Net weer thuis van de gynaecoloog en het was echt fijn en verhelderend. Aangename mens Ik ga starten met metformine om mijn eisprong terug te laten komen. Qua Tramadol mag ik blijven doen zoals nu, 2 per dag en dan max 4 gram paracetamol erbij) en als ik kan afbouwen is het mooi meegenomen, indien niet is het ook zo (hij zei zelf dat ze dat zelf ook best regelmatig voorschrijven). Natuurlijk ga ik mijn uiterste best doen om op een zo laag mogelijk dosis te geraken. Hij ging ook de doorverwijzing proberen regelen naar de pijnkliniek. Als metformine niet voldoende was heeft hij ook al iets anders voorgeschreven, maar dan was de kans op meerlingen veel groter en dat is in mijn situatie wel absoluut niet ideaal (hij zei 100 procent kans op vroeggeboorte en regelmatige opnames). Dan zou er embryoreductie moeten gebeuren waarschijnlijk, dus als we dat even kunnen vermijden, graag. Mijn stoma heeft in het verleden wel al heel slecht gereageerd op metformine in een veel lagere dosis (lees zo explosief dat ALLES volhing als ik mijn zakje veranderde en een paar liter vochtverlies per dag extra), dus we zullen zien wat dat geeft, ik wil het toch een kans geven want dat is de minst ingrijpende optie op een zwangerschap. Voor mijn gevoel is er terug wat perspectief nu op weg naar het ziekenhuis was er een heel grote regenboog die heeft wat geluk gebracht denk ik
Meid, wat heb je al voor je kiezen gehad... Wil gewoon even zeggen dat je echt wel trots mag zijn op hoe je met alles dealt, en je alle recht hebt om af en toe eens wat minder streng te zijn voor jezelf ipv jezelf keihard te pushen met een lijf dat je constant tegenwerkt. Fijn dat de gynaecoloog begripvol was en meedenkt hoe hij je kan helpen. Trouwens al geprobeerd om inositol te nemen? Schijnt echt helpend te zijn bij pcos om je cyclus weer wat normaler te krijgen. En misschien is dat wat minder belastend dan de metformine, of geeft het daarnaast een extra duwtje in de goeie richting. Dikke knuffel van een medecrohnie
Zo lief ❤️ knuffel terug Inositol ken ik niet, ga ik eens opzoeken, bedankt voor de tip! Weet pas net dat ik pcos heb dus nog niet zo veel over ingelezen. Tot nu toe lukt het met de metformine, vooral misselijk, stoma reageert nog redelijk ok, af en toe een explosie maar nog niet zo extreem als vroeger. Ik moest het ook traag opbouwen, denk dat dat wel beter is. Ook met een Tramadol minder lukt het wel redelijk. Ik kan wel wat minder op een dag en moet zeker in de namiddag veel meer rustig aan doen en word snachts veel wakker van de pijn, maar het is nog leefbaar en ik lig niet de hele dag plat. Zolang ik nog ietwat functioneer is het al lang goed voor mij.