Speelafspraken

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Patty82, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Gisteren had onze dochter besloten om samen met een vriendin bij ons te spelen. Omdat het meisje werd opgehaald door de oppas, wist de oppas niet of dit mocht. Hij probeerde de moeder te bellen, maar kreeg geen gehoor. Hij stelde voor dat mijn dochter dan bij hen zou kunnen spelen. Gelukkig wilde mijn dochter zelf niet, maar op de een of andere manier voelde het niet goed.

Ik heb er gisteren nog even over nagedacht en was achteraf blij dat dochter zelf niet wilde. Maar ik ben benieuw hoe jullie dit doen. Zie ik teveel beren op de weg of ben ik te voorzichtig?! Of laten jullie je kind ook niet zomaar bij iedereen spelen. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat wanneer ze met een mama mee zou gaan, ik er minder moeite mee zou hebben (ja, ik weet het is een vooroordeel).

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Mijn kinderen gaan ook gewoon mee met vriendjes of vriendinnetjes als bijv. de vader alleen thuis is of er een opa oppast. Was nog niet bij me opgekomen om me daar zorgen om te maken.
    Oh ja, ze spelen ook bij kinderen thuis met een oppas of gastouder aan huis. Tja, ik ken die mensen niet echt, maar ik maak me niet zo snel zorgen.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.013
    113
    Ik vind het wel raar dat je het niet wilt omdat het een man is?
    Hij is de oppas dus zal wel een geschikt persoon met kinderen zijn denk ik dan...
    Kijk ik zou er wel moeite mee hebben als ik de mensen waar mijn kind dan wil spelen helemaal niet ken. Maar ongeacht of nou de moeder of de vader thuis is.
    In een geval waarin de oppas niet zeker weet of het mag zou ik denk ik gewoon gezegd hebben dat ze even een andere keer kunnen gaan spelen en dan afspreken met de moeder van het betreffende kind.

4. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Mij lijkt het erg naar om m'n kind mee te geven aan vreemden. En inderdaad bij een man vind ik het lastiger dan bij een vrouw. Sorry

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik laat mijn kinderen gewoon mee gaan, ik geef mijn nummer en vraag of ze gewoon op het normale nummer te bereiken zijn dat op de lijst staat zo niet krijg ik het nummer van opa oma of oppas

Meer met het idee dat ik mee kinderen heb en weleens opeens naar de dokter moet ofzo met 1 van hen en dan kan bellen dat iemand anders mijn kind komt halen of dat het net iets later gaat worden

Heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad

6. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Het zou inderdaad kunnen en misschien beeld ik me ook teveel in. Maar mijn gevoel zei dat ik mijn dochter maar gewoon bij ons thuis moest laten spelen. Nu zit mijn dochter pas 2 weken op school en daarnaast ken ik de ouders van het kindje niet. Ik heb afgesproken dat ik samen met de moeder/vader een afspraak maak over het spelen. Dan zou ik het liefst willen dat ze dan bij ons spelen. Dat kan niet altijd natuurlijk en dat snap ik ook wel. Misschien om dat het haar eerste speelafspraak is en dat het meteen ook met een oppas (volgens mij de opa)is.

7. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83

Dit.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Ja, dit dus. Ik kan mij voorstellen dat het de 1e keer wat spannend is, maar vind het heel raar dat je aangeeft dat je bij een man sneller zou twijfelen.
    Je vertrouwt de vader van je kind ook niet alleen met andere kinderen?

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn kinderen gaan soms wel mee naar een kind+oppas, maar meestal wel pas nadat ik ook de ouders ken. Niet als eerste speeldate.
    Maar bij eentje (op de vorige school) mocht het niet, daar was de oppas een behoorlijk oude dame, daar zei mijn gevoel dat ik haar ook niet op mijn eigen kinderen had laten passen ivm fysieke kunnen. Dus dan ook niet op die oppaskinderen + de mijne..

Ik volg mijn gevoel daar vooral in. En dan ben ik niet te beschermend, maar heb wel mijn grenzen..

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ach, alles is nog nieuw voor je. Je dochtertje zit pas 2 weken op school. Dan had ik mijn kind ook niet meegegeven aan een onbekende oppas. Als hij ook niet weet of het andere kindje mee mag? Dan is het geen strukturele oppas of opa/oma.
    Ik vond het fijn al een keer de moeder/vader/oma/oppas op het schoolplein te hebben gesproken etc. Voordat ze daar gaan spelen.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het is tot nu toe nog niet aan de orde gweest maar mijn oppas kindjes mogen ook uit spelen ( bij bepaalde vriendinnetjes ) en er mogen hier ook kindjes komen spelen soms van een oppas kindje. Dochter gaat ook weleens bij een vriendinnetje haar oma thuis spelen bijvoorbeeld, dat was even wennen maar zelfde geld voor bij vriendinnetje haar papa, dat was ook even wennen.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Dat je je kind niet meegeeft omdat je kind pas 2 weken op school zit en je de ouders van het kindje zelfs niet kent begrijp ik volkomen.

Dat je meer twijfelt omdat het een man is vind ik dieptriest.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Ja, dat inderdaad.

14. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Maar dat staat er toch niet? Ik lees het echt anders. Het was geen mama of papa, en die oppas twijfelde heel erg wat wel en niet mocht, dit zat TS niet lekker. Waar staat dat het niet goed voelt specifiek omdat het om een man gaat?

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Echt exact wat ik wilde schrijven. Dan zouden hier niet vaak vriendinnetjes komen spelen van mijn dochters aangezien mijn man ze vaak ophaalt.. :(

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat staat hier:

17. tuc

tuc Niet meer actief

Als dat niet bedoeld werd neem ik het uiteraard terug, maar.ik vatte het gequote stukje van vlinderbloem zo op

18. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aangezien je dochter pas 2 weken op school zit vind ik het volkomen logisch !

En ik laat mijn 4 jarige ook liever bij een ouder (m/v) achter dan bij een oppas (m/v).
    Als je de kinderen en ouders wat beter kent, dan zal je vanzelf wat makkelijker worden daarmee.

Ik heb mijn zoontje ook eens geweigerd dat hij bij iemand mocht spelen. Was een gezin wat amper Nederlands sprak en moeder kwam niet op school, maar een zus van nog onder de 10. Ik wist niet eens waar ze woonden en zij wisten niet eens wat ik met 'telefoonnummer' bedoelde.
    Ik durfde hem dus niet mee te geven omdat ik niet wist waar ze woonden en geen telefoonnummer kon krijgen / achterlaten.
    Dat vond ik toch te ver gaan, of ben ik nu aan het discrimineren?

19. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.316
    2.598
    113
    Dat vindt ik een andere situatie dan bij ts.

Ik snap dat het allemaal nog wat vreemd is als je kind net naar school is.
    Maar als de kinderen elkaar langer kennen dan had ze van mij best met opa meegezogen.
    Bij mn meiden in de klas passen veel opa en oma's op. Dat is dan wel structureel en geef ze in het volle vertrouwen mee.
    1 ons vangt mijn meiden ook wel eens op voor me als ik naar het ziekenhuis moet en daarna drink ik nog een kop koffie.

20. growingfamily

growingfamily Actief lid

21 sep 2015
    135
    0
    0
    NULL
    NULL

Jij volgt het nieuws zeker niet? Hoevaak je wel niet voorbij ziet komen dat er weer een MAN met zijn tengels aan meisjes heeft gezeten. En dan vind jij het heel raar om je kleine meid niet mee te willen geven aan een wildvreemde man?

En vader van je bloedeigen kinderen is natuurlijk het tegenovergestelde dan een mannelijke oppas die je never hebt gezien...

Deel Deze Pagina