Jup! De eerste week van januari zou ik mijn laaste pil slikken. Maar ben die week ervoor zo ziek geweest, hield niks binnen. Dus toen had ik 3 dagen pil gemist, dus toen ben ik maar meteen gestopt. Toen heb ik eerst 1 keer een cyclus afgewacht (die duurde overigens 45 dagen dus dat is behoorlijk lang), daarna was manlief de jasjes al zat dus stelde hij voor om daar ook maar mee te stoppen, haha. Eigenlijk wilden we zo juni/juli beginnen met proberen, omdat mijn studiejaar dan voorbij is. Nu zien we dus wel he het gaat. Maar tot nu toe niet zwanger, wat op zich niet zo erg is omdat we ook nog een huis willen kopen, maar gevoelsmatig kan het me niet snel genoeg zijn!
Wat ontzettend spannend zeg! Echt, ik wil heel graag met de pil stoppen, maar als ik dan weer met beide benen op de grond sta, dan besef ik soms wel dat het dan gewoon echt is en zomaar ook zo kan zijn. Het lijkt me heel raar om erachter te komen dat je zwanger bent maar ook ontzettend mooi. Dat is wat ik altijd al wil. Toch heb ik soms het idee dat iedereen zwanger wordt en daarbij denk ik, tja het kan, we zijn al oud genoeg ondertussen. Maar dan bij mezelf denk ik dan weer, we zijn nog jong. haha Maar goed, je moet gewoon de stap zetten en ik heb er ontzettend veel zin in! Ik ben heel benieuwd hoe mijn cyclus gaat verlopen als ik stop met de pil. Ik hoop dat ik er niet veel last van krijg, van dat ontpillen en dat het (net als in de fam) snel raak is.
Hahaha ja het blijft nu nog een beetje onwerkelijk inderdaad. Je weet dat je zwanger kunt raken, maar tot het echt zo ver is geloof je niet echt dat het kan ofzo... Waarschijnlijk als ik 2 streepjes op de test zie staan geloof ik het nog niet p gelukkig heb je 9 maanden de tijd! Als vruchtbaarheid erfelijk is zouden wij ook niet zoveel problemen moeten hebben. Komen allebei uit een groot gezin, beide moeders snel zwanger en nooit een miskraam ofzo gehad. Maja je weet het niet he... Tot nu toe heb ik dus nog maar 1 cyclus gehad waarin ik zwanger had kunnen raken, maar omdat ik geen idee had hoe lang die ging duren hebben we niet echt rekening gehouden met de vruchtbare dagen enzo. Deze maand wil ik dat wel wat meer gaan doen. Maarja, het moet ook gewoon leuk blijven he!
Je hebt groot gelijk. het moet leuk blijven. Pas als het bij ons na een paar maanden nog niet gelukt zou zijn, dan zou ik wel middelen willen gebruiken om je te testen wanneer je vruchtbare dagen hebt maar tis soms nog zo ingewikkeld haha ik ben geen medische. Hoe kom jij trouwens aan zo'n plaatje onderaan je berichten? Vul je die gewoon in als je weet hoelang je cyclus duurt?
Nee klopt... al moet ik wel zeggen dat je als je eenmaal serieus 'bezig' bent, je eigenlijk ook wel wil dat het snel zo ver is. Zo'n zwangerschapstest is toch spannend enzo en het is toch echt een teleurstelling als hij wit blijft! En als je ongesteld wordt moet je weer een paar weken wachten, das ook balen. Die banner komt van de website van lilypie. Als je je cyclus weet kun je daar de dagen invullen, kleurtjes kiezen, etc. Dan krijg je een link en die plak je hier dan in je handtekening. Ik vind het wel handig... omdat ik zelf steeds de tel kwijt raak enzo p dat ding houdt voor me bij welke dag ik zit en wanneer zo'n beetje mijn vruchtbare dagen zijn. Maar ik ga deze maand wel onvulatietestjes gebruiken om een beetje te weten hoe en wat... want met die lange cyclussen is dat zo onduidelijk... Als ik weet wanneer ik een eisprong heb weet ik tenminste dat ik zo'n 2 weken later ongesteld moet worden. Anders zit ik maar te wachten in onzekerheid hoeveel weken het deze keer weer gaat duren...
Het is idd handig als iets het voor je telt. Je hoeft het dan niet steeds zelf te onthouden idd. He meis, ik ga er voor vanavond een eind aan maken. Tot morgen! Dan ben ik weer op dezelfde plek. Geniet van je weekend met je mannetje en vooral van het mooie weer!
Thanks meis, jij ook een heel fijn weekend gewenst! Hoop dat je nog iets leuks kunt scoren morgen, haha!
