ja, ik heb nu weer blonde plukjes. Het schijnt in het weekend zomers warm te worden...nou, ik ben er klaar voor!
Ik ook! Heerlijk! Morgen gaan we een huis bekijken en naar een vriendinnetje daarna denk ik, en ik denk dat ik zondag naar mijn omaatje ga de hele dag. Mijn mannetje gaat een fotoworkshop doen ergens in Nijmegen met mijn vader en de man van mijn zus (die nu in suriname zit). Mijn moeder moet werken... dus dan maar naar oma. Mijn oma maakt al jaren super leuke babyknuffels/popjes, gaat de laatste jaren heel langzaam omdat ze parkinson heeft, en aangezien ik ook graag naai zou ze het me nog steeds een keer leren. Erfgoed zullen we maar zeggen ;o). Ik slaap er nog steeds mee p en die van mij is nu weer helemaal versleten dus we gaan een nieuwe voor mij maken, haha.
Wat leuk is dat dat je zo weer dingen leert van je oma. En idd, zo blijven de popjes ook in de familie! Lekker he, zo creatief bezig zijn. Helaas heb ik er lang niet altijd tijd voor. Jouw dagen zitten al weer helemaal vol gepland zo te lezen. Het lijkt wel alsof je wil dat het snel zondag is Wij gaan morgen ochtend vroeg rijden naar DH. Ik heb al allemaal plannen gemaakt maar ik ben heel benieuwd of dat met die kleine allemala gaat lukken of dat het teveel is. Ik zie wel. In elk geval gaan we lekker naar buiten en stukken lopen! Dat komt helemaal goed.
Hey allemaal, hier ook weer eens een berichtje van mij. Start vandaag deze pagina op en heb 65 pagina's!!!! te lezen in vergelijking met vorige week. Nou hier een hectische week dus gehad. 29 april is opa dus toch overleden nadat hij 's ochtends een terugslag heeft gehad. 's middags hebben ze hem morfine gegeven zodat hij lekker zou gaan slapen en toen was het wachten tot hij zelfs zou inslapen. Gelukkig gebeurde dit dus snel en is hij om 21.00 uur ingeslapen. Hij heeft dus een hele mooie dood gehad. En dan begint het pas voor ons (de familie), alles regelen enz. Hij is afgelopen woensdag gecremeerd. Dus mijn hoofd stond afgelopen week wel eventjes ergens anders. En dan in combinatie met een kleine meid die 2 kiezen aan het krijgen was. @babsie: mijn eerste cyclus na de pil was ook 27 dagen. Daarna nog een keer 26 dagen en daarna was ik zwanger. Dus ik hoop dat het voor jou ook zo gaat. @zussie: spannend zeg. Hoop op zondag een nog dikkere streep voor je. En goed van je dat je om jezelf denkt. Anders loop je jezelf nog eens voorbij. @trotsemam: welkom en spannend een 3e. Ik wil er ook 3. Maar wij gaan vanaf september eerst voor een 2e. Lastig zeg diabetes met hoge bloeddruk. Maar gelukkig kunnen ze dit goed behelpen met medicijnen toch. @yara: mannen willen toch altijd eerst zekerheid. Volgens mij hebben ze dat allemaal. Ze denken er niet bij na dat een zwangerschap 9 maanden duurt maar denken dat het gelijk komt. @zebra: beterschap. @lentekind: leuk he kappers. Mijn zusje is kapper en wij wonen niet in de buurt bij haar (1,5 uur rijden) dus wij gaan ook wel eens naar een andere kapper. Nou dan moet je haar horen.... Ik mag dus niet meer naar een andere kapper toe. Maar geef ook best toe dat het erg handig is een zusje die kapper is. Nou mijn kleine meid is wakker, ga een boterham eten en dan gaan we zwemmen.
Lente; Haha wat fijn dat het toch goed zit nu Op naar de zomer! Zussie; Fijn dat je morgen weer een huisje gaat bekijken! Ik hoop echt voor je dat dit em wordt, zou toch wel handig zijn met een beeb op komst Gezellig naar je oma, ik vind dat ook altijd super! Wat leuk dat je oma ook zo creatief is En knuffeltjes blijven leuk
mamavanGwenn, gecondoleerd met het verlies van je opa! Wel fijn dat het zo mooi is gegaan allemaal. Dat geeft het verlies een draaglijker gevoel. Ik hoop dat je veel steun kunt vinden bij je familie! Lekker even zwemmen. Die kleintjes vinden dat altijd zo leuk. Hoe wilder, hoe leuker!
Mamavangwenn; jeej meid, gecondoleerd.. jij hebt echt een heftige week achter de rug.. Ben je wel weer een beetje tot rust kunnen komen?
Welkom terug mamavangwenn! Pittige tijd achter de rug zie ik. Nog gecondoleerd! Fijn dat alles rustig is verlopen, maar toch altijd een emotionele/vermoeiende tijd. Had deze opa ook nog een vrouw? @ Lente... lekker hoor een weekendje proefdraaien met een kleintje ;o) Ben benieuwd of al je leuke plannen gaan lukken! Inderdaad, oma maakte altijd 2 popjes als ze een kleinkind kreeg. En deed het ook vaak als kraamcadautje. En op een gegeven moment bestelde de hele buurt bij haar, en maakte ze er ook nog een paar om te verkopen op de bazar van de kerk. Ze zijn echt heel schattig! En echt degelijk handwerk zie je niet veel meer he ;o) Ik hoop dat ze er nog eentje kan maken voor ons kindje ) maar volgens mij heeft ze er nog 2 liggen die al af zijn dus misschien mag ik er wel eens uitzoeken, haha.
