Kinderwens, maar nog niet kunnen stoppen met pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Yara89, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Nou ik ben gisteravond uit eten geweest en vandaag wezen High-Tea-en met schoonzusjes en even de stad in geweest, maar heeft niet geholpen. In tegendeel, kan er ook helemaal niet van genieten dan, wil liever thuis zijn in bed met de deken over mijn hoofd.
    Ben juist net ongesteld geweest dus dat kan het ook niet zijn. Manlief heeft avonddienst dus ik zit een beetje alleen thuis.
    Vriendin waar ik het best mee kan babbelen staat op het punt te bevallen dus die ga ik er nu ook niet mee lastig vallen.
    Mijn hobby is achter de naaimachine zitten, maar dat kan nu niet omdat ik vanavond echt nog iets voor mijn studie moet doen.

Misschien is het wel een beetje de studiedruk ofzo...
    Het is zo vermoeiend! Heb de afgelopen weken het gevoel gehad of ik de hele wereld aankon, en van de ene op de andere dag was het ineens over!

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    misschien iets teveel hooi op de vork genomen de laatste weken ? dan zou het dat kunnen zijn. teveel energie gestoken in de studie misschien. even rustig aan een paar dagen zou ik zeggen, misschien gaat het dan beter

3. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Komt het misschien doordat je het de laatste tijd aldoor vrij druk hebt, met je studie, werk, bezig zijn met kinderen en wat nog niet meer en dat je nu, nu het wat rustiger is, meer gaat piekeren over dingen en je daarom vervelender voelt?
    Soms voel je je gewoon ellendig zonder dat het een reden heeft. Een paar dagen verder, en dat gevoel is weer weg. Ik hoop voor jou dat het snel weer voorbij is.

4. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hmm ja... heb in maart heel veel tentamens gehad, die allemaal super goed zijn gegaan gelukkig, maar misschien is het nog een nasleepje er van. Stress kan een hoop met je doen he...
    Maar het is gewoon vervelend dat ik er geen invloed op heb, het is een soort diep gevoel van binnen dat constant wel kan huilen.
    Maar heb het wel eens eerder gehad hoor... heb me zelfs wel eens ziek moeten melden omdat ik niet meer kon stoppen met huilen, haha. Ik krop het te veel op denk ik..

Naja... meiden, thanks voor het aanhoren van mijn geklaag.
    Ik ga nu even een uurtje studeren nog, en dan even lekker douchen en in bed iets kijken op uitzendinggemist.
    Morgen weer een dag!

5. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Graag gedaan dat je hier soms je hart komt luchten en even lekker komt klagen. Soms is dat gewoon even heerlijk en hoef je niet eens een antwoord te horen. Succes!

6. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Ben ik hier nu helemaal alleen?:(:(

7. Dieke

Dieke Lid

19 mrt 2011
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Haa Dames,
    Ik kom eventjes binnenvallen hier! Ik heb even flink stuk mee zitten lezen, herken heel veel wat jullie allemaal zeggen.
    Ben zelf 22 en kinderwens is er al héel lang. Mijn vent is 27 en we wonen samen in een koophuis (zijn huis). Ik ben afgelopen zomer afgestudeerd als verpleegkundige en eigenlijk zijn we er allebei aan toe, maar.....
    Ik heb geen vast contract! Ik ben nu een zwangerschapsverlof aan 't vervangen en waarschijnlijk binnenkort weer een verlof vervangen, maar heb dus een 0-uren contract. Werk op een consultatiebureau(niet echt bevorderlijk als je héel graag wil, haha;) ) en er is niet echt een vooruitzicht op een vaste baan (op t consultatiebureau dan, wat ik toch echt wel héeel graag wil blijven doen).
    Ooohh en ik heb zelf zo iets van jaa 't kan toch gewoon. Je krijgt verlof gewoon betaald nav de uren die je in je verlof gewerkt hebt met een 0-uren contract en als we allebei willen. Maar stiekem weet ik wel beter dat je beter vastigheid kunt hebben en dat heeft mijn vriend dus ook. Maar wie weet duurt t nog wel 'n jaar!?!
    Vriend begint steeds meer opmerkingen te maken zo sarcastisch 'zullen we een baby maken' als we gaan slapen. En hij weet dat hij mij daar mee op de kast jaagt, maar ik weet dat er een kern van waarheid in zit!
    Wat vinden jullie van de situatie???

xx

8. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Hoi Dieke,

Gezellig dat je hier ook komt kletsen! En, ik ben niet meer alleen hier vanavond haha.
    Je zit ook in dezelfde rot situatie als wij hier. Wel fijn dat je vriend al wel toe is aan een kind. Vaak hoor je het andersom, dat de man nog wel een tijdje wil wachten.
    Ik kan heel goed begrijpen dat jij eerst voor jezelf wat dingen op een rijtje wilt hebben zoals die vaste baan. Ik heb zelf in dezelfde situatie gezeten. Ik zei altijd, als ik een vaste baan heb, dan begin ik aan kinderen. Nu heb ik sinds 2010 een vaste baan, en ben ik daarnaast met een opleiding begonnen, dus nu wil ik eerst die af. Maar goed, er is altijd wel wat om je droom op te schuiven. Toch vind ik het wel heel belangrijk dat je je kind een stabiele situatie kan bieden. Ik wilde dus eerst een vaste baan hebben.
    Ik moet zeggen dat jij wel erg leuk werkt hebt. Werken op een consultatie bureau, wat gezellig! Ik snap inderdaad dat het ook moeilijk voor je moet zijn. Je 'bemoeien' met andermans kinderen terwijl je ze zelf ook graag wilt.

Het is moeilijk om voor jullie situatie te oordelen. Ik zou bij jezelf heel goed in overweging wat voor jou/jullie belangrijk is en dan je eigen weg kiezen. Succes!

9. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hee Dieke!

Ik moet eigenlijk studeren nu :eek:p maar ga stiekem toch nog even reageren op je berichtje ;o)
    Ik ben namelijk ook verpleegkundige (bijna 3 jaar afgestudeerd) en studeer nu naast mijn werk Gezondheidswetenschappen.
    Ik vind dat het in jouw situatie best kan. Als je inderdaad gewoon zwangerschapsverlof krijgt naar de uren die je gewerkt hebt, prima toch? Je kunt wel gaan wachten tot je een keer ergens een vast contract hebt, maar als je daar nu nog geen zicht op hebt, jammer dan.
    Ik ben van mening dat als je iets heel graag wil, je het niet te lang uit moet stellen. Inderdaad kan het zo maar langer duren voordat je uberhaupt zwanger wordt, en dan ben je blij dat je 'op tijd' begonnen bent. Bovendien zul je als verpleegkundige niet zo snel zonder werk komen te zitten!

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @Lentekind, ik ben er ook! :D

@Dieke, welkom
    Ik snap het wel hoor , als werk echt de enige reden is zou ik me daardoor niet laten tegenhouden en ervoor gaan als jullie er beide aan toe zijn.
    heeft je vriend wel een vast contract ?

Ik heb ook geen vast contract , mijne loopt augustus af en ik weet ook niet of deze een vast contract gaat worden, wat ik heb al drie verlengingen gehad.
    vriend heeft wel een vaste aanstelling en daarop zouden we kunnen leven , het zal geen luxe meer zijn maargoed je zal ook geen jaar thuiszitten zodra je zonder werk komt.

als je werk en inkomen nodig hebt is er altijd wel wat te vinden en kun je altijd nog wisselen van werk. aangezien je nu ook een 0 uur contract heb ga je er dan niet op achteruit

11. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    @Chantal, heb je 3 keer een jaarcontract gehad? Dan heb je nu n.l. recht op een vast contract.

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik heb 1x een half jaar contract gehad incl proeftijd, en 2x een jaarcontract.. augustus zou ik dus een vast contract moeten krijgen
    maar weet niet of ze me gaan houden, ik ben in dienst gekomen tijdens dat een langdurig zieke werknemer er dus maanden niet zou zijn. uiteindelijk wilde ze me toch houden maar ben ik wel naar minder uren gegaan.
    en er is nu gewoon al geen werk meer, we zijn met 5e en dat is echt teveel. met 3 of hooguit 4 is het werk goed te doen
    en aangezien de rest een vast contract heeft ben ik er bang voor

13. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Dus je bent nu alweer aan het zoeken naar ander werk of nog niet? Ik vond het met het invallen altijd wel lastig dat je niet weet of je na het invallen voor een bepaalde periode weer nieuw werk hebt. Gelukkig kwam het altijd wel goed.

Alles komt altijd goed!:)

14. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    nee ben nog niet aan het zoeken, hoop natuurlijk dat ze me tóch houden om mijn kwaliteiten ondanks dat ik ''overbodig'' ben qua extra uurinzet.
    mocht ik er toch uit moeten vind ik dat erg jammer maar dan ga ik gewoon op zoek naar wat nieuws.

inderdaad komt altijd goed!

15. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Wat voor werk doe je chantal? Als ik vragen mag?

Dieke, woon je in omgeving Rotterdam? Anders kan ik wel even voor je leuren op mijn werk, haha, ik heb heel leuk werk namelijk en er gaan mogelijk wat collega's weg of minder werken ;o)

16. Dieke

Dieke Lid

19 mrt 2011
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    't komt vast allemaal goed idd. Vooral in de zorg zijn er altijd baantjes vrij, misschien is 't eerder een luxeprobleem dat ik niet aan 't bed wil staan, avonden en weekenden werken, maar dat ik heel graag deze baan wil behouden, maar dan onzekerheid heb!!
    Verder werkt mijn vriend voor zichzelf, verdient behoorlijk en goede vooruitzichten, dus wat dat betreft geen klagen. Maar goed, ik zou niet graag een kind krijgen alleen op zijn financieen uiteraard..

Maar 't punt is dat ik eigenlijk stiekem toch wel heel graag wil, maar hij heeft echt zoiets éerst een vast contract.

Ik ben overigens wel gestopt met de pil vorige maand. Ik wil wel een tijd ontpilt zijn als we willen beginnen. Heeft hij de pech dat hij niet graag condooms gebruikt maar dat moet ie maar voor lief nemen. ;)

17. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Ik heb net lekker even op internet zitten te neuzen. Ik weet al helemaal hoe ik de inrichting van een eventueel kamertje wil later. Zo leuk om te snuffelen. Zelf heb ik al 2 schilderijen gemaakt met lekker veel kleur, dus de rest mag wat minder aanwezig. Wat zal het fijn zijn om met mijn nieuwe project hier in huis te starten. Ik hou er altijd wel van om een beetje creatief bezig te zijn.
    Ach ja, toekomst plannen....wie weet duurt het nog 2 jaar...die gedachte krijg ik toch niet altijd uit mijn hoofd. Ben altijd bang dat het nog een hele tijd gaat duren en dat terwijl het bij iedereen om me heen heel snel gaat (voor mijn gevoel dan)

Ben jij ook al uit de naamkeuze van je eventuele kinderen later Chantal?

18. Dieke

Dieke Lid

19 mrt 2011
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Nee helaas, ben ook al een brabander:p

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @Zussie, Ik werk bij een bedrijf wat koekjes maakt, lange vingers :D en zit op de afdeling consumentenservice/klachtbehandeling

20. Dieke

Dieke Lid

19 mrt 2011
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wat voor werk doe je trouwens??

Deel Deze Pagina