Wie denkt even mee? Mijn man is erg druk met het werk en zit vaak in het buitenland, wat het zwanger worden niet evident maakt voor ons. We hebben al een dochtertje van 4 maar we willen graag nog een broertje of zusje erbij. Ik gebruik dus ovulatietests om onze timing een beetje goed te kunnen afstellen, en gisteren had ik een positieve test en dus 's avonds het maar gezellig gemaakt. We hadden een beetje de pech dat ons dochtertje zich niet lekker voelde en op een bepaald moment aan onze deur stond. Net het moment waarop ik het idee had dat mijn man ging klaarkomen. We zijn natuurlijk gestopt toen we ze zagen staan. Hij kon het achteraf ook zelf niet meer zeggen of hij uberhaupt was klaargekomen en wanneer, maar ik voelde volgens mij wel nattigheid in de lakens. Dus wellicht was niet alles binnen. Of misschien zelfs niets. Het was onze enige kans deze cyclus dus ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik zou zwanger kunnen zijn. Ik heb een keertje gelezen dat bij de man eigenlijk eerst het zaad wordt in de urinebuis gebracht, en dat dan pas het orgasme de zaadjes naar buiten duwt. Kan dit dan eventueel alsnog voor een zwangerschap zorgen of zet ik dit idee best uit m'n hoofd? Misschien vergezocht maar ik hoop het zo....
Het kan natuurlijk... lijkt me in ieder geval niet uitgesloten. Sperma wordt inderdaad naar buiten gebracht VOOR het orgasme start (vandaar dat coitus interruptus gevaarlijk kan zijn).
Net nog even opgezocht. De mannelijke zaadlozing bestaat uit twee delen. Tijdens de emissie fase drukken de klieren de zaadvloeistof in de plasbuis. Dit gebeurt een paar seconden voor het orgasme en in principe kan er dan dus al sperma naar buiten komen en je zwanger maken. Pas na de emissie komt het orgasme dat met samentrekkingen het zaad naar buiten stoot. Als je dus net tussen die twee delen bent gestoord, maak je nog een kans... Succes!
Er zijn veel vrouwen in verwachting geraakt terwijl de man voor het zingen de kerk uit ging. In het voorvocht kunnen ook al zwemmers zitten. Dus zeg nooit nooit.
om hier nog even een keer op in te haken.... Vaak wordt gedacht dat de man alleen spermacellen tijdens het orgasme verliest, maar ook tijdens de daad kunnen er al kleinere zaadlozinkjes plaatsvinden. Vaak wordt gedacht dat dit alleen voorvocht was, maar ook in deze kleine "voorlozingen" voor het daadwerkelijke orgasme zitten dus spermacellen. @zonnetjeinhuis weet je inmiddels al meer?
Van voorvocht kan je NIET zwanger raken! Dit is allang achterhaald.. het is zelfs al meerdere malen wetenschappelijk bewezen lieve mensen. De reden dat vrouwen zwanger worden van "voor het zingen de kerk uit" is omdat de man te laat zijn penis terug trekt waardoor er, al is het een beetjes sperma, dit toch voor een zwangerschap kan zorgen. De man moet zijn lichaam wel dan heel goed kennen, wil hij op tijd terug trekken. Maar sommige mannen die hun lichaam niet goed kennen trekken te laat terug. In voorvocht zitten geen spermacellen dus.
Jep ik ben uber vruchtbaar en mijn vriend en ik vreeën (voordat we sinds december actief zwanger proberen te raken) al bijna een jaar zonder dat hij in mij klaarkomt, en ik ben nog nooit zwanger geraakt op die manier. Natuurlijk ben ik maar 1 geval Maar volgens de informatie die ik tot me heb genomen zit in voorvocht geen sperma, tenzij je partner net is klaargekomen en daarna weer seks met je heeft zonder tussendoor geürineerd te hebben. Mbt je vraag TS, moeilijk te zeggen. Klinkt als een kleine kans, maar wie weet! Ik ken de lastigheid van een partner die veel in het buitenland zit.