Kinderwens, maar nog niet kunnen stoppen met pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Yara89, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen meiden!

@Zussie; Fijn dat je uiteindelijk toch ongi bent geworden, die onzekerheid is ook maar niks.. En ach, ik zou van de ene kant wel willen dat mn vriend er al achter stond om nu te gaan proberen, van de andere kant vind ik het wel fijn dat we toch wachten tot we ook daadwerkelijk een huis hebben.:)

Ik heb nog niet echt nagedacht over een babykamer, maar scheelt mss dat ik nog geen kamer heb wat een babykamer moet worden;) Enige wat ik zeker weet is dat ik een hangende wieg wil:G vind ik zoo gaaf.

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Meiden, ik heb een probleem. Of misschien maak ik er zelf wel een probleem van ;)

Wij hadden besloten Juni / Juli te stoppen met de pil. De laatste pil wilde ik nemen 5 Juni aangezien dit zou uitkwam met de strip.

Nu keek ik er vanochtend in en heb ik eerst heel scheef gekeken denk ik want ik heb na mijn huidige strip er nog maar 1 strip inzitten.
    Geen probleem, ik net naar de apotheek... geen microgynon meer maar die ''vreemde goedkope'' verpakking met die stofnamen erop.
    Pilletjes hebben iets andere vorm en zijn roze.
    Ik zei : die wil ik niet , verhaal verteld dat ik dan en dan stop en dus eigenlijk nog maar 1 of 2 strips nodig heb.

Pech voor mij. die waren er niet meer.

Wat moet ik nu ? Het is natuurlijk dezelfde samenstelling ( zeggen ze ) maar wél een andere pil

Dus dan slik ik weer een andere pil vlak voordat ik helemaal stop.
    En ik zie het niet zo zitten, mijn gevoel zegt toch van .. is het wel echt precies hetzelfde.
    al die troep in je lijf is natuurlijk al niet helemaal geweldig voor je maargoed.

Heb zitten rekenen , als ik mijn microgynon pillen opmaak dan heb ik 8 mei mijn laatste pil ;)

Ik vind het op zich geen probleem maar denk dat vriendlief dan zoiets heeft van jaaaa hee.. juni/juli werd 5 juni en nu weer een maand eerder. En ik vind het ook best dichtbij komen dan vooral als je die datum al helemaal in je hoofd hebt zitten om dan te vervroegen.

Wat zouden jullie doen ? 8 mei laatste pil of nog 1 maand die nieuwe pil slikken :( ( waarvan ze zeggen dat hij hetzelfde )

Oeps lang verhaal! sorry :)

3. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey meis,

Vind het moeilijk om daarover advies te geven.. Ten eerste; als je hierna nog 1 strip hebt, dan heb je toch nog zown 4 weken om nieuwe pillen te halen? Kon je ze niet bestellen bij de apotheek? Ik kan ze namelijk altijd bestellen en dan bellen ze alst binnen is.. Je hebt toch maar 1 doosje nodig..

Verder weet ik echt niet hoe of wat.. Ik heb ook micrgynon, en heb ook vaker andere pillen gehad, omdat die dus goedkoper waren en de ziektekostenverzekeraar alleen de goedkoopste vergoed en ik heb echt nooit verschil gemerkt, maar ja die pillen zagen er wel precies hetzelfde uit als microgynon, dus niet roze. En toen was ik ook nog niet zo bezig met babies en boeide me t ook vrij weinig..

Wat ik zou doen is iig gewoon 1 doosje met 3 strips van microgynon bestellen bij de apotheek.. Tenzij vriendlief er helemaal achter staat dat jullie 8 mei al van start gaan:D (als je daar zelf ook achter staat natuurlijk..)

Andere optie is ook nog dat je het gewoon nog een tijdje met condooms doet.. Kan je ook nog mooi eerst ontpillen;)

Nou ja, hoop dat je er wat aan hebt, laat ff weten wat het geworden is!:D

4. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ja probleem is dus dat ze bij mijn apotheek niet meer besteld kunnen worden, en ze had gekeken maar zijn ook helemaal door hun voorraad heen want anders had ze me die strips meegegeven zei ze. dus ik baal nu wel ontzettend.

Ik slik microgynon 20 , wat ze wel kon doen is me de micogynon 30 meegeven in overleg met mijn huisarts maarja dat wil ik zoiezo niet want dan blijf ik met hetzelfde probleem. toch een andere pril etc.

Straks eens even met vriend overleggen :( baal nu wel een beetje dat het niet ''volgens plan'' gaat

en misschien ben ik erg eigenwijs maar ze kon mij niet wijsmaken dat die exact hetzelfde zijn. ze zijn roze en plat, de oude wit/creme en rond achtig. al zegt de buitenkant natuurlijk niks. mijn gevoel zegt dat wel

5. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    hmz das wel echt sj*t meid! Ook niet bij een andere apotheek op via internet? Ik bestel mijn pil sinds een half jaar hier: Pil Express

Misschien dat je em hier kunt bestellen?

6. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Dat is lastig Chantal. Ik zou het gewoon met je vriend over hebben. Gooi het ontpil verhaal van een half jaar er bij in en gebruik anders als je denkt in je vruchtbare periode te zitten een condoom.

Dat Pil express klinkt handig. Ik vind dat gewacht bij de apotheek altijd zo onhandig. Net als het gemuts over dat ik het herhaal recept niet mee heb (na een halfjaar ben ik het meestal wel weer kwijt).

Mijn burnout valt reuze mee, ik zat er tegenaan en ik besef nu pas waar ik eigenlijk zat. Ik heb maar 2 weken volledig thuisgezeten alleen het opbouwen gaat voor mijn gevoel te langzaam. Het is gewoon heel leerzaam geweest, behalve ontzetten K.... weet ik nu wel hoe mijn lichaam en geest reageert en wat de voortekenen zijn. Nu maar hopen dat ik het in de toekomst ietsje beter aanpak :)

7. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Flipske, je moet ook niet weer te snel willen opbouwen. Kan het me wel voorstellen dat je weer volop aan de slag wil etc maar dan is het natuurlijk ook een stapje sneller in de richting van een terugval lijkt me.
    Dus lekker rustig aan nu het weer goed gaat :)

Ik ga zo eens op pilexpress kijken! misschien kan ik conact met ze opnemen of ze wel de merknaam microgynon20 pil nog op voorraad hebben. zou ik wel fijn vinden.

En anders inderdaad toch starten in mei, en dan misschien rond de eisprong maar even met condoom
    ( of waarschijnlijk gewoon niks in die dagen aangezien vriendlief condooms omschrijft als plastic-boterhamzakjes-om-je-lul .. tja vraag me niet hoe hij erop komt..)

Ik ben nog niet eens begonnen met zwanger worden en heb nu al ''problemen'' lekker is dat :( :D

8. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Pilexpress is echt ideaal, was ook altijd mn herhaalrecept kwijt.. heb ze toen hier besteld en pillen waren binnen 3 dagen binnen.. hoop dat je er wat aan hebt chantal:) en anders idd wat flipske zegt, gewoon t ontpilverhaal in de strijd gooien!

9. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Hey

@Chantal, Dat is niet de afspraak he, 5 juni gaan we pas stoppen :p;) Het is een lastige keuze en ik snap het ook wel weer. Ik ben dus nu ook net weer met een nieuwe strip begonnen en had ook zoiets van' ja weer wat nieuws'. Maar goed, de stof schijnt het zelfde te zijn dus we gokken het er maar op en mocht ik toch eerder zwanger zijn door deze pil heen, het zei zo. Ik snap wel je onzekerheid over de pil. Hebben je nu de zelfde pil als ik? dan hebben we weer iets gemeen;)
    Je moet doen waar jij je goed bij voelt.

@Zussie, aan de ene kant zal het een heel jammer gevoel zijn dat het toch niet raak is geweest deze maand. Ik zou me er evengoed rot over hebben gevoeld denk ik. Het is wel spannend om zo bezig te zijn met een huissie he. Wij hebben, toen we hebben getekend voor het huis, ook nog 1,5 jaar moeten wachten tot het eindelijk opgeleverd werd. Een spannende tijd maar erg leuk. Continu ben je aan het fantaseren over hoe je het allemaal wil. Ik hoop dat er binnenkort een huissie voor jullie bij zit.

@ Flipske, Het is wel fijn voor je dat het nu de goede kant op gaat. Ik kan me voorstellen dat het buiten deze vervelende kant idd ook iets moois laat zien over hoe jouw lichaam in elkaar zit. Je weet nu hoe je lijf werkt en hoe je de signalen een eventuele volgende keer op tijd kunt herkennen. Maar evengoed, denk aan jezelf de komende tijd en sterkte!

Mmm mijn mannetje is nu heerlijk aan het koken, ik ben net terug van een praktijkdag van mijn gym en hij heeft een heerlijk varkenshaasje voor me in de pan liggen. Zo eerst even lekker eten en genieten en dan zal ik straks hier nog wel weer even komen buurten!

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @ Lentekind * pakt even het doosje want heeft geen idee *
    ik heb nu let op: ehinylestradiol / levonorgestrel
    zo.. ben blij dat ik het kan overtype en ik het niet hoef uit te spreken want dat zou me niet lukken

vriendlief besproken.. hij zei, bel morgen even de huisarts met verhaal van zwanger worden en wat je beste kan doen.
    maar hij vind dat ik die gewoon 1 strip ''moet'' slikken
    aangezien het echt wel hetzelfde zal zijn

11. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    :D We hebben weer een overeenkomst!

