Kinderwens, maar nog niet kunnen stoppen met pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Yara89, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    mmmm een koekjesfabriek!!

Ben ik dan de enige outsider hier tussen al die brabanders:p

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @Dieke, leuk ook een brabander! haha welke omgeving woon je ?

@Lentekind, ik heb al een jongensnaam die eigenlijk al een jaar vaststaat, voor een meisje weet ik het niet.
    Ik heb een paar mooie namen in gedachte gehad, en 1tje is blijven hangen maar weet niet zo goed of het echt wat is

3. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Als je het vaak genoeg in je hoofd op noemt en hij blijft leuk, dan weet je genoeg. Grappig, wij hadden ook eerst een jongensnaam en de meiden naam pas later. Ik wilde altijd voor dat ik zwanger word een naam hebben voordat ik opeens met hormonen de meest gekke namen leuk ga vinden. Dan kan mijn vriend zeggen, 'nee, dat vind je normaal niet leuk'.

4. Dieke

Dieke Lid

19 mrt 2011
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik woon in dorpje tussen eindhoven en Den bosch.
    ooh Ik heb juist 2/3 meisjesnamen die ik heel leuk vind, maar jongensnamen, ik zou 't niet weten!

5. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ik werk op de Tropengeneeskunde. Reizigersadvisering.
    Dus ook werk overdag, soms avonddienst maar dat is maar tot 9 uur, en soms zaterdagochtend tot 13 uur. Vind het helemaal prima. Dus ik geef advies en vaccineer mensen die in het buitenland gaan wonen/werken, maar ook 'gewone' vakantiegangers en bijvoorbeeld mensen die vanuit het buitenland hier zijn en hun kinderen die niet meegenomen worden in het RVP.
    Ik heb ook een half jaartje op het CB gezeten (vond ik ook super leuk) en dit is een beetje vergelijkbaar werk, alleen een ander onderwerp.

6. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ohh daar zo ergens woon ik ook :D wat leuk haha
    allemaal uit dezelfde omgeving in brabant. Lentekind, je moet toch maar verhuizen:p

7. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    @Lente, ik ben ook geen Brabander hoor!

Ik weet ook genoeg meisjesnamen... jongensnamen vind ik zoooooo lastig! Het kan echt beter een meisje worden! Een meisjes tweeling eigenlijk, want kan niet kiezen tussen al die namen!

8. Dieke

Dieke Lid

19 mrt 2011
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Jaa dat zijn ook schappelijke tijden!
    Idd een beetje vergelijkbaar, leuk! Als mama's aan me vragen welke vaccinaties de kindjes moeten hebben als ze op vakantie gaan verwijs ik ze naar jullie;)

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ik zou het liefst eerst een jongen krijgen en daarna een meisje
    ( als ik dan even zo vrij mag zijn een voorkeur uit te spreken! natuurlijk maakt het niks uit als het maar gezond is! )

10. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    @ Zussie, je kunt ook, als je 1 dochter krijgt, haar 2 namen geeft. Kun je toch beide namen gebruiken haha. Uit welke provincie kom jij?

Wat bestaan er toch allemaal bijzondere beroepen. Ik vind het altijd wel leuk om te bedenken wat een bepaald beroep inhoud. Soms hoor je een naam en dan kan ik het werk wat daarbij hoort niet plaatsen. Toch altijd leuk om te horen wat je dan met een bepaald beroep doet.

@ Chantal, als Lentekind gaat verhuizen dan is het in dezelfde provincie maar terug naar de geboortestad.:) Ik woon hier nu 3 jaar en het bevalt prima. Ik woon bij iedereen in de buurt en dat vind ik erg fijn. Sommige mensen hechten zich niet aan een huis, maar ik doe dat toch wel.

11. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Heel goed ;o) www.travelclinic.com (beetje reclame maken he)
    Alle 3/4 jarigen graag op vrijdag, want dan ben ik er nooit en ik heb een hekel aan het prikken van kinderen van die leeftijd. Wat een drama :eek:p Al word je er wel makkelijker in!

