Wij gaan het zwanger worden op pauze zetten.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Soturi, 4 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Mijn vriend en ik hebben besloten om even een pauze te nemen op het zwanger worden. Na 2,5 jaar proberen en 2 miskramen zijn we daar behoorlijk aan toe. Maar hoe kan ik er het beste voor zorgen dat de pauze ook echt als rustmoment gaat voelen? En niet als gemiste kansen?

2. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Ik zou proberen om dingen die met zwanger worden te maken hebben even weg te laten. (Ovulatie testen, tempraturen, forum etc)
    Verder veel leuke dingen plannen, en proberen van elk moment te genieten. En gewoon seks hebben wanneer jullie daar zin in hebben.

3. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.892
    9.666
    113
    Vrouw
    Ik zou dit forum denk ik ook even links laten liggen. En inderdaad ook dingen als ovulatietesten, temperaturen achterwege laten.

Misschien is het een ideetje om voor jullie tweeën een welverdiende vakantie te boeken (als dat nog niet gebeurd is), om weer helemaal tot rust te komen en de spanningen rondom het zwanger worden een beetje weg te laten ebben. Een beetje elkaar weer terugvinden, ik kan me voorstellen dat je na zo'n lange tijd proberen zwanger te raken elkaar uit het oog kunt verliezen.

Daarnaast wil ik je een dikke virtuele knuffel geven. Ik duim en hoop voor je dat je gauw zwanger mag raken.

4. Luthien31

Luthien31 Actief lid

9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    Ik heb hier zelf ook een pauze, voor mij helpt het om aan de pil te zijn. Zeker weten dat je niet zwanger kunt raken en ook zo min mogelijk ongesteld worden om er zo min mogelijk aan herinnerdte worden. Makkelijk is het voor mij zeker niet, maar probeer ook tijdens de pauze erover blijven praten. Als het een taboe wordt om het erover te hebben ga je er juist meer aan denken.

Ik hoop dat de pauze jullie de rust gaat brengen die jullie nodig hebben!

5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.971
    33.649
    113
    Ik heb twee keer een pauze genomen tijdens de MMM en beide keren zijn we een verre reis gaan maken en hebben we de MMM helemaal los kunnen laten. Ik heb ook twee keer een supertijd gehad. Alles gegeten wat ik wilde, me rot gedronken aan cocktails enz enz. Beste beslissing ooit!

6. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Is echt heel moeilijk. Je gaat toch snel denken aan die droomverhalen waarbij mensen in een pauze júíst zwanger werden, en je gaat toch denken "wanneer is m'n nod? Ben ik er nou over?"... Anticonceptie zou daarbij helpen maar vond ik moeilijk; wilde m'n hormoonhuishouding niet overhoop halen en condooms kan ik niet tegen.

Ik zou iig alles zwangerschapsgerelateerd vermijden, de apps van je telefoon en voor mij hielp het wel om een denkverbod in te stellen; elke keer als ik mezelf betrapte er toch over na te denken zei ik tegen mezelf "nee, dat gaan we niet doen" en uiteindelijk komen die gedachten dan minder. Maar helemaal lukt nooit, de enige pauze dat ik er echt niet mee bezig was, was de periode dat m'n vriend z'n openhartoperatie kreeg en dat is niet iets wat ik aanraad :p

7. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.887
    7.953
    113
    Ligt er denk ik ook aan hoe lang je pauze wil. 3 maanden kan al een hele verademing zijn en dan heb ik niet het idee dat je tijd aan het verspillen bent.
    Ik zou persoonlijk niet aan de pil gaan, maar alles wat met zwanger worden te maken heeft in de kast doen. ovulatietest, zwangerschaps vitaminen, ZP. En leven als een normaal mens en wat ik ook deed is bewust genieten van de positieve kanten van het niet hebben van kinderen. Want laten we eerlijk zijn, die zijn er natuurlijk genoeg :)
    en wat bij mij toch wel echt goed werkt is vakantie :D

8. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Probeer eens of je je pauze zo kunt zien dat je je lijf goed gezond en klaar gaat stomen voor de medische molen waar je in November instapt. Dat je extra gezond gaat eten, extra bewegen, extra rust neemt en extra leuke dingen
    Gaat doen. De focus verleggen om een zo goed mogelijke start te maken.

De testen de deur uit mikken, apps verwijderen en kijken of je het kunt opbrengen om niet vaker dan 1x per 2 dagen iets zwanger gerelateerds op te zoeken ( dat vind ik zelf t allermoeilijkste)

miniVosje en Nellie4 vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit!

Iertje81 vindt dit leuk.
  10. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.811
    1.631
    113
    Wij zijn een reis gaan maken in die periode. De eerste tijd kon ik al m'n energie steken in het plannen daarvan en toen zijn we een dikke maand er tussenuit geweest. Wel alles heel bewust ingesteld op geen zwangerschap. Dus deze site links laten liggen. Tijdens het laatste gesprek met gyn bleek ik een grote follikel te hebben (bij mij spontaan eigenlijk niet mogelijk) ze heeft toen voorgesteld me pregnyl mee te geven. En dat heb ik toen heel bewust geweigerd. En verder gewoon weer lekker alles eten en drinken wat ik wou.

Het is ons uitstekend bevallen. Het was echt een verademing en daarna konden we vol goede moed er weer tegen aan.

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.249
    17.273
    113
    Ik heb geen tips of adviezen voor je. Wil je alleen meegeven dat ik hoop dat de pauze jullie goed zal doen en dat jullie daarna vol goede moed aan de MMM mogen starten!

Succes, geniet van het prachtige weer in jullie pauze en hopelijk mag het daarna gauw (blijvend) raak zijn voor jullie:thumup:

12. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij hebben dat vorig jaar ook gedaan.. 2 maanden overgeslagen.. heerlijk naar menorca geweest en nog meer genoten van onze zoon dan dat we al doen!
    Forum achter mij gelaten en zo min mogelijk op fb! Heerlijk was dat..

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Als het lukt zou het fijn zijn als je het van de andere kant kunt bekijken: dit is een periode waarin je relatie en mentale welzijn helemaal centraal staan. Eerder was je vooral fysiek bezig, en dat gaat vanaf november ook weer zo zijn. Maar nu kun je je storten op ontspanning en heel veel leuke dingen doen.

Hier was de enige manier om dingen los te laten juist van mezelf accepteren dat loslaten niet lukt (leuke paradox). Mild naar mezelf zijn als ik weer aan zwanger worden dacht: 'ach ja, dat zou je graag willen. Logisch dat je er zo mee bezig bent'. En dan weer verder.

lavenderblush vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina