Nou Miloux, tuurlijk gaat daar meer overheen....Heb je gezien hoe lang ze al bezig zijn....die tijd hebben ze echt niet aldoor bonjer gehad hoor Het niet kunnen krijgen van kindjes kan ook juist voor wrijving zorgen he! Ik vind je oordeel nogal hard eerlijk gezegd. Elmo
Lieverd, Ben met je eens 2 maanden is "maar" 2 maanden, maar wanneer heb je zekerheid in het leven!? Ken er zat die aan de verantwoordelijkheid begonnen van een kindje "samen" , maar het nu ook alleen/gescheiden moeten doen en dat terwijl de relatie zo goed "was"..... We hebben beiden deze wens en willen het zo goed mogelijk samen doen.
elmo, het is totaal niet hard bedoelt, en ik ken de situatie wel en weet het verhaal. In mijn ogen is het kort als je na het uit elkaar gaan zo snel aan kinderen verder denkt, als het even zo fout zat tussen 2 mensen, maar dit is mijn mening gebaseerrt op wat ik hier heb gelezen, en geen oordeel. mirre, dank je , ik bedoel het ook gewoon op die manier , . Tuurlijk wens ik je alle goeds en ik ga er van uit dat jullie weten wat je doet. groetjes
Waarom noem je het dan? Dat begrijp ik dan weer niet? Maargoed.... ik geloof heus dat je het niet kwaadaardig bedoeld..kwam alleen wat rot over, vond ik.
Ik hoop voor jullie dat het een korte weg in de MMM zal zijn, en dat je snel zwanger zal zijn. Groetjes Jolie
Lieve Mirre, wat goed dat er nu iets gaat gebeuren! Spannend he? Ik wens jullie heel veel scces! (enne...mijn zoon werd geboren in een relatie die niet echt super was,..maar dat joch is het beste wat me ooit gebeurd is.. . En stel je voor....mocht het niet lukken met hubbie, een kindje samen, dan ben ik toch wel superblij dat ik mijn zoon heb! )
Gisteren hebben we onze eerste afspraak op de kinderwens poli gehad. Het was een hele sympathieke gyn en we hadden we beiden een goed gevoel bij. Als eerste liep ze even alles door... omdat we in sept 06 al bij een andere gyn geweest waren ivm mk in juli en deze had al wat onderzoeken laten uitvoeren...... en ineens begon ze over dat het zaad van mijn lief goed was. Pardon zei ik..zo goed vind ik 6 miljoen niet! Waarop ze antwoorde 600 miljoen! zo zie je maar hoe misverstanden kunnen ontstaan. Wij helemaal happy vooral mijn lief , want hij heeft superzaad! Ik heb natuurlijk mijn temperatuur kaartjes laten zien en het over m'n luteale fase gehad. Ze vond die niet schokkend en dat baarde haar geen zorgen. Ook met een L.fase van 7 of 8 dagen kun je zwanger worden. Wel wilde ze opnieuw bloed laten prikken op hormonen omdat vorige keer in sept dat wel gedaan is , maar schijnbaar niet goed genoeg want er was geen bloed geprikt op het moment dat het echt zou moeten dus eigenlijk was niet voor 100% zeker te zien of ik echt een eisprong heb. Als je boven een bepaalde waarde zit kunnen ze dat bepalen vandaar dat ze dat nog 1 keer wil. En ik hoef alleen deze aankomende cyclus dus nog te tempen (ivm juiste moment van bloedprikken traceren. Gyn denkt wel dat ik een eisprong heb, maar dit is for sure.. Ik heb nog gevr naar de positieve digitale ovulatie testen (smiley) van CB die ik heb...in hoeverre je dan zeker een eisprong hebt, maar het kan zo zijn dat ondanks dat deze positief is...het toch uiteindelijk geen goede eisprong is. Dat we zwanger zijn geweest in juli 06 vond ze erg positief , want het is waarschijnlijk dus wel mogelijk.... Toen een inwendige echo, maar dat vind ik totaal geen probleem. M'n lief stond zowat in het echo scherm om zo goed mogelijk alles te zien De gyn vroeg of ik menstruatie-pijnen heb en of ik wel eens van endometriose had gehoord. Hierover heb ik hier gelezen dus ik wist wel iets, maar omdat ik geen menstruatie-pijn heb dacht ik niet dat ik het zou kunnen hebben. De gyn is erover begonnen omdat ze denkt dat ik het wel kan hebben. Verder sprak ze over een grote cyste die ze zag ....wij hebben hem ook gezien op het scherm..het was een groot zwart vlak in m'n baarmoeder. Het plan van aanpak is als volgt: Om zeker te zijn van mijn eisprong ga ik aankomende cyclus "weer" bloed laten prikken op een tweetal punten na m'n eisprong. 