Kinderwens, maar nog niet kunnen stoppen met pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Yara89, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Ojee, dan moet je voor jezelf toch een eigen plank in de kast of een verstop plek bedenken haha. Een beginnend 30 buikje, hihi.

Mensen, wat is het hier toch stil. Brrr vind het maar niks haha.
    Ik ben nu de bachelor aan het kijken via uitzending gemist. Opzich wel een lieve, redelijke man. Zegt eerlijk als hij niet met een vrouw verder wil en geeft ook de reden. Ik vind hem wel aardig tot zo ver. Vraag me alleen af hoe oud hij is, daar kom ik nog niet achter. Nog ff googlen zodrekt.

2. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Haai, Ik dacht, ik reageer ook even in dit topic (na een uur bezig te zijn geweest met het lezen van iedereen z'n verhaal, wat fijn om dingen te lezen die zo herkenbaar voor jezelf zijn!!)

Ik ben nu 25 en sinds vorig jaar klaar met mijn opleiding en toen begonnen aan een fulltime baan. Ik wil eigenlijk al heel lang aan de kids maar het moet voor mij allemaal "goed geregeld" zijn. In het begin had ik echt heel veel eisen, maar ik schrap er steeds meer (reizen, trouwen (is een geregistreerd partnerschap geworden), sparen) en nu zijn alleen nog 3 eisen over: ik wil een vaste baan (hopelijk augustus dit jaar), een koopwoning (hopelijk oktober dit jaar) en een auto, maar die kan altijd nog komen ook als er een kleintje aankomt.
    Wat mij ook opvalt is dat iedereen in mijn omgeving moeder wordt of net eenn kleine heeft!! Niet zozeer vriendinnen maar vooral kennissen of vrienden van mijn partner! Het rammelt iig steeds harder hier! Wat ik nu echt vervelend vind is dat ik hoor dat meiden die jonger zijn dan ik nu zwanger zijn. Ik denk dan: waarom hebben zij nu alles al op een rijtje en ik nog niet? (Ik weet het, ben erg jaloers...) Ik wil eigenlijk niet meer wachten maar mijn verstand wint het nogsteeds van mijn gevoel.

Mijn partner en ik hebben nu een begindatum van november 2011 in ons hoofd genomen waardoor het "gevecht" tussen gevoel en verstand een wapenstilstand heeft aangenomen. Dat was erg rustgevend voor mij!
    Neemt niet weg dat ik bij elke kinderwagen, dikke buik en geboortekaartje even wegsmelt! Maar zolang gaat het niet meer duren tot we gaan proberen :-D

3. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Hoi Hevn,

Gezellig dat je hier ook komt kletsen! Ik kan me voorstellen dat als je echt aaaalles van hiervoor wilt lezen, best even een tijdje bezig bent haha. Maar ik geef je gelijk, zo heb je meteen een beetje een beeld van iedereen hier. (als het je lukt te onthouden);)

Je tikte het stukje; 'waarom hebben zij alles al op een rijtje en ik nog niet?' Geloof me, lang niet iedereen heeft alles op een rijtje. Sommige beginnen aan kinderen terwijl ze nog niet over de gevolgen hebben nagedacht. Maar goed, om niet die discussie te beginnen zal ik daar nu niet over verder gaan. Ik vind het heel knap van jezelf dat je eerst denkt aan de situatie waarin je een kind wilt krijgen. Dat je juist eerst zorgt om alles op een rijtje te zetten voordat je aan een kind begint en deze een toekomst wil bieden. Door zelf alles op een rijtje te zetten laat zien dat het een weloverwogen keuze is die je maakt.

Een datum (bij jullie november) is heel fijn om te weten in je hoofd. Zo kun je jezelf daarop in stellen. Ik vond het vooral heel fijn doordat ik daar naartoe begon te leven en de droom 'een kind' eindelijk wat dichterbij leek te komen. Nog even en het is alweer november. Hoewel voor mij de tijd op dit moment niet snel genoeg lijkt te gaan haha. Wij willen in juli starten met 'echt' beginnen en juli duurt al lang haha.
    We helpen je hier wel verder tot november! ;)

4. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Nou inderdaad, juli duurt nog maar eventjes! Nou vind ik november ook een redelijke wachttijd, gelukkig is het geen jarenplan meer ;)

Ik weet trouwens wel dat niet iedereen alles geregeld heeft als ze zwanger worden maar van buitenaf lijkt het altijd wel zo! Ik vind het zo knap hoe alle nieuwe mama's het doen. Echt respect!

