Hoi meiden, Ik vroeg me af of jullie al babynamen aan het bedenken zijn... Misschien gek of een beetje vroeg als je nog niet zwanger bent. Een naam is wel erg belangrijk vind ik. Je kind moet er zijn/haar hele leven mee doen en ook als volwassene. Ik denk er wel eens over na. En ik vind het ook wel lastig. Vooral omdat ik in het onderwijs werk en veel namen mij aan bepaalde kinderen doen denken. Zelfs namen van leerlingen die jaren geleden bij mij in de klas hebben gezeten. Je hoort ook wel eens (vooral van meiden) dat ze sommige (baby-)namen vroeger al mooi vonden. En dan daar hun kind naar hebben vernoemd. Je kunt je kind ook vernoemen naar iemand waarvoor je bijvoorbeeld heel veel respect hebt, of iemand die je idool of voorbeeld is. Je kunt ook een familienaam kiezen. Of waar kies je bewust niet voor. Ik zal ook zeker naar de achternaam kijken. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar jullie reacties! Grts jufaman
Ja hoor, hier ook! Eerste meisjesnaam ligt al klaar voor gebruik.. haha! We zoeken alleen nog een leuke 2de naam. Mocht het een jongetje worden, is zijn tweede naam een vernoeming naar z'n vader, opa, etc.. Zit al jaren in de familie, en mn man wil dit ook graag. Jongensnamen vind ik persoonlijk wel lastiger. En inderdaad, de namen die mooi zijn, moeten het liefst geen negatieve associatie hebben. Dus ja.. ook ik ben zo erg bezig dat ik zelfs al met namen bezig ben.
De namen die wij aan het begin van onze relatie hadden vinden we nu niet mooi meer. De namen die ik vroeger mooi vond vind ik ook niet meer mooi. We zijn nu lekker aan het brainstrormen
ja hoor, wij hebben het er ook regelmatig over. een jongensnaam hebben we zo ongeveer wel, een meisjesnaam vinden we moeilijker, want er zo zoveel leuke namen! en inderdaad de naam mag geen negatieve associatie hebben.
Hier nog een juf met hetzelfde probleem. Ik heb bij heel veel namen ook een beeld erbij omdat ik al een hoop leerlingen les heb gegeven. Wij hebben meisjenaam al, daar voelen we ons heel goed bij. Jongensnaam nog niet, maar we kijken elkaar regelmatig even aan als we ergens weer een jongensnaam horen... Het is op tijd, maar ik vind het wel leuk om daar nu al over na te denken...
Hier hebben we al namen sinds we elkaar een maand kennen ofzo...alleen de kindjes laten wat op zich wachten. Wellicht is 5x scheepsrecht!
Hier nog iemand uit het onderwijs! Ik heb echt namen, die ik niet voor mijn kinderen zal gaan gebruiken. Wij zijn er ook wel mee bezig (ik dan). Als wij een naam tegenkomen waarvan we zeggen ja... dan noteer ik m en kunnen we (hopelijk al snel) gaan discussiëren.
Als het aan mij licht... weten ik de namen al.. hahah Vriendlief vind niet alle namen die ik bedacht heb mooi, maar denk dat we er wel uit komen.. hahah .. Tja je mag er toch over fantaseren, niet?
he jufaman zag je topic toevallig wij hebben ook de beide namen al klaar...Voor jongen of Meisje eerste naam wat wij erg mooi vinden en de tweede naam naar oma´s en mijn oma want hebben alledrie 1 voornaam hetzelfde of opa´s...die hebben we gemixt die naam en kwam een leuke naam uit en ook uit deze tijd wel heel erg grappig... Is misschien raar maar komt ook een beetje omdat we natuurlijk in de 1e ronde al zwanger waren heel kort maar toen waren we er heel snel uit... en toen 5 aug kwam kindje van mijn broer en hun hadden de naam die wij voor een jongen hadden ook voor hun kindje maar had gelukkig nog een jongensnaam was heel toevallig en we wisten het niet van elkaar..
Ook hier een juf die bij veel namen een gezicht/gedrag voor zich ziet! Maar de meisjes naam hebben wij ook al! We hebben het al een paar jaar over namen maar ons idee van leuke namen verschilt enorm! Hij houdt van wat ouderwetsere namen terwijl ik van de korte en krachtige namen hou... Toch waren wij het over de meisjes naam gelijk eens... De jongens naam is lastiger! Maar ook die komt wel goed!
Leuke reacties meiden!! Fijn om met elkaar hierover te kletsen... Leuk topic, al zeg ik het zelf hahaha! Ik heb voor mezelf een aantal jongens- en meisjesnamen in mn hoofd. Pas als het echt zo ver is, wil ik gaan overleggen met mn vriend. Hij heeft ook al een paar namen in zn hoofd zegt hij! Dus dat wordt leuk. Ik had heel lang een leuk naam in mn hoofd voor een meisje, maar mijn nicht heeft haar dochtertje al zo genoemd. En 2 namen in 1 familie vind ik ook weer niet zo leuk! Maar gelukkgi blijven er genoeg originele namen over!
