Wat een ontzettend onvriendelijke reactie van iemand die blijkbaar totaal geen benul heeft van het basisonderwijs. Waarschijnlijk heb jij voor het laatst een groep 8 van binnen gezien toen je er zelf in zat? Rageer dan niet!
Dat je nog de moeite neemt om daarop te reageren... Knap haha. Ik heb nog nooit een bericht gelezen van haar dat aardig was hoor. En aangezien zij niet gaat 'niet reageren' is het denk ik het beste om haar te negeren (ook een advies aan mezelf). Wat betreft plannen: Er wordt nu wel gezegd dat een kind zich niet laat plannen maar dat verschilt toch wel echt per vrouw. Ik ken vrouwen met een aantal kinderen waarbij het iedere keer gelijk raak was (bij mezelf trouwens ook). En om eerlijk te zijn heb ik het ook zo "gepland" de laatste zwangerschap, omdat ik wist dat ik met 3-4 maanden geopereerd moest worden (zwangerschapsgerelateerd) en liever niet geopereerd wilde worden in de zomervakantie. Dat is natuurlijk heel veel geluk hebben en ik weet ook wel dat dat absoluut niet voor iedere vrouw geldt. Maar het kan in sommige gevallen dus wel.
Sorry Lousaa, maar jouw reactie vind ik wel heel erg uit de bocht... Ik snap lieve TS, dat je vraag uit een goed hart komt. Echter, ik denk dat heel veel dames hier vooral een beeje geërgerd raken over het 'in 1x zwanger' verhaal. Nu schrijf je duidelijk dat je HOOPT dat het weer in 1x lukt. Maar gaandeweg lijk je verhaal lijk je er vanuit te gaan dat je weer snel zwanger raakt. En ja, dat vind ik hier op zwpag ook erg vermoeiend. Leeeeees je in, bekijk de statistieken en stel daarna eventueel een goed doordachte vraag. Je komt nu erg naief over. Mensen hier willen je voorbereiden op de kans dat het misschien wat langer gaat duren voor je dit keer. Als antwoord op je vraag; ga er gewoon voor. Zeker gezien bovenstaande krijg je later misschien spijt en voelt het uitstel als 'verloren maanden'. Als je na een jaar bijv niet zwanger zou zijn en je kan hiermee naar een arts, ben je wellicht blij dat je het begin niet hebt uitgesteld.
Feit blijft dat je het niet kan plannen. Dat het bij jou goed is uitgepakt is jouw geluk en puur toeval. Dit heeft weinig met plannen te maken
Wat grappig! Ik ga komend jaar ook drie dagen in groep 8 werken en ook wij hopen nog dit jaar zwanger te raken. Ik heb ook overwogen om het uit te stellen, omdat het de groep is waar ik vorig jaar ook zwanger was en met verlof ging. Maar nadat ik verschillende mensen sprak kwam ik tot de conclusie dat mijn werk ondergeschikt is aan mijn gezinsplanning. Ik snap je gedeachtegang; dit enorme, zelf opofferende verantwoordelijkheidsgevoel is nu eenmaal juf eigen
Onze moeders waren ook steeds in 1x zwanger. Mijn ouders hebben mijn broertje heel bewust gepland. Bij sommige mensen werkt het echt zo, dus ik snap de TS wel. Hier ook in 1x zwanger en ik weet zeker dat als wij ooit voor een 2e gaan ik dan niet weer ervan uitga dat het wel ff kan duren (zoals ik nu ervan uitging) Succes met je keuze en het zwanger worden TS!
Dat is inderdaad wel toevallig! Ja, ik heb dit ook met een aantal collega's besproken, maar zij zeiden niet zo stellig dat ik er gewoon maar voor moest gaan... vandaar dat ik deze vraag ook echt tot leerkrachten richtte. Helaas lezen mensen niet goed en reageren dan ook als niet-leerkracht (al kan ik de reacties wel plaatsen hoor). En ja, ik voel me inderdaad niet onmisbaar zoals sommigen op deze pagina schijnen te denken, maar ik denk wel aan de leerlingen die ik straks in de klas krijg. Topic sluiten is me overigens nog niet gelukt....... weet niet waar dat knopje zit? anyway, mijn conclusie is dezelfde als de jouwe! Veel plezier (met beide dingen, haha) volgend jaar!