Is trouwens wel moeilijk om te zien dat het steeds lastiger gaat. En tijd terug had ze echt maanden zitten borduren op een kerstkleedje. Dat werd dan op de bazar verkocht voor 10 euro ofzo. Daar kan ik dan haast wel om janken omdat ik weet hoeveel werk en moeite er in zit! Door de parkinson kan ze haast de draad niet meer door de naald krijgen enzo. En dan gaat het echt weg voor een schrijntje.
Ja die heb ik niet geloof ik. Die van mij ziet er echt niet meer uit p dus dat zal ik jullie niet aandoen. Maar zal zondag wel even een foto maken als het doorgaat.
maar vaak gaat het bij zulke mensies niet eens om het geld maar gewoon om het bezig zijn en het laten zien van hun creatieve dingen. Mijn oma haakte altijd kleedjes. Deze hebben wij in de familie verdeeld. Grappig dat je ze bij iedereen terug ziet. Maar ik snap dat het voor jullie heel vervelend is om te zien dat je oma er zoveel tijd en energie in stopt en dat het dan voor zo'n prijs weg gaat.
Wat erg is dat trouwens Zussie, moeilijk om te zien he, als het allemaal wat moeilijker gaat.. maar wat goed van haar dat ze dan nog zoo door blijft knutselen! Heb ik echt veel respect voor, jammer dat anderen dat dan niet hebben door zo weinig neer te leggen voor dat mooie handwerk.. Meiden ik ben ff pleite, ga ff lekker naar buiten!
Het zijn zegmaar zulke popjes (van vorm) http://www.draagdoek.nl/images/productfeed/ByKay_90205.jpg Maar dan een luxe variant. Ze maakt ze van wit flanel, en dan hebben ze een mutsje van een schattig bloemenstofje, met een kanten randje. En een stikje van gekleurd lint om hun nek. En de hele rand is dan afgewerkt met een gekleurd draadje.
Tnx meiden voor jullie medeleven Eergisteren voelde ik me er een beetje rot over, je hoopt toch ergens op! Maar nu ben ik weer blij hoor, vooral ook opgelucht dat m'n lichaam idd nog weet hoe het moet en dat het vooralsnog allemaal werkt! leuk Lente, weer een lekker frisse zomercoupe @mamavangwenn: gecondoleerd nog, wat een week heb je achter de rug. En tnx! Nou dan hoop ik maar dat het bij mij ook zo gaat idd Veel plezier in het zwembad!
Ohhh Zussie die zijn leuk! En helemaal leuk omdat ze natuurlijk 'hand-made' zijn Wat bijzonder dat ze daar nog mee doorgaat terwijl ze er lichamelijk gezien steeds meer moeite mee heeft. Hopelijk kan ze het nog een hele tijd volhouden. Veel plezier bij oma, ben benieuwd waar je mee thuis komt
oh, dat zijn van die poppetjes die voor kinderen heel fijn vast te houden zijn. tegenwoordig zie je ze niet veel meer. ik ben weer helemaal in to the nagellak. Ik heb nu roze op alleen moet zeggen dat het weer erg wennen is als je het een tijd niet hebt opgehad. Ik zie steeds mijn nagels glimmen tijdens het tikken haha Nu roze met een heel zacht glittertje. In het potje zie je de glitter wel, maar moet zeggen dat ik er op mijn nagels nog niet heel erg over te spreken ben hahaha En anders is roze een leuk potje voor kinderen in mijn klas. Op z'n tijd is zo'n nagellak dagje best leuk haha
Ja klopt zijn hele populaire popjes! Kindjes kunnen ze idd goed vasthouden. Ik kom uit een gezin van 5, en we hadden allemaal onze eigen manier waarop we met dat ding knuffelden ) Aaah nagellak! Goed idee! Ik heb vakantie nu dus dan mag het!
@ Yara,ik snap waarom jullie nog even willen wachten. Je vriend iig,mannen zijn toch wat praktischer ingesteld. Straks fijn opjullie eigen stekkie,goed vooruitzicht @ Zussie,ik ga zo eens kijken of ik je fotoboek kan vinden hihi Vreselijk die onzekerheid he.Ik ga hard voor je duimen! @Lentekind,het is natuurlijk beter om geen diabetes te hebben Toch hoeft het geen belemmering te zijn.Ik zou dan weer streng onder controle komen bij de gyn.En heb wrs medicijnen nodig. Dat wil ik ook graag (klinkt op het eerste idee vast stom).Maar m`n zoon had het heel zwaar na de geboorte omdat hij zijn bloedsuikers niet zelf op peil kon houden. ALs ik tijdens de zwangerschap van hem insuline had gespoten dan was hij niet zo groot geweest met alle gevolgen van dien. Dus tja,als het echt niet nodig is om medicijne te gebruiken dan niet, maar als het wellicht wel nodig is dan heel graag. @mamavangwen,ik ben net nieuw hier.Gecondoleerd methet verlies van je opa. Leuk dat jullie voor een 2e gaan Bewuste gekozen om er in september voor te gaan? Wow,nu zit ik hier te reageren...krijg ik ondertussen 2 mailtjes dat er nieuwe reacties zijn hier. Hmm,hihi wel gezellig Trotsemams