Wanneer testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door BlondjeBaby, 2 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlondjeBaby

27 feb 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Een vraag, maar eerst mn achtergrond:

In juni 2011 gestopt met de pil. Vrijwel direct daarna heel regelmatige cyclus met gemiddeld 28 dagen en 5 dagen menstruatie. In december rare tussentijdse bloedingen gehad (met pijn) onderzoekjes, geen zwangerschap, verkeleving of kanker. In januari zwanger geworden, maar na 5 weken het vruchtje verloren. Het vruchtje verloor ik op 10/11 februari. Bloeding hield zo'n 4 dagen aan en was daarna op 14/15 feb over. Een kleine week later een test gedaan en die was negatief, en dus is het hcg uit mijn lichaam verdwenen.
    Mijn vriend en ik zijn inmiddels aardig aan het 'klussen' en ben ook nog niet weer ongesteld geweest. Ik voel mijn eisprong niet, dus geen idee of die uberhaubt is geweest. Nu heb ik wel steeds 'gedoe' in mn baarmoederstreek... Steekjes, gevoel alsof deze is opgezwollen, ongesteldheidsklachten, (ben wat gassig) en veel plassen (maar ook meer dorst). Dit houdt nu al een week aan en ik begin me af te vragen of ik misschien opnieuw zwanger ben... Nou heb ik geen last van mn borsten, helemaal niet zelfs, maar kan me ook niet herinneren of ik hier direct bij de eerste keer last van had.

Mijn vraag:
    Wanneer raden jullie me aan om te testen?? En zou het kunnen zo snel alweer een zwangerschap?

2. Carmen1982

Carmen1982 Niet meer actief

Hoi, wat vervelend van je miskraam BlondjeBaby! Ik heb vaker gehoord dat je direct zwanger kunt worden na een miskraam, dus dat is zeker mogelijk. Is je cyclus 28 dagen inclusief die vijf dagen menstruatie of exclusief? Je moet minimaal je oude cyclus (incl. menstruatie) optellen vanaf de datum dat je bloeding doorzette. Ik heb ook wel eens gehoord dat je cyclus er een paar dagen langer door wordt, waardoor later testen handiger zou zijn. Als je cyclus 28 dagen was, zou ik dus op zijn vroegst 10 of 11 maart gaan testen.

Groetjes Carmen

3. BlondjeBaby

27 feb 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. De 28 dagen is idd incl. menstruatie. Wil een teleurstelling voorkomen door misschien te vroeg te testen. Heb namelijk ook wel gehoord dat je na een mk zo'n 6 weken soms moet wachten op je volgende menstruatie, maar aangezien ik vrij regelmatig ben is dat misschien wat lang. Ik weet niet of ik wel zo lang kan wachten, maar een eerdere test zal dan wel een negatieve uitslag geven denk ik. Maar even afleiding zoeken de komende 1,5 week ;)

4. BlondjeBaby

27 feb 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag getest: negatief :(
    Ook nog geen periode doorgebroken en mijn temperatuur blijft ook gewoon nog oplopen. Ik hoop dat ik te vroeg heb getest en dat mijn periode wegblijft, maar heb me voorgenomen pas as zaterdag weer een test ter hand te nemen om teleurstelling en te vroeg testen te voorkomen. Ik voel overigens ook echt helemaal niets sinds deze week. Geen 'gedoe' meer in m'n baarmoederstreek, geen pijnlijke tepels, niets. Ik hoop heeel hard dat het gelukt is, maar dit afwachten vind ik wel echt vreselijk!

Wie heeft hetzelfde meegemaakt en bleek toch zwanger??

Deel Deze Pagina