Zussie; Hier op het forum zit ook een verloskundige, misschien dat je daar ook nog je vraag neer kunt leggen? Heb daar net ff gevraagd of foliumzuur gewoon tegelijk met de pil kan, omdat wij na pilstop gewoon meteen voor t eggie gaan, is wel handig dan Lente; Ja vind het echt grappig, maar ook zeker leuk! Je deelt toch ervaringen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten en hebben gezeten en door deze ontwikkelingen kun je die ervaringen ook blijven delen Ook 'leer' ik veel van de verhalen van anderen.. Maar vooral is het gewoon leuk om dingen te delen die ik niet met anderen mag/kan delen, zoals stoppen met de pil. Vriend zei: 'Voor elke persoon die je het verteld, slik je een strip extra' Whaha, moest hard lachen en jullie snappen dat ik braaf mn mond hou
Nee hoor, denk niet dat er iets mis is. Maar zag bij een ander topic waar meiden zitten met een lange cyclus dat de huisarts een buikecho liet maken om de dikte van her baarmoederslijmvlies te bepalen en te kijken of er wel eitjes rijpen. Dus het zou wel kunnen dat ze dat wil doen een keer... dacht ik Inderdaad, wat kan er al veel veranderen in een paar maanden he!
Oh volgens mij mag foliumzuur gewoon gelijk met de pil hoor! Haha... ergens is het toch vreemd dat het zo'n 'stiekem' gebeuren is, dat hele stoppen met de pil en zwanger worden. Dat je er eigenlijk niet over praat... Bij mij weten een paar collega's wel dat ik gestopt ben en verder niks doe om te voorkomen dat ik zwanger word ;o) Maar verder van familie en vrienden weet eigenlijk niemand het...
Ja, had al antwoord terug Dus ga dalijk ff naar de winkel en dan begin ik tegelijk met mijn laatste strip denk ik.. Hmm, ja eigenlijk wel.. Liefst zou ik het ook van de daken schreeuwen, maar van de andere kant heb ik niet zown behoefte aan als anderen constant vragen of het niet al zo ver is.. Misschien daarom
Ah cool, heb weer een nieuwe geboortekaartjes site ontdekt met uiltjes Check; ogeltje.nl - Geboortekaartjes Ze zijn weer eens te schattig! Ik had ook al een andere in mijn hoofd maar deze is ook wel een grote kansmaker hahaa
Ja klopt... dat is wel vervelend als mensen steeds vragen hoe het is... Maar sommige mensen doen dat ook op een vervelendere manier dan anderen. Ik heb ook collega's die serieus als we ergens met zijn tweeen zijn een keer vragen hoe het er mee is. Maar dan echt belangstellend. Dat vind ik niet vervelend, geeft me gelijk de gelegenheid een keer te zeuren over die lange cyclussen en alles p Maar dat zijn er maar weinig.
Lente; Die kaartjes zijn echt te leuk! Zussie; Van de ene kant zou ik het ook wel graag tegen een collega willen vertellen, gewoon om er 'live' met iemand over te kunnen praten, maar van de andere kant, ik heb vriend beloofd om het tegen niemand te zeggen.. Vandaar dat ik het dan ook maar niet doe.. Is het des te leuker om 'straks' te vertellen dat ik zwanger ben
Haha ja als het allemaal snel gaat is het niet erg om het voor je te houden. Maar als je een paar maanden bezig bent is het wel lekker om het er ook eens persoonlijk met iemand over te kunnen hebben. Maar goed, dan kun je altijd nog iemand in vertrouwen nemen. Leuk die kaartjes Lente! Ik ben nog steeds van plan mijn eigen kaartjes van stof te gaan maken!
Bij mij weten mijn zus en een vriendin het. Met hun kan ik er ook over praten. Hoewel ik het er met mijn zus tot nu toe verder nog niet over heb, met mijn vriendin des te meer haha. Ik weet van haar dat ze nu ook is gestopt met de pil en nu, richting deze periode gaat beginnen. Het zou dus wel heel leuk zijn als we gelijk op zouden gaan een paar maanden. Zij gaat dan voor haar 2e. Lijkt me sowieso leuk om meer mensen om je heen te zien die zwanger zijn. Volgens mij hoor je het dan heel veel als je zelf met een dikke buik loopt.
Als je je eigen kaartjes van stof maakt, worden ze dan wel allemaal hetzelfde of allemaal anders? wel knap als je dat kan. zo heb je tijdens je verlof lekker wat te doen
Nee wel allemaal het zelfde! Geboortekaartjes - Jipperdepip - Bijzondere geboortekaartjes van vilt Zoiets wil ik gaan maken, maar dan iets unisex want ik denk niet dat we vooraf gaan weten wat het wordt ;o) Als het kindje geboren is hoef je dan alleen nog vierkante kaartjes af te laten drukken en die er in te schuiven.... Ik wacht niet tot mijn verlof, want straks beval je eerder en dan heb je geen kaartjes... hihi...
