Timing tp cryo in natuurlijke cyclus o.b.v. ovulatietest???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Buurvrouw31, 8 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Hallo allemaal,
    Ik ben bezig met een cryobehandeling in natuurlijke cyclus. Nu had ik gisterochtend een follikel van 16mm, en zei de arts dat ik dan vanavond (dus 36 uur na de echo) Ovitrelle moet spuiten. Ik zei daarop: maar dan kan de follikel wel 19 mm zijn (gezien de groei van ca. 2 mm per 24 uur) en inmiddels kan de ovulatie dan al wel geweest zijn VOOR de ovitrelle spuit. De arts snapte mijn punt en vroeg me daarom ter plekke een ovulatietest te doen, die was negatief. Ik moest die vanmorgen herhalen en als die positief was dan zouden ze op basis daarvan de terugplaatsing plannen en hoef ik geen Ovitrelle te spuiten. En inderdaad vanmorgen vroeg was de test positief. Ik heb straks een belafspraak. Maar nu mijn vraag: is de tp wel goed te plannen aan de hand van zo'n test? Met Ovitrelle weet je natuurlijk heel precies wanneer de eisprong is, maar met een ovulatietest staat er binnen 24-36 uur...Oftewel, dat is nogal een ruim begrip toch? Wie heeft er ervaring met deze manier van plannen?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het is zelfs binnen 48 uur na positieve ovulatietest.

Ik heb verder geen ervaring ermee. Maar weet dat er meerderen zijn hier die op basis van een positieve ovulatietest een terugplaatsing krijgen, danwel een inseminatie. Dus ik hoop dat er even mensen reageren met ervaring.

3. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Dank voor je reactie! Ok dan zal het vast een beproefde methode zijn maar ik vraag me wel af hoe de juiste timing dan geplaatst wordt en of je kans op een zwangerschap niet kleiner wordt op deze manier...Mijn clearblue test gaf trouwens aan dat de ovulatie binnen 24-36 uur zou zijn. Ik hoop op meer reacties

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik moest bij positieve ovutest direcht pregnyl spuiten en dan werd de tp gepland adhv leeftijd embryo.
    Deze keer van zoontje positieve ovulatie test op 26/1 , pregnyl gespoten en op 31/1 tp van een 5 dagen oude blastocyst.

Die ligt nu boven in bedje te slapen. Succes!

5. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Wat lastig..Inderdaad had ik het wel logisch gevonden als ik direct Ovitrelle had moeten nemen. Dat kan toch nog steeds? Als ik vanmorgen een positieve LH had, dan is het 24-36 uur VOOR de ovulatie en dan kan ik op zich prima vanavond nog Ovitrelle nemen toch?

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je kunt het zelfs nu wel zetten. Ik moest dat doen om zeker te zijn dat het eitje ook ging springen.

7. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Hmm ik moest wachten tot het telefonisch consult, ik word tussen half 2 en 4 gebeld, en dan zouden we overleggen. Dus lijkt me wat voorbarig als ik nu de spuit zet. Ik meen dus dat ze zei dat ik de ovitrelle niet meer hoef te zetten als ik een positieve LH test had...Maar ja dan lijkt me de timing van de TP erg lastig te bepalen!!

8. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Ik heb overigens nu wel al een uur zeurende buikpijn...Maar dat kan dus niet van een ovulatie zijn toch? Want als ik vanmorgen om 7 uur een positieve test had dan kan ik niet nu al een ovulatie hebben, maar pas minimaal na 24 uur toch?

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Timing is wel goed hoor. Je bms is dik genoeg en het eitje wat springt word niet gebruikt. Het komt dus niet echt op een dag aan.

En ja je kan een eisprong krijgen binnen 24-48u na de positieve lh test maar ik denk dat wat je nu voelt de laatste groeispurt vd follikel is voor ie springt.

10. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Nou ik kreeg bijna een hartverzakking. Werd gebeld door verpleegkundige en ze zei dat ik had moeten bellen vanmorgen na de positieve uitslag van de ovulatietest omdat ik dan een dag eerder moet worden ingepland voor de tp. En nu zitten ze helemaal vol! Alleen dat heeft de arts niet verteld..Ik kon wel janken. Gelukkig belde ze net terug dat ze de arts heeft gesproken en inderdaad fout van haar zijde dat ze dit niet heeft gezegd en ik word er nu tussengeplaatst.

Ik vroeg of ik de Ovitrelle nog moet zetten maar dat hoeft dus niet want ze zegt: je lichaam zet nu zelf de ovulatie al in gang dus het is niet nodig. Maar ik snap dan nog niet waarom je dat normaal wel moet spuiten: als je zelf een normale cyclus hebt dan heb je toch altijd al een ovulatie dus is die Ovitrelle toch sowieso niet nodig ? Of denk ik nou heel moeilijk?

11. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Soms springt een eitje toch niet...ondanks lh piek. Daarom moest ik pregnyl wel zetten andersword het niet gesprongen eitje een cyste ttijdens een evt ontstane zwangerschap. Zo zei mijn gyn dat.

Deel Deze Pagina