Ik heb die nu ook, merk geen verschil met mijn vorige. Slik deze nu 2 weken en ben benieuwd komende maand of hij net zo veilig is ;)

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hahaha wat grappig dit :$:D

Ik vind het zo raar dat ze roze zijn! maar als jij geen verschil merkt nu na 2 weken zal het niet heel veel anders zijn misschien

ik had toen ik lovette kreeg een aantal jaren geleden na een paar dagen hoofdpijn en uitslag :x
    nou misschien toch maar 1 maandje deze aanhouden dan in mei.
    1 strip zal vast niet zoveel kwaad doen

vraag me alleen af of al die verandering dan weet niet ongunstig is voor de snelle vruchtbaarheid :p

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    deze dus

14. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    oh, ik heb wel hetzelfde doosje maar dan alleen een geel/bruinige pil. Ze bestaan dus in meerdere varianten.
    Maar, je slikt nu nog 1 strip tot mei of in mei je laatste?

15. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ik heb nu nog 1 strip , ná de strip waar ik op dit mee bezig ben.

Ik moet als ik gewoon 5 juni stop dus 1 strip van de nieuwe pil slikken.

welke mg heb jij ?
    0,02mg / 0 10mg

als jij deze mg ook heb dan vind ik het helemaal vaag dat ze ook nog in verschillende kleuren zijn! :(

16. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Het is net een snoepwinkel...
    Ik ben nu eigenlijk te lui om om te staan. Ik zit beneden op de bank lekker in mijn fleece deken naast mijn mannetje. We zitten Echte meisjes in de jungle te kijken. Heerlijk dit. Ik zal morgen voor je kijken wat voor hoeveelheid ik heb. Gezellig dat er zo fanatiek getikt wordt hier! Heerlijk leeswerk deze site!

17. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hee Chantal!
    Ethinylestradiol/Levonorgestrel is inderdaad precies het zelfde als mycrogynon, maar bijvoorbeeld ook als stederil.
    Ik kreeg op een gegeven moment ook de doosjes met stofnaam, maar dan de groene (de 30 variant).
    Mycrogynon waren volgens mij een beetje gelige tabletjes? Die andere waren wittig.
    De kleurtjes en vorm is puur de buitenkant! De werkzame stoffen die er in zitten zijn echt precies het zelfde! (net als smarties, sommige zijn rood, sommige groen, maar van binnen zit altijd chocola en ze smaken ook het zelfde :eek:p )
    Je kunt het doosje van je pil van nu ook meenemen naar de apotheek en even vergelijken of er ook precies dezelfde dosering in zit (0,02/0,10).
    Ik zou die gewoon lekker nog een maandje nemen hoor, als je er niet mee kunt stoppen op 8 mei ;o)
    Gezien mijn ontpillingservaringen zou ik zeggen, laat zitten die laatste strip!

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Nou wij hebben besloten om toch nog 1 strip van de nieuwe te gaan slikken. we willen ons aan de ''vaste'' datum houden die we al een hele tijd geleden besproken hebben en waar we ons goed bij voelen.

heb gister avond de doosjes en bijsluiters naast elkaar gehad en het lijkt inderdaad echt hetzelfde. dus we gaan we maar voor,
    en 1 strip zal ook weer geen ramp aanrichten denk ik dan.

dus we gaan nog steeds voor 5 juni! en ben blij dat de rust in mn hoofdje weer terug is
    toch gek dat alleen het richting starten al zoveel stress met zich meebrengt :)

nog 1 dagje tot weeeekend, oh wat ben ik eraan toe
    hoop dat het eind van de middag een fijn zonnetje is dan ga ik nog eens even onkruid uit de tuin halen.

19. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Jaa nog maar 1 dagje:D ik wordt niet echt blij als ik naar buiten kijk, hier is het grauw, nog geen zonnetje te bekennen.. Hoop dat het nog beter wordt vandaag..

Raar is dat he, dan ben je er al zoveel mee bezig, maar is enorm stressen als de planning dan ineens anders wordt. Fijn dat jullie toch gewoon gaan voor de datum van 5 juni:)

was gister naar 2 huizen wezen kijken.. was dus echt geen succes.. 1 huis hadden we geloof ik wel 3 ton nodig om daar iets fatsoenlijks van te maken, en ander huis was echt te klein.. Daar kon ik mn kont niet eens keren, en bij mij zit zowat geen grammetje vet;)
    Maar goed, jammer dus.. Ga zo even bezichtiging aanvragen bij wat duurdere huizen (deze waren echt cheap), in de hoop dat dat wat beter bevalt:)

wat is dat nou chantal? onkruid plukken? hoop dat je nog iets beters in het vooruizicht hebt als het straks toch nog even lekker weer wordt vandaag;)

20. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Joepie, weekend! Vandaag weer een hele dag in een gymzaal gestaan maar voorlopig is het weer even de laatste keer. Pff wat vreten die kinderen energie daar. Doe mij ze maar gewoon in mijn klas.

Zijn jullie al uitgetest met 1 april grappen? Ik heb volgens mij de hele dag met losse veters gelopen als ik de grappen moet geloven.

Morgen schijnt het heerlijk weer te worden. Het is hier nu al wel zonnig alleen waait het veel te hard. Morgen dan maar in de tuin aan de slag.

liefs Lentekind

Deel Deze Pagina