Waar ik trouwens ook naar uitkijk is het stoppen met de pil. Ik hoor in m'n omgeving zulke goede verhalen. Het lijkt me een fijne bijkomstigheid dat wanneer je echt wilt gaan proberen, je lichaam ook even helemaal puur natuur kan zijn.
    Tot die tijd lees ik hier gewoon lekker op het forum iedereen z'n verhaal (wat soms niet echt meewerkt want het werkt rammel-bevorderend!)

5. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Het hoge kletsgehalte begint toch wel weg te zakken helaas.. Ik zal eens proberen wat vaker hier te zijn..
    Gisteren uiteindlijk om 5 uur mn opdracht opgestuurd:D heb er nog de hele dag aan gezeten, maar het is me wel gelukt:p Daarna geborduurd en weer een heel eind opgeschoten:D
    Vandaag weer een drukke dag werken en vanavond ga ik lekker helemaal niks doen,, Heb echt een superdrukke week deze week ivm 50 jarig huwelijk van opa en oma, verjaardag van zusje en hele week werken.. Zo komt juli wel snel dichterbij:D

Hevn; Welkom meid! Wat goed dat je er zo over nadenkt! In mijn geval was dat ook zo, en die datum werkt echt, omdat je er dan naartoe kunt leven. Ik heb vrijdag van mijn vriend voor mijn verjaardag 'gekregen' dat ik nog maar twee strips hoefde.. Ik was enorm opgelucht dat ik nu eindelijk wist wanneer we stoppen.. Enige waar ik nog mee in mn maag zit is dat mijn contract maar tot december loopt, maar voorlopig heb ik ook weinig uitzicht op een vaste baan.. En ach, er is altijd iets waardoor het niet uit zou komen..

Zussie; Hoe is het nog afgelopen met het huis? Hebben jullie nog een nieuw bod gedaan?

Zeeb; Fijn dat je mannetje weer beneden is:D Heb je hem toch wat dichter bij je:)

6. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @Hevn , welkom! phoe dat je alles bijgelezen hebt joh! en dat dan nog in zo'n korte tijd haha
    november duurt inderdaad nog eventjes maar het is wel een datum om naar toe te leven en dat is natuurlijk beter dan nog geen datum in de planning hebben.
    misschien ook een extra motivatie om alles eromheen nog eens te bekijken en of er al mogelijkheden zijn ( bijvoorbeeld auto, etc ) al kun je dat natuurlijk nog lang uitstellen als jullie deze echt willen aanschaffen voor de baby.
    wie weet hoelang het duurt dat je zwanger bent, en 9 maanden is ook nog een hele poos! :)
    gezellig hier meekletsen tot november :D

@Yara, wat een gezellige week, druk maar klinkt allemaal wel heel leuk.
    Ik heb alleen 4 dagen werk op de planning staan, boodschappen doen en vrijdag hechtingen vriend eruit laten halen.
    dus tja.. weinig leuks of spannends aan deze week

@Lentekind, zou jammer zijn als we van elkaar gaan afwijken! haha. als we nu weer dezelfde dag ongesteld gaan worden dan
    zou het helemaal maf zijn!

volgens mijn banner heb ik bijna een eisprong.
    nou ik ga erop letten :p stiekem heb ik toch wel de neiging om ovutestjes te gebruiken, gewoon om te weten wanneer het zover is
    maar om mezelf niet helemaal te verliezen in ''het gedoe'' blijf ik met beide beentjes op de grond :D

7. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Goedemorgen Yara,

Ik geef je gelijk over dat het kletsgehalte weg zakt. Het nieuwtje is eraf ;)
    je moet het natuurlijk ook niet zien als een verplichting, maar ik vond het altijd wel erg gezellig. Maar ja, als iedereen af en toe nog maar komt aanwaaien om te horen hoe het met ze gaat.

