kinderwens en wwb

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dean, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dean

dean Nieuw lid

25 jan 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een bijstands uitkering en zou graag nog een kind willen.
    Heeft dat gevolgen voor mijn uitkering?
    Mijn vriend woont nog niet bij me en verdiend ongeveer 100 euro meer dan dat ik met wwb krijg.
    Wordt ik geacht om bij hem te gaan wonen dan en geen uitkering meer krijg of hoe zit dat dan als ik zwanger wordt?
    Wie weet daar wat van.
    Heb al veel gezocht op internet maar kon niks vinden.
    HELP:(:(

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk niet dat ze je kunnen dwingen om bij het te gaan wonen. Wat wel zou kunnen, is dat zij willen dat hij bij gaat dragen. Dus dat hij die 100 euro moet afstaan, zodat de bijstand minder hoeft te betalen. Misschien handiger om dit te vragen bij de uitkeringsinstantie?

3. Only me

Only me Niet meer actief

Je moet ook vooral opletten wat de rest van de gevolgen zijn, kan je het financieel ook wel aan dan om een extra kind op te voeden? Ook als je gaat samenwonen bestaat er soms een kans dat je minder inkomen krijgt.

Zal even heel goed informeren ;)

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik geloof wel dat men gaat uitzoeken of hij allementatie kan betalen. Alleen met die 100 euro is er niet veel kans dat dat gebeuren gaat.
    VErder hoef jij helemaal niet bij hem te gaan wonen en veranderd er verder niks aan de hoogte van je uitkering.
    Als ik mij niet vergis dan, want ik heb er zelf nog nooit mee te maken gehad zelf. Wel iemand in mijn omgeving (daarbij is de vader wel bekent en niet in beeld, dus die hoeft niet af te dragen)

5. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als ik het goed begrijp, heb je al een kindje (aangezien je zegt: "nog een kind"). Volgens mij verandert er dan niks aan het bedrag dat je elke maand krijgt. Wel gaan ze, dacht ik, kijken of je vriend kan bijdragen in de kosten. Stel jij zou van hem 100 euro p.m. krijgen voor je kindje, dan krijg je dat minder aan uitkering. Maar voor de zekerheid kun je het anders even navragen bij de sociale dienst!

6. dean

dean Nieuw lid

25 jan 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties.
    Ik ben bang dat ze me gelijk gaan korten als ik er informatie over ga vragen.
    Mijn vriend verdiend 100 euro meer dan wat ik voor bijstand krijg.
    Dus we kunnen niet van zijn inkomen alleen leven.
    Gaan ze daar ook rekening mee houden dan?
    Ben veel te angstig dat ik niet rond kom van het geld.

7. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Als je denkt niet rond te kunnen komen zou ik het persoonlijk ook niet doen dan. Ik bedoel, een kindje brengt nu gewoon erg veel kosten met zich mee die je nooit van te voren kan voorspellen. Als jullie 2 beiden op bijstandsniveau zitten (goed, hij 100 euro erboven) en er komt een kindje bij, worden alle kosten hoger. En wat als de wasmachine ineens kapot gaat of de koelkast en je redt het al amper met huur/gas,water,licht/eten/drinken/luiers/kleren/schoenen/schoolgeld ? ;) Dan heb je wel een probleem.. Of mocht je wel gekort worden of iets ?

Ik vind dat als je bewust voor een kindje kiest, je er ook voor moet zorgen dat het kindje in schone/goede kleertjes kan lopen, schoentjes heeft, naar school kan gaan, te eten krijgt. Bovendien lijken me alleen de eerste spullen al (qua kinderkamer, kinderwagen, luiers, kleertjes) een aanslag op een bijstandsbudget en het moet dan niet zo zijn dan het budget direct op 0 staat en je voor de rest niets meer kan betalen, denk er dus goed over na. ;)

Deel Deze Pagina