@ Trotse mams, ohhh wal zal je schoonzusje balen! Echt, je hebt er zoveel rekening mee gehouden dat het misschien vandaag wel kon gebeuren en dan moet je morgen maar terug bellen. grrr maar ja, die onverwacht aangekondigde baby's die de verloskamers bezet houden, die kun je ook de schuld niet geven haha. Fijn dat het gisteravond zo gezellig was meid. Wat kun je dan toch heerlij kgenieten met je gezin he van zulke dingen! @ Babsies, wat lastig die blaasontstekingen. Dat doet zoveel pijn! Ben benieuwd of ze iets gaan vinden vanmiddag waaraan het kan liggen. Ik heb het zelf ook vrij snel na het 'daadje' met mijn vriend. Ik moet daarna naar de wc en schoonmaken anders loop ik het ook echt op. Mijn vriend is vast blij met me als hij weer zo'n bakje in de kamer ziet staan hahah. Ik moet alleen wel af en toe kijken of hij er nog echt in zit haha anders zit hij hier weer ergens in de kamer.
Oh wat is het hier al gezellig druk. ben ik de enige die vandaag moet werken. of is werken tot 12.30 geen officiele werkdag
@trotsemams: tnx! dat hoop ik ook @Lente: ja idd, bij mij ook vnl daardoor. Heb de poli gebeld en het onderzoek kan niet doorgaan als ik een blaasontsteking heb. Huisarts plasje na laten kijken en jahoor! Blaasontsteking.. pfff.. nu dus lekker aan de antibiotica en fijn wéér 4 weken wachten voordat ik aan de beurt ben.. en het ging zo goed.. *grmbl* :x @Zeeb: denk het niet hoor, nu is het weer rustig!
Ben net terug van school.Dochter deed mee aan de groepenpresentatie,vooral uitbundig zingen en "de tafels" opdreunen (wel op een leuke manier ). Hebben ook gehoord wie m`n zoon volgend jaar gaat krijgen in groep 3.Ben blij Nou ,echt wel balen voor m`n schoonzusje.Je weet wel dat dat kan gebeuren,maar toch een flinke tegenvaller.Hoop dat er morgen wel plaats is! Wij gaan morgen naar m`n schoonouders,blijven we daar logeren.Dan hoop ik wel dat de baby snel geboren wordt Babsies,ow balen van de blaasontsteking
Babs; Hmm, kan allemaal.. Helaas kunnen we niks anders doen dan afwachten.. Hè wat rot van die blaasonstekingen.. Had je je er net zo op voorbereid, moet je weer 4 weken wachten:S Wat rot dat jullie dat zo snel hebben. Ik heb geloof ik 1x in mn leven een blaasonsteking gehad en dat was geen pretje:S Lente; Zit de spin nog steeds braaf in zijn bakje? Trotsemams; Wat balen van je schoonzusje Nu maar hopen dat je morgen een neefje/nichtje hebt.. Was er trouwens over na aan het denken, je kunt toch wel kiezen voor peetoom/tante ook als ze niet gedoopt zijn? Ik weet nog niet of we dat willen doen.. Denk stiekem dat als mijn schoonzusje kiest voor peetoom/tante, dat vriend en ik dat worden.. Ben benieuwd en ach, anders ook goed
weet eigenlijk of je er dan ook voor kunt kiezen Yara, weet alleen dat het wel nodig is zodra je kindje wel gedoopt word Ik heb echt nog geen idee wie wij als peetoom/peettante willen nemen. Vind wel dat zoiets altijd binnen de familie moet zijn, aangezien vriendschappen altijd stuk zouden kunnen lopen en dan heb je toch een ''vreemde''
Jup vind ik ook.. Vriend en ik hebben allebei een broer en een zus, dus dat komt goed uit Maar volgens mij kan dat wel, is niet perse iets wat geloofsgerelateerd is toch?