De jongensnaam hadden wij zo. Want heel toevallig hadden wij allebei dezelfde naam in gedachten. Haha, dat was heel gek. De meisjesnaam weten we nog niet. De tweede naam wel
Ja hoor , Gelukkig zijn we daar al heeeeeeeeeeeel lang geleden over begonnen. Wij hebben nogal een verschillende smaak zeg maar . Mijn man vond bijv: Cheyenne heel mooi en ik kwam met jip aanzetten. Dit gaat het dus allebei niet worden, mocht het lukken en een meisje zijn! Gelukkig hebben we nu een aantal namen die we allebei mooi vinden
Hey hey leuk topic inderdaad. Namen pfff wat een moeilijkheid!!!! Jongensnamen vind ik sowieso heel moeilijk ik hou van hele korte namen maar als ik dan aan Max denk.. denk ik aan een man die met zijn hond over straat loopt en begint te roepen: Max hierkomen, Max nu!!!!! Tja dat gaat hem dus niet worden.... Ook hadden we de naam Lotte bedacht voor een meisje blijkt onze hele woonplaats ineens over allemaal Lotte's te beschikken.... bummer dus weer door naar een volgende naam.... Tja hebben nu bedacht als we zwanger zijn hebben we nog 8 maanden om een geweldige naam te verzinnen want dit schiet niet op zo hahahaha.
Ik heb een tijdje terug een lijstje gemaakt met wat namen, maar ik vind het best lastig als ik bedenk waar ik allemaal rekening mee houd: * korte (hollandse) voornaam (manlief heeft een 2 delige achternaam dus lijkt me het beste passen) * liever geen naam die (heel) veel voorkomt * namen van kids in de directe omgeving vallen af * namen waar ik een negatieve associatie mee heb vallen af * initialen moet geen rare dingen opleveren * combi voor en achternaam moet 'lekker bekken' * voor een kind moet t een beetje uitspreekbaar zijn Maar verder niet besproken met manlief, die er volgens mij nog nooit over heeft nagedacht. Maar goed als het ooit zover komt hebben we nog wel de tijd. Al denk ik dat je jezelf ook de tijd moet gunnen om te wennen aan zo'n naam.
Hoi, Ook wij zijn al lang bezig met de namen. Nog voordat we besloten een kindje te willen.. Ik werk op een kdv dus ook ik heb vaak associaties met namen haha. Ik zou een jongen heel graag Pieter willen noemen naar m'n opa. En ik moet eerlijk zeggen dat ik de calvereclame van pietertje echt geweldig vindt! Weet alleen niet of hij daar later zo blij mee is. Is toch al een beetje een oudbollige naam. En zou zo ook niet weten hoe we de naam kunnen veranderen dat het er toch van afgeleid is. Vindt Peter of Pierre echt niks. @djonna wij hadden ook Lotte voor een meisje! Blijft een mooie naam. Jammer dat er nu al zoveel in je de buurt zijn. Succes met namen verzinnen en mochten jullie leuke suggesties hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag
Leuk topic heb je idd geopend jufaman! Kunnen we hier ook gezellig kletsen Erg lastig kiezen he als je op een school of kdv werkt? Heb jarenlang een jongensnaam in gedachten gehad, maar toen kwam er een kindje in de groep die echt extreem aggressief was (kind van 3, echt zielig gewoon....) Hij had dus ook die naam en dan valt dat dus gelijk af! Verder hebben we meerdere namen in gedachten gehad die we erg leuk vonden maar die ook nog eens afvielen omdat vrienden/familie hun kindjes al zo noemden......Nu hebben we weer 2 meisjesnamen en 1 jongensnaam in gedachten die het zouden kunnen worden. Zag wel de jongensnaam alweer op de lijst staan van kindjes die bij ons op de groep gaan komen, nu maar hopen dat dat een leuk kindje is hahaha
hoi, Ik wist de naam voor een meisje al toen ik een jaar of 10 was. De naam van mijn oma en dan ingkort als roepnaam.
Hier hebben we ook al de namen, we hadden zelf voor jongen en een meisje drie namen en daar hebben we mijn vader de mooiste uit laten kiezen, dat hebben we gedaan omdat mijn vader terminale slokdarmkanker had. de dag dat we dat gesprek met hem hadden en dat hij de namen uitgekozen had had hij ook gezegd dat hij voelde dat ik zwanger was, uiteindelijk bleek dat ook heel even te zo te zijn alleen heeft dat niet doorgezet.. helaas is hij diezelfde dag snachts om 2.21 uur overleden..
@Essje.. oh dat is zielig.. Sterkte! Mijn man en ik zijn ook al een tijdje bezig met namen.. want bij mij kan dat per jaar wel wisselen. Eerst hadden we Daan (jongen) en Sam (meisje) nu zitten we te denken aan Bran (jongen) en Mya (meisje).. ben benieuwd wat het gaat worden mochten we ooit zo gelukkig zijn zwanger te worden.