Vandaag tot nu toe alweer druk in de weer. En ik moet nog wel meer doen. Heb het weekend niks aan school gedaan dus dat moet nu. En dan ook nog eens een hele saaie toets leren...bah. Kom ik net beneden, zit er een hele kwak vogelstront op het raam. Echt, hoe krijgen ze het zo gericht dat het hele raam bijna onder zit... dit moet wel een mega grote vogel geweest zijn;)

Ik ga nu maar eens ontbijten!

8. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hihi, alles op orde ;o) dan zullen jullie mij wel heel 'verstandig' vinden!
    - Wij hebben geen koophuis (een appartement met 1 slaapkamer waar echt geen kind bij kan)
    - We hebben een tweedeurs auto (waar echt geen kinderwagen achterin kan)
    - Ik ben bezig met de afronding van mijn (soort van) bachelor en wil hierna nog een master doen
    - Ik heb een jaarcontract tot november, en denk wel dat hij verlengd wordt, maar dan weer voor een jaar. Man heeft wel vaste baan.

Ach ja weet je... wij wilden eigenlijk ook juni/juli beginnen omdat ik dan klaar ben met mijn bachelor, we hoopten dan een huis gevonden te hebben, etc. etc.
    Uiteindelijk hebben we 1 cyclus na het stoppen al besloten ervoor te gaan. En zie waar ik nu ben... uiteindelijk komen we alsnog uit op juni-juli.
    Ik ben nu blij dat we 'zo vroeg' begonnen zijn omdat het allemaal niet de eerste ronde raak is.

Misschien zijn wij er iets te makkelijk in hoor. Maar de beste basis voor een kind is volgens mij een stabiele relatie/huwelijk. En of je dan in een huur of koophuis woont, veel of weinig verdient, een grote of een kleine auto rijdt maakt denk ik niet zo veel uit. Mocht het zo zijn dat ik nu zwanger raak dan weet ik gewoon dat ik daar samen met mijn man wel uit kom en dat we wel iets bedenken. Ik beschouw mezelf wel als een 'intelligente vrouw' ;o) dus dat komt wel goed. Er zijn genoeg mensen die minder hebben en die per ongeluk zwanger raken en het ook redden, dat heb ik om me heen ook wel genoeg gezien.

Maar ik begrijp heel goed dat als dat soort dingen je een onrustig gevoel geven, je beter even kunt wachten. Vind het heel knap als je dat kunt!

Wat betreft het huis: we hebben inderdaad een nieuw bod gedaan.
    Wat betreft de huisarts: ik wacht toch maar even.... ik durf niet ;o) denk dat ik misschien even een e-consult doe (dat kan bij onze huisarts, even je situatie uitleggen in een mail en dan vraag ik wel even of ik daarvoor langs moet komen). Als ze dan zeggen kom maar langs, dan kan ik alsnog gaan. Maar misschien zeggen ze wel dat ik even af moet wachten.

En nu moet ik echt aan de slag voor mijn studie!

9. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Zeeb; Jup dat zeker wel, tis ook wel erg leuk, maar wel intensief;) Maar jij hebt dus nog genoeg tijd om een boel leuke dingen te plannen! Vanaf woensdag wordt het weer mooi weer, dus dat komt goed:p
    Wat goed dat je toch met beide beentjes op de grond blijft:p Misschien voel je je ei super goed en heb je helemaal geen testjes nodig:O

Lente; Ik vind het hier nog steeds super gezellig! En tis idd wel fijn als je af en toe hoort hoe het met iedereen gaat:)
    Hmz vervelend dat je nu nog zo veel voor school moet doen.. Ik ben echt zoooo blij dat ik er (hopelijk) vanaf ben! 6 juni krijg ik de beoordeling van de opdracht die ik gister ingeleverd heb, en als die voldoende is ben ik in principe klaar!

En die vogel,, echt gemeen dat hij dan precies op jou raam gemikt heeft.. Je had toch niet net je ramen gewassen he?
    Ontbijt ze!

10. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Zussie; Wanneer zou je iets horen van jullie nieuwe bod? Ben echt beniewd en hoop het echt voor je meid!
    en vwb de huisarts, waarom durf je niet? Beter 1x teveel dan te weinig toch? Maar goed, fijn dat je iig een e-consult kunt doen, en als ie dan zegt dat je langs moet komen, kun je dat alsnog doen:) Succes met je 'huiswerk'!

11. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi hoi,
    Nou de kogel is door de kerk,ik ga stoppen met de pil.Ik denk dat m`n lichaam er ook wel klaar mee is.En ik denk echt dat het even zal duren voor alles op orde is.Nog 2 pilletjes en dan stop ik.En dan zien we wel hoe m`n cyclus zal verlopen en wanneer we er echt voor zullen gaan.Ik wil m`n verstand er wel goed bijhouden,dat is nogal eens moeilijk als je gevoel iets anders wil ;)

Hevn,welkom hier :D Zoals je ziet gaan wij er ook nog niet voor.Een voorzichtige schatting is ook eind van het jaar ;)
    Niet teveel denken dat andere het goed voor elkaar hebben.Het gras lijkt echt altijd groener aan de overkant!

Zussie,arghh dat is frusti he als je zoveel hebt getypt en het is weg.Idd,even kopieren voor het plaatsen,doe ik tegenwoordig ook :D

Ow,ik denk dat ik maar ga zoeken waar het maandverband in de aanbieding is.Is mss wel handig om groots in te slaan haha

12. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Zussie, dat jij een aantal dingen nog niet op een rijtje hebt wil niet zeggen dat je ze in je hoofd nog niet op een rijtje hebt. Ook jij maakt een weloverwogen keuze. Dat jij van jezelf weet dat nog niet alles zo is zoals je het graag zou willen, dat laat wel zien dat je er goed over hebt nagedacht. En als je dat hebt gedaan, dan is dat toch prima!

Spannend dat jullie weer een bod hebben gedaan op het huis. Ik ben benieuwd wat ze nu gaan zeggen. Hopen dat ze nu akkoord gaan! En dat ze er eerder uit gaan als de planning voor hun was.
    Haha, ik heb ook altijd een drempel om naar de dokter te bellen/gaan. Ik heb altijd zoiets van, het is vanzelf gekomen dus het gaat ook wel weer vanzelf weg. Maar de laatste keer dat ik een dokter nodig had was sowieso meer dan 4 jaar geleden. Geloof toen voor mijn hooikoorts. Daar kunnen ze toch niks aan doen dus ga daar ook niet meer voor heen haha.

@ Zeeb, je hebt idd bijna je eisprong als je loopt volgens dit schema. Ben benieuwd of jij wat voelt. Jij hebt meer kwaaltjes dus misschien merk je je eisprong dan ook wel. Ik heb zomaar het idee dat ik daar niks van ga voelen.
    Wij beginnen ook nog niet met ovulatie testen. Eerst maar eens echt aan de klus en als het dan niet wil kunnen we altijd nog naar de eitjes gaan zoeken. Maar idd wel leuk als we gelijk op zouden blijven gaan haha

13. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    haha nee, had niet net mijn ramen gelapt. Moest eigenlijk gebeuren maar heb het nog te druk met andere dingen dus ja, nu moet het haha. De buurman had gister net al het houtwerk op het huis aan de voorkant schoongemaakt omdat er daar ook een vogel was bezig geweest. Nu dus achter ;)

Heb ook weer een 'vriendje' in huis vandaag. Weer zo'n grote spin. Bleghh. Ik stond met de stofzuiger in mijn hand en zag hem toen lopen. Dacht eerst, ik zuig hem op haha maar dacht, straks staat de stofzuiger uit en kruipt hij eruit whaaa.
    Nee, netjes weer een bakje overheen gezet en nu maar wachten tot 18.00uur als mijn mannetje thuis komt haha. (ik ben erg)
    Vraag me trouwens sterk af waarom we allemaal van de grote spinnen in huis hebben en niet meer gewoon van die kleintjes....als ik dan spinnen in mijn huis moet hebben, doe me dan die kleine maar.:p

14. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Weet je dat ik bij jullie (Zeeb, Lente en Yara) alles steeds door elkaar haal... wie nou wanneer gaat beginnen en wie studeert en weet ik veel... haha.
    Maakt het lastig reageren als ik elke keer denk... hoe zat het ook al weer?

