Hulp nodig Besteed nu al mijn hele pauze aan iets op te zoeken en ik kan het niet vinden.. nou let op.. Ik weet dat als je niet getrouwd bent de vader het kind moet/kan erkennen. stél ik raak snel zwanger en ben rond mei 2012 uitgerekent , wij gaan maart 2012 trouwen dus zodra de kleine geboren zal worden zijn wij wel getrouwd. Hoeft mijn vriend de kleine dan van te voren niet te erkennen ? of hoe zit het dan, als je dus tíjdens de zwangerschap trouwt ? kan het echt niet vinden met google, of kijk ik er nou zo haast! en ja , ik trouw misschien wel met een bolle buik maar dat vind ik meer dan prima! we houden het zoiezo heel klein
Hey meiden! Ik moet toch echt vaker savonds online komen, is veel gezelliger Chantal; volgens mij kan de vader de vrucht al tijdens de zwangerschap erkenne, dit is echter niet verplicht.. op het moment dat je zou bevallen zijn jullie getrouwd, en je man dus automatisch de vader van je kind geloof ik.. Weet ik niet zeker.. Maar wat leuk dat jullie volgend jaar gaan trouwen! Gefeliciteerd ik wacht nog vol smart op een aanzoek, aangezien vriendlief liever eerst wil trouwen voor we kinderen krijgen.. Maar goed;p Dieke; gezellig dat je er ook bij komt, welkom Ons cluppie wordt gezelliger en gezelliger Met de huizen gaat alles wel goedkomen hoop ik.. Ik wil wel nog eerst een bezichtiging met een bouwkundige, maar ik wil ook niet te lang wachten met het uitbrengen van een bod, omdat er meerdere geinteresseerden waren.. Ga zometeen de hypotheekadviseur bellen, kijken wat hij aanraadt om te doen.. Gelukkig doet hij onze prijsonderhandeling, ben blij dat ik dat niet zelf hoef te doen.. Vwb babynamen; wij zijn er eigenlijk al best wel uit.. Als ik ergens een mooie naam zag, schreef ik die op.. Mijn vriend was na een tijdje wel nieuwsgierig naar dit lijstje, en toen ik het hem liet zien, bleek dat we helemaal op 1 lijn zaten! En deze namen vinden we nu (na anderhalf jaar) nog steeds supermooi! Wij hebben bewust gekozen voor dubbele namen (ofja zoals geloof ik chantal het zei, zown tweede naam) Vind dat zelf erg mooi en dan kan ik idd meerdere namen gebruiken gelukkig pasten ze ook goed bij elkaar.. Ik heb meisjesnamen wel altijd gemakkelijker gevonden dan jongensnamen..
@Yara, leuk dat het zo goed gaat met de huisjes! Hoop dat het allemaal gaat lukken voor jullie. Als het allemaal goed gaat wanneer zouden jullie dan de sleutel ongeveer krijgen ? spannend hoor, zal voor je duimen! Weet nog heel goed hoe het gevoel was , zo in afwachting of het wel/niet iets zou worden. Wij wonen hier nu vanaf januari , en achteraf denk je oh ging best snel maar die 3 jaar gingen zo langzaam als je er echt op wacht Nou als iemand nog een 100% zeker antwoord op mijn bovenstaande vraag weet, hoor ik het graag. anders ga ik gewoon eens naar de gemeente (?? of wie eigenlijk ) bellen, wil het nu weten ook haha Ik vind het namelijk ''onzin'' om het te laten erkennen als het niet nodig is als we toch voor de geboorte getrouwd zijn. of komt er toch wel meer bij kijken, bij ernstige zaken, overlijden etc. ( tja je moet overal bij stilstaan ) Zwanger worden brengt veel stress met zich mee hahah
Wet nog niet wanneer we dan de sleutel zouden krijgen.. mensen die er nu in wonen hebben nieuwbouw gekocht, dus de datum wordt onderdeel van de onderhandeling.. dat maakt het ook wel spannend! en volgens mij kun je daarvoor gewoon naar de gemeente bellen
Ik zou het zo spoedig mogelijk laten erkennen door je vriend. Doemdenkscenario's als dat jij in coma raakt en je het dus niet meer kan doen terwijl je kindje nog in je buik zit. Verzekeringstechnisch zitten er hier en daar ook nog haken en ogen aan, met wat er uitgekeerd wordt bij een vroeg/dood geboorte. Misschien niet de leukste manier om het te benaderen maar misschien wel erg belangrijk. Ik zou dus absoluut voor zsm erkennen gaan. Heb je al wel een trouwdatum? spannend hoor. Dikke buik trouwen kan heel goed, vind ik. Alleen als je in de eerste 3 maanden zit met misselijkheid/kwaaltjes en de laatste 2 lijkt het me wel erg spannend/ongemakkelijk. Verder ja leidinggevende denkt vast ook wel over je contract. Wel lastig hoor, tegenwoordig weet je niet wat je kan verwachten van je werkgever met betrekking tot contracten. Bij ons vliegt de een na de ander eruit (vrijwillig of onvrijwillig), maar op mijn afdeling helemaal niet. Yara, spannend hoor huizenjacht. Hebben jullie al een keuze gemaakt uit de 2 die je leuk vond? Wij hadden maar 1 huis waar ons hart sneller van ging kloppen. Hebben verschillende andere gezien, maar toch bij onze eerste keuze gebleven.