@ zussie spannend idd dat je gestopt bent! ik heb ook wel zoiets van als je gevoel goed zit moet je het gewoon doen. je kan niet alles plannen. maar aan de andere kant het is wel een kind... niet zomaar iets.
ik moet wel zeggen het is een stuk ingewikkelder allemaal dan ik dacht hoor haha. heb al heel wat gelezen over zwanger worden, temperatuur kaartjes?, ovulatie, innesteling. allemaal nieuw voor me haha. er komt nog heel wat bij kijken bij dat zwanger worden
Jep, tis geen appeltje eitje. En dan moet het ook nog op de juiste tijd en plaats elkaar bereiken in je buik.
Ik heb heel even hier gekeken, maar ga gelijk weer weg! Heb besloten met mijn mannetje mee te gaan naar mijn schoonouders! Veel te lekker weer om binnen te studeren. Boek me en lekker in de tuin zitten daar! En lekker bij mijn ventje zijn de hele dag )
Ik ben ook nog even hier vandaag zoals jullie zien ben ik erg druk met studeren Wilde eerst hier ff bijlezen, dus ga zo mezelf maar eens nuttig maken.. Wel jammer dat we zo ongeveer allemaal onze mooi zaterdag moeten verspillen aan studie.. Hmm weet ff niet meer wie het vroeg, maar ik woon nu met mijn vriend bij mijn schoonvader.. Een van de grootste redenen waarom ik nu niet met de pil stop En tja, 2e keuze is idd wel een luxe Maar ja, dan moet ook een van de twee akkoord gaan he, dat is nog ff de vraag.. Maar halverwege volgende week weet ik meer.. @Chantal; nog super bedankt voor je tip, we hebben nu een optie op het huis tot woensdagochtend, dus niemand die het voor onze neus weg kan kapen @Rosemarie; tja dat dacht ik ook toen ik hier in het begin kwam lezen Komt veel meer bij kijken.. Maar leer veel hiervan en vindt het toch wel fijn om een aantal dingen nu van te voren te weten Ik heb gister van mijn schoonzus het tijdschrift 'Zwanger' geleend,, kan me herinneren dat we het daar een tijd geleden over hadden.. ga em straks lezen als ik klaar ben met studeren, ben benieuwd ben ook al stiekem beetje op meubels aan t zoeken
We hebben het toen idd over tijdschriften gehad. Ik heb net lekker een tijdje in de tuin gezeten en heb het blad kinderen van deze maand lekker gelezen. Aangezien ik vandaag toch niks beters te doen heb, heb ik daar heerlijk de tijd voor. Ik ga morgen wel aan mijn werk voor school ofzo. Ben net heerlijk op de fiets naar de stad geweest. Wat gaat dat toch lekker. Spannend dat je een optie hebt op een huis. Is het een tussenwoning, flat, vrijstaand? In een dorp of stad? Spannend hoor, maar het is een hele leuke tijd. Lekker klussen en schilderen en dingen uitzoeken zodat je huis steeds meer dat van jullie wordt. Kwas net bij de Etos. Even kijken voor foliumzuur enz. Maar als ik daar sta, dan voel ik me bekeken door mensen haha. Misschien is zaterdag ook niet de beste dag om voor die schappen te gaan neuzen haha.
oehw lekker, ik denk dat ik zo ook nog ff met mijn laptop in de tuin ga zitten ipv binnen.. Het is een tussenwonig, maar wel een ruime tussenwoning in een groot dorp (is eigenlijk net geen stad, maar wel een centrum met veel winkels enzo) vind dat echt ideaal Heb er ook echt super veel zin in, vind klussen in huis ook echt leuk om te doen! Nu maar hopen dat we dat mooi deze zomer kunnen doen hmm ja snap wat je bedoelt.. Ik moest dus laatst die testen halen bij Kruidvat, had dat bewust al gedaan in mn pauze opt werk (werk in een andere stad), zodat ik geen bekenden tegen zou komen Dus toen viel het gelukkig allemaal mee.. Denk niet dat ik die dingen zo snel hier in het dorp zou gaan halen, stel kom iemand tegen die ik ken
ja idd, in het gebied waar je veel mensen kent zou ik ze ook niet halen. Hoewel de stad hier wel groot is en mensen je dus niet heel snel herkennen, maar toch, er lopen bekende genoeg rond. Ach, we moeten binnenkort toch voor rubbertjes dus halen we meteen alles wel. Ik denk dat ik toch maar voor de zwanger worden pillen van de Etos ga. Volgens mij moet dat toch voldoende zijn. Ik wilde lekker met een boek in de tuin gaan zitten maar heb geen leuke boeken meer liggen en de bieb is al dicht. hmm. Dan maar wat anders bedenken straks.