Wat lekker dat er meer mensen een lang weekend hebben! Wij hebben net boodschappen gedaan en vandaag op school paasontbijt gehad. Ik hoef woensdag pas weer heen! Zo lekker! Vandaag geen leuke grappen van mijn stagiaire. Ze herhaalde alleen wel keer op keer dat ze me chill vond haha. ´Je bent zo chill, zo chill´. Vriend zei al, dat zeg ik ook altijd, box ouwe! Zullen jullie mannen zo goed meedenken aan kinderen omdat het zulk mooi weer is en bij hun ook de voorjaarskriebels komen? Mannen wordne dan altijd gezelliger Morgen lekker op de fiets even de stad in. Mijn zonnebril heeft het begeven. Hij kan nog maar ik denk dat ieder moment het glaasje eruit kan vallen. Mannetje heeft hem met 10 sec lijm 'gemaakt' Nu hopen dat ik wat leuks tegen kom. Ik heb voor mijn gevoel nooit zo'n brillen hoofd.
Oeh ja een zonnebril kopen, dat is wel een goed idee! Ik heb er een maar die is eigenlijk te groot, dan flapt mijn oor een beetje... ziet er niet zo sexy uit... Weet je wat ik ook graag wil... zo'n lange jurk die je nu veel ziet... maar weet niet of dat me staat p Mijn mannetje heeft niet de voorjaarskriebels hoor, die wilde in de winter ook al een kindje p Ben zo benieuwd wanneer het raak gaat zijn! Ik kan natuurlijk ook een BBQ-tje regelen... We hebben een vaste stenen BBQ in de tuin. Als ik nou een spiesje maak met vlees en groentendingetjes... kunnen we dat wel braden op de BBQ... kan mannetje een fikkie maken, is hij ook weer blij!
hahah ik hoor al dat mijn mannetje niet de enige is die graag vuurtjes maakt en dan ook nog zeggen dat ie heel goed is in bbq-e maar uiteindelijk ik het stokbrood al op heb voordat me eerste vleesje gaar is
Nu nog fikkie stoken of morgen? Of je moet nu nog veel zon hebben, dan is het ook lekker. Weet je, klinkt misschien wat zweverig, maar ik vind het zo mooi dat alles weer groen aan het worden is. Ik kan er altijd zo van genieten als ik zie dat overal knoppen in komen en dat het elk moment kan zijn dat de bloemen eruit komen. Onze blauwe regen, climatus en seringenboom komen bijna in bloei!
Hahaha mijn mannetje zit heel hard in zichzelf te lachen omdat er net zo'n verkoper van een energiebedrijf aan de deur was, en hij die heel hard heeft gedist. Ik hoor heel de tijd van die kreten uit de andere hoek van de kamer komen als 'kom dan niet aan mijn deur, sukkel!' Ja die van mij kun je ook geen groter compliment geven dan te zeggen dat hij goed kan BBQ-en. Hij heeft ook serieus zo'n schort met 'Grill-meister' of zoiets er op p
Wij barbecuen...* (ging nu eens kijken hoe het ook alweer zat met dat woord. Echt, de nederlandse spelling blijft raar. Barbecuen of barbecueën? Hoe spel je het werkwoord dat bij barbecue hoort? Het Witte Boekje (2006) houdt het op barbecuen. In het Groene Boekje van 2005 staat een extra e (met een trema): barbecueën, net als in de grote Van Dale (2005). In het vorige Groene Boekje (1995) werd het nog gespeld als barbecuen, maar Van Dale koos toen al voor barbecueën. Die spelling is wel logisch als je vindt dat barbecue de stam van het werkwoord is en je die slot-e daarvan niet kunt laten samenvallen met de uitgang -en. Toch is de spelling barbecueën tegenintuïtief: de meeste mensen schrijven automatisch barbecuen. Volgens het Witte Boekje is dat prima mogelijk, en het schrijft vergelijkbare werkwoorden zoals cuen ('regieaanwijzingen geven') en suen ('voor het gerecht dagen') dan ook op dezelfde manier; Van Dale spelt cueën en sueën. De vervoegde vormen van het werkwoord komen in alle spellinggidsen en woordenboeken overigens wel overeen: barbecuet - barbecuede - gebarbecued. Soms wordt van de afkorting BBQ een werkwoord gemaakt: bbq'en, en dat wordt dan weleens uitgesproken als [biebiekjoeën]. *...eigenlijk bijna nooit. Ik ruik wel altijd de geur van anderen en dan vind ik dat heel lekker maar toch, zelf doen we het alleen met vrienden ofzo.
hahah moest zo lachen met dat stukje over de spelling leuk Ik zit mezelf in de weg met vanalles, en geen idee met wat (oke dit klinkt vaag) ene kant wil je iets, andere kant weer niet. heb je plannen, dan denk ik van nee toch niet handig enzo verder en dan gewoon met 10 dingen in een half uur volgens mij word ik niet goed P.S wij gaan niet bbq-en ( zo geen probleem met spelling! ) maar vind het wel lekker
Dat ken ik wel Chantal! 'Druk in mijn hoofd' noem ik dat. Irritant... het is ook lastig om het weg te krijgen!
ja dat krijg je idd niet zo snel weg. Als ik dat gevoel heb, dan slaap ik zelfs die nacht altijd onrustig. Word ik veel wakker enz. Soms werkt het door je verstand op nul te zetten met een boek of tv. Of de dingen opschrijven. Dan hoef je het niet te onthouden.
Ja klopt... opschrijven... Maarja, soms weet je ook niet echt waar je nou allemaal aan denkt.. is het meer een soort druk gevoel dat je van alles moet doen en moet beslissen....
Ja klopt. En toch, hoe kan het toch dat mannen zulke dingen niet hebben? Waarom hebben wij toch altijd de nadelen en de mannen maar alle makkelijke dingen?
Nou... die van mij heeft het wel eens hoor. Dan moet hij een lijstje maken van me p Maar over het algemeen ben ik inderdaad degene die me druk maakt om zaken die in de toekomst liggen etc. Hij ziet wel hoe het gaat ofzo...
ja klopt een druk gevoel. ik wil vanalles en dan denk ik oh doe niet zo dom het kan niet eens zo. en nee ik wil het niet. dus ik kijk er maar tv bij met een snoepje
Mijn ogen vallen echt dicht... ben zo moe ineens! Zwangerschap? ;o) Nee hoor grapje... ik ga zo slapen!
slapen? het is half 9! maar moe is moe en dan is slapen een prima plan! alleen ik kan nooit vroeg in slaap komen helaas
Ja... maar mijn oogjes vallen echt bijna dicht! Komt door die actie van gisteravond he ;o) beetje kort nachtje gehad...
hahaha welke belangrijke gebeurtenis vond plaats in juli 1863 in Suriname, uhhh de decembermoorden. Sjee, dan heb je het wiel niet uitgevonden met dat antwoord hahaa Ik mag van mijn vriend altijd pas na 21uur naar boven haha. In de winter zeg ik na gtst altijd al dat ik moe ben en naar bed wil. hahah hij vind alleen zitten ongezellig en dan moet ik tot 21uur beneden blijven Hoelang heeft jullie actie geduurd dan?