Kinderwens, maar nog niet kunnen stoppen met pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Yara89, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Yara goed nieuws dus! fijn hoor, weer meer kans op een leuk huisje voor jullie!

Ik denk dat ik ook eens even moet afkicken en rustig wachten tot het juni word ;) De laatste tijd teveel ermee bezig en sinds ik weer op het forum zit al helemaal :D

2. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Jup inderdaad:D

Ik merk het zelf ook wel een beetje hoor, maar van de andere kant kan ik het dan ook weer niet laten. Leer ook weer heel veel van het forum en vind het ook leuk om te lezen hoe anderen omgaan met het fenomeen van zwanger worden.. Maar misschien is dat in mijn geval wel omdat ik nog geen datum heb waarop ik ga stoppen met de pil, voor mij is het nog allemaal 'ver weg' in die zin.. Voor jou komt het al wel dichtbij, juni is al heel snel:D nog maar 3 strips pillen (of 4?) ;)

3. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Hoi,

Ik zag dat er gister nog niet veel was bijgetikt en anders reageerde ik bijna weer op mijn eigen stukje dus dacht, kom, laat ik nog eens een dag wachten. Best knap van mezelf. ;)

Ik moet zeggen dat nu ik op deze site ben, het me eigenlijk (in tegenstelling tot anderen) meer rust geeft. Ik kan hier zeggen wat ik kwijt wil zonder er steeds mee in mijn hoofd te lopen. Het is ook een mooi tijdverdrijf om te kijken of er nog nieuwe dingen getikt zijn. Misschien dat ik mezelf vanaf juni helemaal gek ga maken. Ik wacht het af.

@Yara, wat een goed nieuws! In de lente/zomer zien huisjes er ook leuker uit om te kijken dan in de winter dus ik hoop voor jullie dat het nu gaat lukken!

@ Chantal, beterschap! Wat vervelend dat je je niet lekker voelt.

Ik vind het wel gezellig dat er zo een vast groepje is gekomen hier. Heerlijk om hier even lekker te babbelen. Ik heb hier verder nog niet zoveel bijzonders meegemaakt. Alleen gewerkt en morgen en vrijdag druk met mijn opleiding ipv mijn werk.
    Ik hoop dat het in het weekend echt zulk lekker weer gaat worden als ze zeggen, dan gaan we lekker in de tuin wat doen!

liefs Lentekind

4. LdJ

LdJ Niet meer actief

Dat gevoel van dat je schoonzusje zwanger is en dat het nu nog meer begint te dringen ken ik heel erg goed! Mijn schoonzusje en me broer zijn sinds 21 januari dit jaar papa en mama geworden van een kleine zoon, begin steeds meer en meer kriebels te voelen..

5. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey Lentekind!

ben het wat dat betreft wel met je eens hoor, dat is ook de reden dat ik dit tpoic geopend heb. Ik ben er zoveel mee bezig geweest, zat ook met veel onzekerheden en kan er met niemand over praten.. hier kan ik mijn ei kwijt en het scheelt dat het me in mijn eigen omgeving idd meer rust geeft. Maar soms merk ik wel, omdat het hier zo gemakkelijk is om erover te praten, dat ik er tegen vriendinnen ook ineens over begin:p en dan snappen ze maar half waar ik het over heb;)

Maar goed, ben idd ook super blij, net weer allemaal huizensites afgestruind en gelukkig kunnen we met dit bedrag de particuliere huizenmarkt op.. is zoveel meer kans dan via de woningbouw:D

Vind het ook erg gezellig:D Ben eigenlijk druk aan het werk, maar af en toe toch even hier spieken of er weer wat geschreven is:D Morgen en vrijdag ook werken, en dan idd lekker genieten van een (hopelijk) warm weekend. Heb je nog leuke plannen? Mijn schoonzusje is jarig, heb zown babybel gekocht (zown ketting met belletje erin voor zwangeren). Wilde er bijna ook 1 voor mezelf, zijn supermooi en kei schattig:)

@LdJ; jaaa tkriebelt echt heel erg, maar vind et wel super leuk om het zo van dichtbij mee te maken:) Gefeliciteerd dan met je neefje:D Ben jij al begonnen met 'proberen'?

6. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    De kleintjes van mijn broer geven inderdaad wel extra kriebels. Hoewel ik bij hun oudste wel heel goed besefte dat het echt nog niet kon.

Mij geeft het ook wel wat rust om hier lekker anoniem dingen te kunnen delen. Dan ben ik het kwijt, val vriendlief er niet mee lastig en voel ik me iets minder eenzaam in mijn kinderwens.

Chantal, Wij hebben ons laminaat voor de bovenverdieping al helemaal klaar liggen. Zodra het zover is moeten we het alleen nog vanaf mijn ouders naar ons huis verplaatsen en leggen. We doen het wel in delen omdat niet alles in 1 keer af is. Maar we hebben wel genoeg voor de hele verdieping.