Zo, ben ook weer terug. Mijn benieuwen...wat een rottige instinkers! @ Trotesemams, wat leuk dat jullie al weten wie volgend jaar welke groep gaat draaien. Bij ons weten wij het wel alleen dat is nog niet officieel vastgelegd. De ouders weten het denk ik half/eind juni pas. Hadden ze de tafels gedaan met een cd waarop de tafels te horen zijn? @ Yara, de spin zit nog gezellig waar hij hoort (nou ja, eigenlijk niet) te zijn. Ken geen kant op. @ all, als je gedoopt of niet gedoopt bent, dan kun je kiezen voor een peter of meter maar je moet dat toch officieel laten vast leggen en dat kost toch 300,- zodat het wettelijk is vastgelegd. Mocht er anders iets gebeuren en het staat niet vast, dan gaat het kind naar één van de ouders van de ouders. (dus opa of oma) Weet niet of dit klopt, heb ik eens een keer gehoord. Zou het voor de zekerheid moeten nazoeken. @ Babsie, jammer dat je weer een blaasontsteking hebt. Waarom duurt het dan meteen weer 4 weken voordat je weer terecht kunt? Met een week is die ontsteking met antibiotica toch weer weg?
Dit heb ik gevonden: Uw kinderen / Gezag, voogdij en bewind Wat gebeurt er met uw minderjarige kinderen als een van beide ouders is komen te overlijden? Wie zorgt er voor ze, wie voedt ze op en wie beheert het vermogen dat zij van u hebben geërfd? Het antwoord op die vragen is afhankelijk van wie op dat moment het gezag over de kinderen heeft. Gezag omvat zowel de verzorging en de opvoeding van de minderjarige als het beheer van zijn/haar vermogen. Het gezag over minderjarigen berust in de gebruikelijke gevallen bij de overblijvende, langstlevende ouder. Daarvan is sprake wanneer de langstlevende ouder met de erflater gehuwd was, dan wel wanneer deze niet met de erflater gehuwd was maar het kind wel heeft erkend en het gezag daarna is aangevraagd en verleend. Soms kan niet in het gezag worden voorzien, bijvoorbeeld omdat de langstlevende ouder niet met het gezag is belast of omdat beide ouders zijn overleden. In die gevallen dient een voogdijregeling te worden ingesteld. De voogd neemt de taak van de ouder als het ware over; hij verzorgt de kinderen en voedt hen verder op en hij beheert hun vermogen zolang zij minderjarig (nog geen 18) zijn. De voogd wordt door (een van) de ouder(s) van de minderjarige benoemd; dat kan in een testament of in een aparte voogdijverklaring. Beide akten worden opgesteld door een notaris. De aangewezen voogd kan pas na het overlijden van u (beiden) beslissen of hij de aanwijzing als voogd ook wil aanvaarden. Het is dus van belang om van tijd tot tijd na te gaan of hij of zij nog voor uw kinderen kan en wil zorgen na uw overlijden. Want door de jaren heen kunnen verhoudingen nog wel eens ingrijpend veranderen. Indien de ouder(s) van het kind geen voogdijregeling hebben opgesteld, dan benoemt de kantonrechter een voogd over uw kinderen. Hij is daarbij vrij in zijn keuze. Als u denkt dat uw kinderen bij uw overlijden nog niet zelfstandig genoeg zijn om de verantwoording te kunnen dragen over de erfenis, dan kunt u een bewind over dat vermogen instellen. U benoemt dan in uw testament iemand tot bewindvoerder die het vermogen namens uw kinderen zal beheren, naast of samen met de voogd. De bevoegdheden en plichten van de bewindvoerder worden ook in het testament vastgelegd. De bewindvoerder beheert het vermogen in principe totdat de erfgenamen meerderjarig (18) zijn. In uitzonderingsgevallen kan het bewind echter ook nog verlengd worden.
Wie had er hier nu ook alweer die bikini tik? Dacht Zeeb. Er is nu bij de lounge een topic, show je badkleding
@Lentekind: omdat het zo druk is op de poli, uroloog heeft niet eerder tijd... @Yara: idd.. ik zag er wel tegenop maar dan had ik het maar weer gehad. Maargoed, we gaan gewoon weer van voren af aan @Trotsemams: Balen voor je schoonzusje, hopelijk kan ze morgen terecht!
