ontzettend naar mijn zin. Heeft een beetje het karakter van een dorpsschool. Welk vak geef jij? En hoeveel uur geef je les? Ben ook wel benieuwd welke deeltijdopleiding je nu dan doet? Ik geef trouwens Duits
Hoi meiden, Hier een beetje hetzelfde dilemma: ik verwacht in januari 2013 klaar te zijn met mijn masterstudie. Ik zou na januari nog tot augustus eventuele achterstanden in mogen halen. Ik sta voor de klas (VO). Momenteel doe ik dit fulltime, maar zou uiteindelijk parttime willen gaan werken. In juni trouwen mijn vriend en ik. We willen beiden super graag een kindje samen. Ik ben in m'n hoofd nergens anders meer mee bezig. Eigenlijk zou ik eind van deze maand wel willen stoppen met de pil.. Maar we twijfelen enorm met oog op ons huwelijk. Ik weet niet wat het ontpillen met me gaat doen.. We hebben geen knalfeest, maar een receptie. De dag na ons huwelijk vertrekken we naar Corsica waar we samen een week gaan rondreizen.. Het liefst zou ik eind maart stoppen met de pil, maar er zijn dus nog wat twijfels.. Mijn vriend werkt overigens fulltime en studeert niet meer.. Nadientje, succes met het nemen van een beslissing!! X
Hee meid! Heel herkenbaar..ik studeer ook deeltijd en moet nog 6 jaar..maar ons gevoel is ook heel sterk en hebben 3 maanden geleden besloten ervoor te gaan! Het kan zo maar tijdje duren en jullie beginnen tegen de 30 aan, als vrouw neemt je vruchtbàarheid dan af!
ik denk als je er alle bij klaar voor bent je er gewoon voor moet gaan. de meeste mensen zijn niet meteen de 1 ste keer zwanger dus het kan ook wel even duren voor je zwanger bent. ben benieuwd wat jullie gaan foen
@TS: Meis, ik zou er voor gaan! Ik heb ook bewust gewacht tot dat ik afgestudeerd was. Ik deed ook een deeltijd studie. Ik heb er nu wel een beetje spijt van. Want eer dat ik ontpilt was en nu inmiddels 6 rondes en een MK verder, wou ik dat ik toen al aan de slag was gegaan... Wie weet duurt het even voordat je zwanger wordt. En daarnaast, je studie wacht wel. Die kun je na je bevalling weer oppakken. Succes met het maken van een beslissing meid!
@ Jaydee - ik geef Nederlands op een havo/vwo-school. Ben nu inderdaad bezig met mijn eerstegraadsopleiding! Loop gelukkig op schema, maar kan niet wachten tot ik klaar ben! Welk vak geef jij?
Hallo Meiden, Ook ik wil even mijn verhaal kwijt. Ik zit in mijn afstudeerfase, ben in Juni klaar en krijg in September mijn diploma. In overleg met mijn vriend hebben we besloten om 29 maart te stoppen met de nuvaring (anticonceptie). Ik heb bijwerkingen dus dat is de hoofd reden van het stoppen. Dit hebben we vorig jaar besloten en nu vraagt hij steeds vaker, hoeveel ringen moet je nog? en geeft hints over kinderen en vage opmerkingen. Ik wil HEEL graag een kindje, heb dit ook tegn hem gezegt, maar dan wil ie weer wel en dan wil ie weer niet.... En ondertussen steeds die hints geven... Ik weet het even niet. Ik hoop dat we er snel voor gaan. We hebben beiden een vaste baan, we hebben een koop woning, en zijn onwijs gelukkig met elkaar. Zo dit lucht even op.
eens, je weet ook niet hoe je je voelt en het is nog heel even aanpoten voor de studie en dan heb je hem binnen en kun je er voor gaan... anders zou ik inderdaad wachten tot in ieder geval je partner klaar is! maar het is jullie wens en jullie hebben het al wel goed voor elkaar dus het zal wel goed komen maar dit is wat ik persoonlijk zou doen..
Ja, dat is precies de andere kant van mijn twijfelweegschaal... Laten we het maar ratio en gevoel noemen. Ratio zegt: wachten, gevoel zegt: doen. Meestal ga ik op mijn intuïtie af (gevoel), maar in het geval van zo'n levensveranderende beslissing is het natuurlijk niet zoiets van 'we slapen er nog wel even een nachtje over'. We hebben nog tijd om hier goed over na te denken. In de zomervakantie, wanneer je bezigheden even niet alle tijd opslokken en we alle tijd hebben om even niets te doen, hakken we de knoop door. Trouwens, een ander vraagje: Ik hoor wel eens van meiden dat ze een favoriete geboortemaand of -seizoen hebben... Hebben jullie dat ook?
Wat dat laatste betreft... dat hadden wij ook. Tenminste: we hadden een idee van periode. Maar je moet jezelf er niet vast pinnen op een maand. Hier zijn de omstandigheden goed om meteen zwanger te kunnen raken, maar zit nu in de tweede ronde.. En hier heb ik nu ook zo mijn twijfels over. Het komt zoals het komt.. Soms lukt het in 1x, maar dan hebben mensen gewoon mazzel. Maar er zijn zat stellen waarbij het heel wat rondes kan duren! Het wordt anders echt een "moetje" als je gaat plannen in een periode.. Het is een kwestie van dat los laten en met elkaar genieten en zien wanneer het zich aandient. Natuurlijk wil ik ook liever gisteren zwanger zijn dan vandaag.. maar het is nou eenmaal de natuur waar dat je afhankelijk van bent.
Ja, dat dacht ik ook al, dat het dan zo 'moeten' is. Het is toch meer van: we stoppen nu met de pil, en we zien wel...? Kan me voorstellen dat als je je vastpint op een maand, dat je dan een beetje teleurgesteld bent of misschien zelfs gefrustreerd bent als dat dan niet lukt. Zo zou ik het toch niet willen denk ik