Ik ben alweer klaar met werken. Vanavond uiteten als teamuitje met collega's, dus dat is wel weer erg gezellig.

7. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Yara, dan heb je een leuke verhoging gehad! Gefeliciteerd. Nu hopen dat er snel een leuk huis te koop komt (of al staat). Zodat het allemaal wat sneller gaat.

Ik kijk niet op mijn werk hier. Daarvoor zit ik net op een plek dat veel mensen meekunnen kijken. Heel soms via mijn mobiel, maar dat leest zo lastig bij :)

8. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Thnx Flipske:D
    Ik lees ook alleen in mijn 'pauze' en hier kan gelukkig niemand meelezen:)
    Gezellig dat je gaat uit eten:) Ik ga dalijk BBQ'en met collega's, maar helaas is het niet zown mooi weer:(

9. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    @ Flipske, vooral dat stukje over je minder eenzaam voelen in je kinderwens als je hier kunt schrijven kan ik me bij aansluiten. Dat zij inderdaad nog de woorden die ik miste. Je wilt het er bij anderen niet teveel over hebben omdat je ze niet de indruk wilt geven dat je met zwanger worden bezig bent.

Hoe vaak ik hier ook niet te horen krijg: ...wil graag een vriendje om mee te spelen. In de zin van, schieten jullie nu al eens op?
    In de vriendengroep zien ze ons ook als eerste met een kind dus alle ogen zijn op ons gericht. Dus bij hun steken laten vallen over dit onderwerp moet ik niet doen want dan verwachten ze het nog meer van ons.

@ Yara, zijn er in de omgeving waar jullie naar een huis zoeken veel huizen te koop? Dat maakt het voor jullie makkelijker en de onderhandelingen zijn dan ook beter te doen. Spannend hoor. Ik vond het zelf echt een ontzettend leuke tijd om met ons huis bezig te zijn. We wonen hier nu 3 jaar en het is helemaal nieuw. Heerlijk. Ik vond toen al het uitzoeken van tegels, vloeren enz ook leuk. Het meeste zin had ik nog in het zoeken naar de meubels. Bij alle dingen moesten we een aantal winkels af, maar voor de meubels waren we in 1 winkel klaar. :x
    Maar ja, nu we al zolang wonen begin ik wel weer eens zin te krijgen om iets opnieuw in te richten, dus volgend jaar staat de babykamer in de begroting ;)

Plannen in het weekend, jahoor, dat heb ik wel. Hij zit alweer helemaal vol! haha. In de tuin werken, voor mijn opleiding weer flink aan de slag, op verjaardag, op visite bij een vriendin en dan is het alweer maandag. Jammer dat een weekend maar 2 dagen heeft en een werkweek 5.

@Flipske, eetse vanavond! En trouwens, wij hebben onze laminaatvloer in 1 keer over de hele bovenverdieping gelegd. Nog minder dan een dag en het was klaar! Dus, je kunt ook in één keer door gaan ;)

10. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    @ Flipske en Lentekind; Helemaal met jullie eens, ook wij zijn in de vriendengroep de eerste waar het van verwacht wordt..

Er zijn niet erg veel huizen in onze prijscategorie te koop, maar hopelijk wel genoeg om op korte termijn ook echt iets te kopen:) Ik vind het ook super leuk, ben een map bij aan het houden met meubels, kleuren (voor muren enzo) en vloeren bij aan t houden:O Vind echt geweldig en heb al zoveel zin om lekker te gaan shoppen voor ons huis:D Maar ja zolang je geen huis hebt heeft dat weinig zin;)

en voor wat betreft het weekend, idd:) Ik heb met de carnaval 5 dagen weekend en twee dagen gewerkt, beviel me eigenlijk veel beter:D

@ Flipske, in 1 x leggen lukt idd prima, hebben bij vrienden met zn tweeen ook een hele bovenverdieping in 1 dag gelegd:) is sowieso makkelijk omdat je het laminaat dan in 1x over de hele verdieping 'door kunt leggen' (dus zonder af te zagen als de kamer ophoudt; tenzij je drempels hebt, dan maakt t niet echt uit;))

11. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik wil wel in een keer leggen. Maar dan zouden we zonder vloer tot september er moeten wonen :) Er komt nog een aanbouw op het platte dak en die komt pas in de zomer als de aanvraag erdoor is.

Ik denk dat er in onze vriendengroep allemaal snel zullen volgen of voorgaan. Maar ook daar wordt gewacht op trouwen en de verkoop van appartementen. Mijn vriendinnen hebben geen kinderwens of willen nog een paar jaar wachten. Dus die kan ik er niet mee lastig vallen.