Lente; Thnx voor de info! Alleen zou ik geen peetoom/tante 'benoemen' om kind op te voeden als wij overlijden, maar meer omdat het gewoon leuk is om een peetoom/tante te hebben Maar wel interessant om over na te denken! Ik had er nog niet zo bij stil gestaan wie onze kinderen op zou voeden als wij komen te overlijden.
haha ja ik ben van de vele bikini's , alhoewel zo ook met jurkjes en schoenen Ik ga vrijdag ook maar eens bellen voor een afspraak bij de huisarts. Stond straks bij het postkantoor en ja hoor ineens weer duizelig, voelde mn ineens suf en licht in mn hoofd, mn hartslag schoot omhoog ( misschien ook omdat ik in paniek raakte van ohnee ik ga flauwvallen ) dus ben me gaan concenteren op mn portomonee, even openmaken een bonnentje lezen en toen ging het wel weer, was snel aan de beurt dus kon ook snel weer de auto in maar ben toch nog wel een paar minuten beetje vaag geweest zegmaar gelukkig ging ik niet van mn stokje! weet niet of het ontpillen is.. al is het anders wel toevallig dat het meteen is begonnen na stoppen met de pil. vriend wil toch dat ik even een check doe bij de huisarts. vanavond weer babyboom!
Moest met die bikini's/badpakken ook meteen aan jou denken hahaha Dat sneller duizelig worden heb ik ook iets. niet zo erg als jij maar ik ben soms wat licht in mijn hoofd. Ik had het altijd wel als ik op mijn hurken zat en omhoog kwam, dat ik dan zwart werd voor mijn ogen. Dat houdt nu, sinds ik gestopt ben met de pil, wel langer aan. Verder geen last. Ik geef je groot gelijk dat je dat je even langs de huisarts gaat als je het nu al vaker hebt!
heej meiden! ik ben vandaag ongesteld geworden. aan de ene kant jammer aan de andere kant, vind ik het ook wel fijn, dan heb ik een redelijk normale cyclus. op naar de volgende ronde! @ babsies: vervelend dat je blaasonsteking hebt! en ook wel spannend voor jou! ik ga duimen voor je @ dreamer:balen van je negatieve test! ik had dat ook, wilde zo snel mogelijk ongesteld worden dan haha. ja of niet. maar die onduidelijkheid. maar moest afgelopen dagen werken dus dacht ik er niet teveel aan. en wilde even een paar dagen afwachten voordat ik wer een test ging doen, en dus vandaag ongesteld. @ trotse mams: klinkt als een gezellig dagje/avondje dat jullie hebben gehad! ik ben dat niet echt gewend van huis uit, maar wil dat zelf wel gaan doen. gefeliciteerd nog! pff had een drukke dag op mn werk. de fotograaf kwam, maar hij was te laat dus het liep best wel uit en 16 extra kinderen. chaos dus haha.
@Zeeb: jij ook al? Lijkt wel een kleine ziekenboeg hier Maar wel verstandig van je, kan geen kwaad het even uit te laten zoeken want steeds bijna onderuit gaan is natuurlijk niet helemaal normaal. @Rosemarie: ohhh meid balen! Wel fijn natuurlijk dat je een 'normale' cyclus hebt, een hele geruststelling Tnx voor het duimen! Vriendlief en ik zijn net lekker uit eten geweest, ff 'quality-timen' met z'n tweetjes! Heb dus babyboom gemist maar dat kijk ik morgen wel weer op internet! Ennehh... is het vanwege babyboom zo rustig of is iedereen druk vanavond?
Heftig programma trouwens op ncrv, een homoseksuele jongen gaat de confrontatie aan met degene die hem met koninginnedag heeft geslagen... De dader ontkent in alle toonaarden, zo zielig voor die jongen