Hoihoi! ik heb even wat vraagjes over de innesteling.. Hoe snel na de eisprong kan ie plaatsvinden? en hoe laat uiterlijk (hoeveel dagen voor NOD)? En ik weet dat het het beste is om te testen op je NOD, maar vroeg me gewoon ineens af.. zou je positief kunnen testen voor de innesteling? want in theorie ben je natuurlijk wel zwanger.. innestelingspijn, is dat duidelijk op 1 plek.. hele buik.. menstruatie pijn? of anders? Mja ben geen expert en ben gewoon erg nieuwsgierig hoe jullie dit allemaal ervaren hebben en wat er allemaal wel en niet kan
ik had veel pijn onder in me buik! niet zoals eisprong aan 1 kant! verder weet ikhet niet zo! vorige maand 1x gehad! omdat ik er teveel mee bezig bent! komt regelmatig voor dat je een innestelingsbloeding krijgt!of je afscheiding (witverlies) word meer! en je temp stijgt met halve graad
Hoi! Je hebt niet elke maand een innesteling, je kan dit alleen hebben als je eitje bevrucht is geraakt en dan nog gebeurt dit niet altijd. Er moeten zooooveel dingen goed gaan om zwanger te kunnen worden. Een innesteling zelf gebeurt gemiddeld zo'n 5-7 dagen na je eisprong omdat het eitje de weg door je eileider nog helemaal moet afleggen. Je kan absoluut niet positief testen voor je innesteling. Hoe snel erna je positief kan testen is bij iedereen verschillend, dat hangt van de productie hCG af, niet iedereen maakt dit even snel aan. Sommige testen geven aan tot 4 dagen voor je NOD werkzaam te kunnen zijn en bij sommigen werkt dit idd maar niet bij iedereen. Ook heeft dit het nadeel dat je al héél vroeg weet dat je zwanger bent en dat er op dat moment nog een hele hoge kans is dat het misgaat. Maar dit moet iedereen natuurlijk voor zichzelf uitmaken. Innesteling voel je meestal niet direct, na een tijdje kan je 'bandenpijn' gaan krijgen als je baarmoeder begint uit te zetten en je kàn een beetje rood of bruin slijmverlies hebben maar dit gebeurt vaker niet dan wel. Zo, hoop dat ik je vragen heb kunnen beantwoorden!
om het verhaal van Elke nog completer te maken; je gaat pas HCG aanmaken als het eitje ingenesteld is.
Kijk dat zijn perfecte antwoorden! Bedankt! Ik dacht al dat t zo zat.. maarja.. biologie les is lang geleden en was al nooit zo perfect uitgelegd! haha Dat er pas een innesteling kan zijn als t eitje bevrucht is snap ik.. maar ik vroeg t me meer af zodat ik weet wanneer t innestelingsbloed kan zijn wanneer ik nu de komende dagen ineens wat zou zien.. Wat is het dan eigenlijk wat er fout gaat na de innesteling? want je bent zwanger, de test geeft t aan.. maar je wordt ongi.. herkent je lichaam t vruchtje dan niet ofzo? Heb nooit geweten dat je zo vroeg al een miskraam kunt hebben eigenlijk.. die kan je dus gehad hebben zonder t te merken! Ik ga proberen me braaf in te houden tot de 30ste.. dat is volgens mijn berekening 1 dag voor mn NOD.. Want eerlijk gezegd wil ik zon vroege miskraam niet als miskraam zien.. ik denk dat je t dan te zwaar maakt voor jezelf.. Al zou t weer wel fijn zijn te weten dat de bevruchting lukt
Dan gaat er iets mis met de ontwikkeling van het vruchtje. Bepaalde organen worden bijvoorbeeld niet aangemaakt. Dan krijg je in veel gevallen een miskraam. Het is dus een teken dat het vruchtje niet in orde was. Het kan inderdaad goed zou zijn dat je wel eens een miskraam hebt gehad zonder het te weten omdat het nog maar heel pril in je zwangerschap was. Raar idee eigenlijk ... Groetjes, Nikki F
Hoi! Heb voor je even een (betrouwbare) link voor je opgezocht met wat info over miskramen: http://www.nvog.nl/files/bloedverliesin ... 5B1%5D.pdf Lieve groetjes!
Thanks.. das inderdaad duidelijk.. En dat dat nog zo vaak voorkomt joh! pfff.. moet er niet aan denken Laat ik t dan maar gewoon niet merken..
Hoi Ik heb zelf ook innestellingsbloed gehad rond dag 23. Dus een week na mijn ei (die was op dag 15). Ik had lichte bloedinkjes en beetje ongi krampjes. Gewoon als een een ongi. Ik dacht eigenlijk dat ik ongi was geworden, maar het was veel minder en na een dag of 3 was t alweer over. Daarna voelde ik niets, had helemaal nergens last van. Heb pas met dag 33 getest, vet positief! Ik had zelf de hoop al opgegeven, omdat ik dacht dat die bloeding ongi was. Dus superverrassing!
Nou ik had gister toch een buikpijn! Jeeeetje.. Een soort ongipijn, maar niet helemaal.. en t heeft toch zeker wel een paar uur aangehouden.. Wat denken jullie meiden.. was dat innestelingspijn?
Is dat het minimale...een halve graad? Mijn temp was namelijk gister en eergister 36.9 en vandaag 37.1 (basale temp is iets minder dan 36.7 (zeg maar 36.66) zit nu op 8dpo dus een innesteling zou bij mij mogelijk kunnen zijn. Mijn temp vandaag scheelt wel een halve graad met mijn basale temp. Graag jouw idee erover. Je kan ook ff mijn tempkaartje checken
Goeie vraag,Loe! Ik heb na m'n ei (en klussen) ongeveer al 10 dagen last van krampjes en steekjes. Nu wat minder. Wat kan dat betekenen?
hoi, zou onderugpijn ook bij innesteling kunnen horen? zo die rugpijn die je normaal bij je eerste 2 ongeidagen hebt? groetjes!