Ik heb geen plannen dit weekend. Ja klussen, maar dat doe ik volgens mij al maanden elk weekend :)

12. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ben je dat klussen nog niet moe dan na al die maanden? Zijn jullie wel bijna klaar (afgezien van die aanbouw)? Nu snap ik trouwens ook waarom je het in delen gaat leggen;)

13. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik ben het klussen wel zat, maar het resultaat is er wel naar, Het wordt echt heel mooi. Klussen was voor mij allemaal wat teveel en ik zit dus ook deels in de ziektewet wegens een Burnout. Nu alweer hard op de weg terug. Maar het is leuker als je denkt dat je alles gewoon aankan en wel even doet.

Ik hoop in Mei over te gaan. Dan van de zomer de aanbouw voor 2 extra kamers. Maar met een koophuis ben je natuurlijk nooit uitgeklust :)

14. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    fijn dat je idd resultaten ziet:) en wat zul jij straks genieten van jullie huis! wat rottig dat je nu gedeeltelijk in de ziektewet zit.. Veel beterschap *knuf*

Spannend hoor, bijna verhuizen

15. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Late reactie maar ik moest eerst wat voor morgen doen! ;) Mocht pas weer kijken van mezelf als het af was haha.

Een burnout, dat is best heftig. Lastig hoor, en vooral met die drukte van jullie huis erbij. Ik hoop voor je, dat als het huis af is, dat je dan lekker tot rust komt en dat het dan met jezelf ook weer beter gaat.
    Een huis opknappen en steeds een beetje meer je eigen plekkie maken lijkt me wel gaaf. Je ziet het steeds een beetje meer naar jullie idee veranderen. Nu maar hopen dat het klussen voorspoedig blijft gaan en dat jullie snel over kunnen! Succes!

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Zo daar ben ik ook weer, koken, afwas en nu fijn op de bank met laptop op schoot :) wat is het toch zwaar haha :D

Ik ben om! we gaan niet alleen het babykamertje met laminaat leggen maar ook meteen de hele bovenverdieping.
    Aangezien vriendlief met het idee kwam dat ik anders na een paar weken toch ga zeggen dat ik de rest ook wil.
    Ik kan namelijk niet tegen dingen die ''niet af'' zijn en dus ook niet tgen dat 1 kamer wel laminaat heeft en de rest nog tapijt haha

nu gaan we het dus niet van het weekend doen maar pas in mei. aangezien vriendlief dan een weekje vrij heeft dus komt goed uit!

druk weekend ook al, we gaan met onze pup de bossen in. ga ook de tuin doen, we krijgen bezoek en ik wil misschien ook nog even bij me ouders langs dus druk druk druk!!!!!

17. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    hahaha Chantal, ik las net je bericht met daarin het stukje; we gaan niet alleen het babykamertje met laminaat leggen maar ook meteen de hele bovenverdieping.
    Aangezien vriendlief met het idee kwam dat ik anders na een paar weken toch ga zeggen dat ik de rest ook wil.
    Dit is zo herkenbaar ;);)

Meteen weer iets van van je lijstje afgestreept kan worden. Ik zie dat je voor je weekend meteen alweer wat anders in de plek hebt gezet. Gezellig weekend voor de boeg.

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @Lentekind, jaa klopt meteen weer plannen, weekenden zijn te kort!! :D
    We willen altijd zoveel doen maar vaak word alles weer een weekend verzet , en nog een, en nog een haha

19. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hee meisjes!

Ik laat mijn neus ook weer eens even zien sinds 2 dagen ofzo ;o)
    Hier vandaag ongesteld geworden (ik ben zo eigenwijs wel te proberen zwanger te worden terwijl de situatie het eigenlijk niet toelaat ;o) )dus misschien maar even beter.
    We wachten nu op de offerte van de aannemer voor het huisje wat we op het oog hebben... spannend hoor! Nu moet ik toch weer 5,5 week wachten voordat ik weer kan testen dus ik hoop dat we dan iig meer duidelijkheid hebben over het huis! Scheelt weer 1 onzekere factor!

Ik zie hier allemaal verhalen voorbijkomen over laminaat voor babykamers :eek:p Hebben jullie ook echt al helemaal een beeld hoe het moet gaan worden, een bepaald thema ofzo? Ik wel namelijk... ben ook handig met de naaimachine dus ben echt al aan het bedenken wat ik dan ga maken enzo. Heb alleen nog geen huis, haha!

20. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Goeiemorgen allemaal!

@Zussie, ik heb nog net de meubels niet in huis voor de babykamer :D heb het al helemaal in mijn hoofd en heb stiekem ook al wel een baby kamer op het oog die het zou moeten worden ( als er tegen die tijd geen leukere modellen te vinden zijn! ;) )

Het is wat met die huisjes van jullie allemaal. Ken het gevoel, wij heben ook bijna 3 jaar gezocht en gedaan. alle opties bekeken en uiteindelijk was het het wachten meer dan waard! maar besef ook heel goed dat wij toch wel geluk gehad hebben, al was 3 jaar wachten zwaar k*t :(

Deel Deze Pagina