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik ook hoor, zou niet weg willen uit deze omgeving. Zou echt max. 15 km uit richting willen wonen :D vind het fijn dichtbij familie en vrienden te wonen

13. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    @ Lente: Zuid Holland, omgeving Rotterdam he ;o)

En ik houd niet zo van dubbele namen.
    Maar niet alle namen die ik mooi vind passen goed bij elkaar. Dat vind ik wel jammer want als je je 1e kind dan een bepaalde naam geeft, ga je een bepaalde richting op, die ook wel weer bepalend is voor eventuele volgende kinderen. Je gaat niet je ene kind puk noemen en de volgende antoinette (bij wijze van spreken :eek:p )

14. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Ah Rotjeknor. Dan ben ik nog steeds een oudsider. haha
    Maar zo voel ik me hier op het forum totaal niet en dat is waar het om gaat.
    Ik begrijp wat je bedoelt. De eerste naam die je uit kiest moet klikken met de volgende. Ik vind een tweede naam altijd wel mooi, ook omdat je dan voorletters hebt, maar mijn vriend die vind dat niet zo nodig. Die naam gebruik je verder toch nooit. Hij heeft daar opzich gelijk in, maar dat zien we nog wel tegen die tijd.

15. Dieke

Dieke Lid

19 mrt 2011
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Rotjeknor? haha
    Ik vind dubbele namen soms mooi, maar niet voor mezelf denk ik. Ik voel me daar te 'gewoontjes 'voor ofzo.
    t mag voor mij wel iets aparter maar niet té gek, snappie haha

16. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ja klopt.
    Ik vind de zogenoemde 'doopnamen' wel mooi.
    Ik heb zelf ook 2 voorletters, vind ik wel leuk!
    Maar in roepnamen houd ik van kort en krachtig. Als 2e naam zou ik dan iets kiezen wat een mooie betekenis heeft ofzo... Ik hou absoluut niet van namen met een streepje er tussen zegmaar ;o)

17. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Ik bedoelde een tweede naam ook eigenlijk niet als uitspreek naam maar bijvoorbeeld Anne Sofie de boer. Haar roepnaam is Anne. maar dat je met afkortingen wel A.S de boer heet.

Meiden, het was weer gezellig vanavond. Ik ga er weer een einde aan maken. Morgen ben ik er alleen rond etenstijd even. Daarna ga ik op visite bij een vriendin om haar sterkte te wensen. Misschien dat ik daarna nog hier langs kom om ff te babbelen. maar vrijdag....ben ik home alone en de hele avond hier vast geplakt hahaha

welterusten alvast!

18. Dieke

Dieke Lid

19 mrt 2011
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Weltrusten alvast. Ik ga ook bankzaken doen!
    Leuk iig om hier te kunnen kletsen over waar je vriend thuis gek van word haha.

19. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ben ik een avondje weg en zo 4 pagina's verder.

Ik kom niet uit brabant. Maar gelderland is ook mooi!

Chantal, ik vind dat je best nu al kan vragen wat de plannen voor je contract zijn. Dan heb je mooi de tijd om wat nieuws te zoeken en weet je waar je aan toe bent.

Ik vind meisjes namen veel makkelijker dan jongensnamen... Wil ook graag 2 of 3 voorletters. Zeker als je meer kinderen hebt waarvan de roepnaam met dezelfde leter begint is een 2e letter handig. Maar vriendlief wil het niet over namen hebben. Dus daar maken we later wel ruzie over.

Ook nog een Welkom voor Dieke. Iedereen snapt hier wel dat je met je vriend hierover uitgepraat raakt. Mannen zijn daar anders in. Maar hier zijn wat lotgenoten die ook wachten op ' later als we groot zijn'.

20. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @Flipske, misschien moet ik het onderwerp contract inderdaad eens aansnijden, alleen wil ik ze niet op een denkspoor zetten , zo van ohja, we kunnen haar er ook gewoon uit doen.
    (niet dat ik denk dat ze daar zelf niet op zijn gekomen,maar je weet nooit natuurlijk )

@Lentekind, ga je vanavond naar de vriendin waarover je verteld hebt hier ? Zo ja, dan veel sterkte zal niet makkelijk zijn.

@Zussie, voel je je alweer wat beter ? hoop het!

@Yara, hoe staat het ervoor met de huisjes? :)

Ik ga weer richting werk en dan vanmiddag nog het huis van onder tot boven poetsen!
    vanavond ben ik er weinig, tv avondje :D
    en morgen fijn vrij en dan even op bezoek bij mijn ouders en boodschappen doen

Deel Deze Pagina