Dankjewel voor je reactie! Word er een beetje moe van dat ik als naïef neergezet wordt hier. Ik ben benieuwd hoe, wat en waar... één ding is in ieder geval zeker: dit 2e kindje is op elke tijd welkom!
Ja, dat ben ik zeker maar ik wilde (zonder de kinderwens in gedachte te hebben) überhaupt geen groep 8. Ze vonden mij alleen het meest geschikt voor die doelgroep. Dat maakt mijn verantwoordelijkheidsgevoel alleen maar groter. Mensen die niet in het onderwijs zitten (zeg niet dat jij ook zo bent hoor) zullen dat lang niet allemaal snappen. Ben wel zo ver dat werk niet belangrijker is dan je gezinsplanning
Jep, ik ben leerkracht. Mijn directeur wilde mij destijds ook in groep 8, maar zag daar wel vanaf toen ik zei dat wij 'bezig' waren. Ik vind het ook niet ideaal. Maar: als ik wel voor groep 8 zou staan, zou ik mijn wens er niet voor uitstellen. Juist in de situatie waar jij in zit -ik lees even tussen de regels door- Want als jij voor groep 8 wordt gezet terwijl je het liever niet doet, dan ben jij blijkbaar meer geschikt voor groep 8 dan je collega's en / of je collega's willen absoluut niet voor groep 8 en jij bent naar mening van je leidinggevende degene die het minst gaat steigeren. Ga er dan dus maar vanuit dat je niet voor 1 jaartje in groep 8 staat. Daar kun jij jouw gezinsplanning gewoon niet op aanpassen. Overigens... Met de nieuwe CAO is het heel fijn als je verlof tijdens de zomervakantie valt; als ik het goed heb begrepen krijg je inmiddels alle 6 de weken terug i.p.v. 3.
Zoals hierboven genoemd, een zwangerschap valt niet te plannen maar ik begrijp je vraag wel hoor. Ik werd van de eerste ook gelijk zwanger en toen we voor een tweede gingen wilden we dat ook niet in het najaar (is manlief niet thuis ivm werk ) en december -februari ook niet ivm verjaardag eerste kindje. Wij gokten op bevallen tussen maart en augustus en mocht ik bijvoorbeeld in november niet zwanger zijn dan even een tijdje stoppen. Voor ons was een tweede in het najaar echt een heel groot probleem geweest wat vast op te lossen viel maar we wilden het niet. Ik werd gelukkig weer direct zwanger en het kindje is in maart geboren. Wij willen in de toekomst ook een derde en ik word nou eenmaal heel makkelijk zwanger dus ik denk dat wij dan ook wel wat meer zullen plannen en er rekening mee houden dat ik direct zwanger word (en ook dat dit mis kan gaan). Natuurlijk laat een zwangerschap zich niet geheel plannen maar je kunt er wel rekening mee houden dat het snel gebeurt wellicht. Mocht je dat een groot probleem vinden dan zou ik op augustus bevallen gokken? Je kunt het allicht proberen, afhankelijk van hoe belangrijk het voor je is de laatste weken van groep 8...
In augustus is mijn zoontje jarig en ik zelf! Al een redelijk drukke maand dus.... maar ik ben het met de meesten hier eens dat je werk niet je gezinsplanning moet bepalen, dus we zien wel hoe het gaat lopen bedankt voor je reactie!
Bijzonder dat je het zo wil plannen. Daaraan is idd goed af te zien dag je de vorige keer in 1 x zwanger was. Ik gun je dat van harte. Maar ga hier niet op rekenen. Ik was bij de eerste na 26 maanden zwanger bij de tweede en derde eerste maand beide miskraam! Tweede zoontje 15 maanden en nu zwanger van een surprise ( 1 x geen condoom gebruikt) Dus evht waar het zegt niks je kan niks plannen.