Je hebt gelijk, en als je toch niet wilt weten wat het gaat worden, dan kun je ook vooraf natuurlijk al beginnen. Zelfs nu al het zijn wel mooie kaartjes! Dat gaat nog een hele klus worden voor je!
Hmm ja als het langer duurt kan ik altijd nog iemand in vertrouwen nemen.. Ik zie wel Ik wil voorkomen ook dat ik het tegen 1 iemand zeg en dat vervolgens meer mensen het weten.. Zussie; Dat is wel echt super leuk die kaartjes! Willen jullie het geslacht niet weten van te voren? Ik heb eerst altijd gezegd dat ik het niet zou willen weten, maar denk dat ik tegen die tijd het toch graag wil weten Vind het toch wel makkelijk, ook ivm kleuren voor kinderkamer en kleertjes enzoo.. en daarbij vind ik het ook wel een leuk idee om van te voren te weten of er een zoon of dochter rondzwemt, kan ik me er vast op voorbereiden
Daarom... hoef je ook niet te wachten tot de 20 weken echo ;o) Misschien dat ik tzt wel dezelfde stof gebruik als voor de babykamer... Is wel veel werk maar niet super moeilijk. Mannetje kan wel helpen met vierkantjes knippen ;o) Hij vindt mijn naaimachine helemaal cool en is op zich best handig dus misschien kan hij zelfs wel wat in elkaar zetten! Soms denk ik wel.... dat het best handig zou zijn voor zulke dingen als je het geslacht en dus ook de naam al weet... Kun je gewoon alles klaar leggen, hoef je alleen nog de datum in te vullen ;o)
Ik weet het eigenlijk niet zo goed... Maar volgens mij zegt mannetje vrij stellig dat hij het niet wil weten. Inderdaad voor kleertjes enzo is het wel handig om te weten... kun je tenminste los gaan met je dikke buik ;o) Daarbij wil ik stiekem heel graag een meisje... als het dan een jongetje blijkt te zijn met 20 weken dan heb ik nog 20 weken over om er blij mee te gaan zijn. Dan heb ik die 'teleurstelling' niet zodra het op mijn buik wordt neergelegd, haha. Klinkt misschien een beetje stom want iedereen zegt altijd 'as het maar gezond is', en uiteindelijk is dat natuurlijk ook zo... maar stiekem heb ik toch een lichte voorkeur ;o) Al wordt dat trouwens nu wel minder... ik ben nu gewoon blij als ik zwanger ben en dan maakt het me niet zo veel uit waarvan....
Wij willen ook graag weten wat het gaat worden. Ik vind het heel makkelijk zodat je alvast dingen kan uitkiezen en ik wil tussentijds ook wel een verrassing op de helft van mijn zwangerschap ipv alles op het einde. zo weet ik tussendoor wat het gaat worden en dan zie ik op het laatst hoe het eruit ziet en of het gezond is. Ik denk dat je altijd een lichte voorkeur hebt voor het gene wat je graag wilt. Denk dat dat heel normaal is.
Haha Zussie, tis dat jij het zegt.. Ik durfde het bijna niet te zeggen, maar mijn voorkeur gaat uit naar een jongetje, en daar draaide ik dus net om heen, maar vind het wel fijn om dan aan het idee te kunnen wennen als het een meisje is. Ben het verder helemaal met je eens, ik ben er ook niet minder blij mee als het een meisje is, maar ik denk dat iedereen stiekem wel een voorkeur heeft.. Het een sluit het ander niet uit he! Ach en misschien wordt dat in de loop van de tijd ook wel minder, maar ik moet zeggen dat als ik over onze baby fantaseer dat het altijd een jongetje is vind mezelf ook meer een jongetjesmama, omdat ik helemaal geen meisje-meisje ben;P Maar ik ga ff pauzeren en ff foliumzuur halen
Welke folium ga je halen? grappig dat jij jezelf met een jongetje ziet. Ik dacht dat de meeste vrouwen toch naar een meisje zouden toe neigen doordat ze zelf ook vrouw zijn. Verkeerd ingeschat dus.
Haha, ik neig vooral naar een meisje vanwege mijn liefde voor de naaimachine... Ik vind het gewoon veel leuker om dingen voor een meisje te maken! Bovendien weet ik alleen maar leuke meisjesnamen en vind ik het leuk om vlechtjes te maken... Maar als ik mannetje dan hoor praten over 'zijn zoontje' dan denk ik weer ach... ik gun het hem ook wel ;o) Als er dan daarna maar een meisje komt! We zeggen het ook vaak om elkaar te plagen...
haha,jullie zijn goed op dreef Bij onze dochter wisten we het geslacht,hebben het wel voor onszelf gehouden (moeilijk!!). Bij onze zoon wisten we het niet,vond ik ook wel leuk En bij evt een 3e zou ik het wel willen weten,maar het wel met iedereen delen