Zeeb en Lente zitten in de eerste cyclus toch? Als het goed is rond pasen? ;o) Jullie lopen een paar dagen op mij voor als ik een normale cyclus zou hebben. En jullie zijn beide nog niet actief aan het klussen toch?
    En Yara gaat over 2 strips stoppen... en dan niet ontpillen maar gewoon voor het eggie?

En dan lees ik iets over poep op een raam en dan weet ik alweer niet wie het had geschreven op het moment dat ik ga reageren...
    Nouja... het is niet slecht bedoeld hoor meiden, ik kan het allemaal even niet onthouden, haha, en teruglezen is zoveel werk.

Heb een e-consult gestuurd naar de HA (ook wel chill dat je dan zelf kunt kiezen welke HA je de vraag stelt, heb ik lekker die vrouwelijke gekozen). Ik ben de afgelopen jaren best veel bij de huisarts en in het ziekenhuis geweest vanwege die hoge hartslag, maar ze hebben nooit kunnen vinden waar het door komt. Daarom voel ik me denk ik een beetje een zeikerd en durf ik nu niet zo goed te gaan. De laatste keer dat ik er was is al 1,5 jaar geleden hoor... voor mijn pols toen, maar toen ze er een grote naald in wilde zetten ben ik hard weggerend en niet meer terug gekomen, haha. 'Ik kijk het nog wel even aan!'

15. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Zussie,als het heel veel tekst is pak ik er altijd een word documentje bij.Anders vergeet ik ook de helft :p

16. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    :D:D:D Zussie, je zit niet alleen in dat schuitje van 'niet weten wie soms wat tikt' hahaha ik ben soms ook even de draad kwijt. Ik weet Zeeb wel doordat we gelijk lopen, van jou weet ik dat je bezig bent voor het echie maar goed, ik haal soms ook dingen door elkaar. Vooral als het een dag daarvoor getypt is en je niet meer terug kan lezen haha.

Ik zit nu op dag 12 van mijn eerste ronde. Ben de 8ste (met moederdag) gestopt met de pil.

Een e-consult, dat is pas handig haha. Daar heb ik nog nooit van gehoord. hoorde net de laatste keer bij het pil halen dat ik het ook via internet kon doen, wist ik ook niet haha.

17. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ja handig he?
    Je kunt inderdaad ook herhaalrecepten aanvragen via de site!
    Al hoefde ik dat voor de pil niet, mocht ik gewoon naar de apotheek en dan vragen om een nieuw doosje.
    Echt super vind ik het.... je klikt gewoon aan aan wie je de vraag wil stellen en dan krijg je een berichtje via de e-mail wanneer je vraag beantwoord is. En dan kun je op de site inloggen om je antwoord te zien.

Dat idee van dat word bestandje is op zich wel handig, alleen meestal als ik hier zit, zit ik ook aan mijn studie en heb ik al tig word-bestandjes open staan en zie ik ook door de bomen het bos niet meer. Nouja, never mind, het is niet dat het me niet interesseert hoor ;o)

18. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Zussie; Herkenbaar hoor meid! Ik stop inderdaad over 2 strips voor het eggie;)

Ben benieuwd wat je voor reactie krijgt op je e-consult:p

19. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ik ook! Vooral ook wanneer ;o) maar volgens mij maken ze 's middags ofzo tijd om vragen te beantwoorden. 's ochtends is altijd spreekuur.
    De huisarts die ik nu gevraagd heb heeft ook een echo-aantekening, dus die maakt ook gewoon buikecho's enzo in de praktijk. Dus ik dacht die neem ik, misschien wil ze wel even een keer kijken of alles goed is ;o)

20. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Denk je zelf dat er iets mis is met je buik waardoor een echo nodig is? Ben benieuwd wat eruit komt, uit die mail.

Grappig dat we nu (volgens mij) allemaal zijn gestopt of binnen een korte tijd gaan stoppen met de pil terwijl dit aan het begin van dit topic nog niet zo was. In een paar maanden al zoveel veranderingen...kijken hoe dit de komende maanden verder gaat.

Gaan er trouwens nog mensen op zomervakantie? Zo ja, waarheen. ik heb zin in de vakantie en de zon!

Deel Deze Pagina