6 april hebben we de vervolg afspraak bij de gyn en dan gaat ze een weer een inwendige echo doen om te bekijken hoe de cyste er dan uitziet. Verder doet ze een bepaald onderzoek /uitstrijkje om te kijken ivm evt endometriose. Verder is het afwachten of de eisprong goed is. Zo ja....dan zal er misschien een HSG volgen om te kijken of alles goed is om dingen uit te sluiten. Als de gyn denkt dat er kans is op endometriose dan zal er ipv een HSG onderzoek een kijkoperatie plaats gaan vinden ...ivm de evt cyste en om te zien in hoeverre er endometriose speelt/zit. Al met al hebben we een positief gevoel bij het ziekenhuis, de gyn en de vriendelijkheid/kundigheid die we tot nu toe ervaren hebben. Nu is het afwachten. Vanmorgen ronde 23 ingaan, maar we blijven goede hoop houden dat we eens papa en mama mogen worden! Brrr....probeer maar niet op de zaken vooruit te gaan lopen, maar ik neem aan dat zo'n gyn niet zomaar erover gaat beginnen. Ergens ziet ze de kans dat ik het heb...waarschijnlijk heeft ze dat opgemaakt uit de inwendige echo die ik gehad heb. Ik heb wel iets over endometriose gelezen hier op de site. Kan iemand me iets meer over een grote cyste vertellen? Is er een verband tussen de cyste en de evt endometriose? Endometriose hoe wordt dat precies vastgesteld? Is er altijd een kijkoperatie/laproscopie voor nodig? Liefs Mirre
Mirre hoe doe jij dat...ik wil heel graag optimistisch zijn we gaan voor ICSI dus de afspraak staat maar ik durf niet zo goed blij te zijn ofzo. De huisarts vertelde dat mijn mannetje en ik geen kans hadden om zwanger te raken en nu toch ICSI, heel mooi zou je zeggen. Maar hoe ga je hiermee om? Liefs Ester.
Hoi Mirre, Ik vind het wel positief wat je beschrijft. Fijn in ieder geval dat het zaad van je vriend zo goed is, 600 miljoen daar ben ik gewoon jaloers op. Gelukkig kun je het hoofdstukje zaad dan afsluiten en je nu gaan richten op het zoeken van de echte problematiek. Hoe sta je over tegen de kijkoperatie als dat nodig mocht zijn? Ik denk dat het kindje er wel gaat komen. Succes!
He Mirre, Top nieuws! 600 miljoen Op naar de volgende afspraak, wij zeggen altijd alles komt goed, dus op naar het goede toch?
Prinses, Met een kijkoperatie ben ik niet zo happy ook omdat ik nog nooit een operatie heb meegemaakt in mijn hele leven! Maar als het echt niet anders kan..... We hopen echt dat het kindje/kindjes er zullen mogen komen. Er is ooit jaren geleden tegen me gez. dat ik uiteindelijk at the end wel een kindje zal kunnen krijgen dus ik probeer me daar aan vast te houden, maar dat het wel een moeizame weg zal worden. (was geen medici, maar een medium/paranormaal persoon) Ik heb altijd zelf van binnen gedacht ....daar was ik bang voor omdat m'n gevoel het aangaf dat ik geen kinderen zou kunnen krijgen.
Hoop doet leven! Dus we proberen positief te blijven denken! Succes met de aankomende IVF! Zal voor je duimen.
Ik vind het ook moeilijk hoor om mee om te gaan temeer omdat mij (ons) al jaren alles tegenzit/moeizaam gaat! Kan me niet heugen dat een iets gaat zoals we hopen dat het gaat.... Maar we geven de moed nog niet op. Er is nog weinig zekerheid wat ik nou precies heb ...dus dat eerst afwachten en vandaaruit maar weer verder bekijken. Gisteren was ik best even van binnen aangeslagen moet ik eerlijk zeggen , maar m'n partner is heel positief (mede door z'n 600 miljoen zaadjes ) en daar hou ik me maar een beetje aan vast.
Hallo Mirre, kan je niet een beetje positieviteit hier heen sturen. Ik was ook altijd positief maar het is wel wat minder geworden. Ik hoop dat jij nooit de moed opgeeft en ik hoop nog meer dat je heel snel spontaan zwanger word. En nog gefeliciteerd met de uitslag van de zwemmers. Liefs Jolie
He Mirre, Thanks, ja weer spannend maandag. En voor de andere meiden, kop op he! Maar kijk hier alleen al deze site, de walvissenclub is verschrikkelijk aangesterkt, dat maken wij toch met elkaar af!