Hoi, zo een bedrijvig dagje. Er kwamen vandaag veel extra dingen tussendoor en vanmorgen om 10uur ging de eerste al over z´n nek. Bah. @Chantal, ik ga over een uurtje idd op bezoek bij mn vriendin. Ben heel benieuwd. Nogmaals blij dat ik niet alleen heen hoef, vind het best moeilijk. @ Yara, Hebben jullie nu een bod gedaan op een huis? Spannend als die mensen wachten op een nieuwbouw huis. Wij hebben hier 1,5 jaar gewacht voordat de bouw klaar was. Maar misschien dat die mensen er wel eerder uit willen vertrekken en tijdelijk gaan huren ofzo. Spannend hoor! Ik ga nu snel even wat eten, ben nu namelijk net thuis. Ik denk dat ik vanavond nog wel even kom aanwaaien!
OOOOHHH meiden, me vloer ligt erin! ik kwam thuis en vriend was druk bezig nog even mee geholpen en het is klaar! Hij had dus ''stiekem'' al een vrije dag genomen ervoor om me te verrassen. lief toch Ik heb naar de gemeente gebelt, en het hoeft niet, maar is wel slim, zoals Flipske ook al zei , voor onverwachte gebeurtenissen
@ Chantal, ik zou het kindje al erkennen tijdens de zwangerschap. Als je al getrouwd bent hoef je niet te erkennen, gaat automatisch. Maar stel dat je kindje te vroeg geboren wordt ofzo... Het kost niks, dus kun je het net zo goed gelijk doen, als je toch in ondertrouw gaat ofzo p
Chantal, ik vertelde vorige week volgens mij een keer over de te vroeg geboren tweeling. Haar vriend had net de week daarvoor de kindjes erkend. Hierdoor vielen ze onder zijn overlijdensverzekering en werd de uitvaart vergoed. Wat lief van je vriend Chantal! is het geworden zoals je had verwacht?
Inderdaad om die redenen die jullie ook noemen wil ik het dan toch maar laten erkennen. Ik vond het eigenlijk zo'n onzin , want tja we trouwen toch snel maar er zal maar net iets gebeuren en dan ben je verder van huis. het is heel mooi , lijkt wel een ander huis zo met nieuwe vloer haha ben er heel blij mee.
Wat fijn Chantal dat je mannetje zo'n leuke verrassing voor je heeft gedaan! Is toch wel erg leuk dat je thuis komt en de vloer ligt er bijna in. Dat zal wel een heel verschil zijn. Lekker hoor, heb je je weekend nog over om ervan te genieten haha.
Dipje is hier trouwens over hoor meiden... Ben super moe en heb hoofdpijn, maar dat ellendige jankgevoel is in ieder geval weg! Kreeg vandaag mijn goedkoop gescoorde, en o zo mooie, nieuwe Noa Noa jurkje binnen. Ben er zo blij mee ) heb mezelf eens lekker verwend )
Noa Noa, een mooi merk alleen al die modellen in die brochures staan er even mager in haha. Blij dat je dipje weg is. Zie je dat shoppen werkt
Ja klopt, maar ik ben ook mager dus dat scheelt p Doordat ik maat XS heb, heb ik de mazzel dat er in de restanten vaak nog iets bij zit! Wat ik dan lekker goedkoop kan bemachtigen. Vind het normaal veel te duur namelijk. 100-140 euro voor een jurkje... voor een bruiloft, ok, maar niet voor het dagelijks leven hoor p Maar heb er stiekem nog een gezien die ik heel mooi vind... nu manlief nog even over zien te halen dat het echt een hele goede koop is ;o) en dat ik me zo ellendig heb gevoeld de afgelopen dagen dus dat ik het eigenlijk wel verdiend heb p
Klinkt fijn XS, wou dat ik weer gewoon XS/S had. heb tegenwoordig S/M , steeds vaker M dat buikje mag er wel af, een babyvet buikje maar dan anders
Ja... op zich wel fijn, ik kan alles eten. Als ik dan tegenover mijn collega's zit die lunchen met komkommers en tomaatjes en nog niks afvallen voel ik me wel gezegend ;o) Maar bij mij is het vaak weer vervelend de andere kant op. Ik ben ook niet klein namelijk (1.74) en als ik afval valt het heel erg op. En zodra ik een beetje stress heb zie je het gelijk en gaan mensen al vragen of ik ben afgevallen. Sinds ik met de pil gestopt ben ik ook nog 5 kilo kwijt geraakt (was juist blij dat die er bij kwamen toen ik begon), aangezien dat ongeveer 10% van mijn lichaamsgewicht is zie je dat dus wel p Maar ik ben niet eng mager hoor (heb gelukkig wel borsten enzo p), maar wel heel slank!
oja nu je het zegt! ik moet ook die extra pil kilos weer kwijtraken als ik ga stoppen! Had er niet meer over nagedacht, maar vind het net zoals borg terugkrijgen, wil ik ook een slank figuurtje terug haha al moet ik niet klagen, ben 1.72 en weeg 61.5 maar zou graag weer op het oude 57/58 kilo willen zitten
yeah dat is fijn! beetje jammer dat er tijdens een zwangerschap weer minimaal 12kilo bijkomt hahah als ik zo zit te forum'en ( is dat een werkwoord ) wil ik al na deze strip stoppen , heb nog 4 pillen het is zo moeilijk te wachten haha