Kinderwens, maar nog niet kunnen stoppen met pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Yara89, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Lentekind; Mooie banner:D:D Ik hoop dat ik er binnenkort ook zo eentje op mag zetten:)

2. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    @ Yara: ik denk dat ik zondag ga testen. Dan is mijn mannetje ook thuis 's ochtends. Volgens mij 'moet' het officieel maandag maar dan moet ik zelf werken en vind ik niet relaxed. Ik ga niet meer een paar dagen voor (vermoedelijke) NOD testen want behalve onzekerheid, negatieve testen en een lege portemonnee heeft het me nog niets opgeleverd :eek:p
    Maar het is wel spannend nu het zo dichterbij komt! Maar kan best dat ik gewoon ongesteld word hoor... we zien wel!

3. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Spannend hoor! Ik zal proberen om zondag ff via mn telefoon te spieken hier, want ben toch wel heel nieuwsgierig.. En ach, het brengt ook wel rust met zich mee toch? Dat je niet te vroeg gaat testen..
    Snap trouwens wel dat je liever niet gaat testen voordat je moet gaan werken! Ik zou alsie negatief was sjaggerijnig zijn, en als ie positief was veels te blij om mn mond te houden:p

4. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Precies... mocht hij positief zijn, maar daar ga ik eigenlijk niet van uit, dan wil ik eerst lekker met mijn mannetje samen op vakantie en genieten. Dan gaan we dan wel bedenken hoe en wanneer en wie we het gaan vertellen.
    Maar goed... ik loop weer op de zaken vooruit :eek:p de kans is nog altijd groter dat het niet zo is!

5. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Nou, ik hoop het toch wel voor je hoor meid:)
    Is wel leuk om dan te kunnen bedenken hoe en aan wie je het gaat vertellen:p heb je daar al eens over nagedacht of heb je al een plan in gedachten?:p

6. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Nee nog niet echt over nagedacht en ook nog niet met mannetje over gehad.
    Zit nu een beetje te zoeken op het forum hoe andere mensen dat gedaan hebben ;o)
    Maar denk dat we wel iets doen met een cadeautje ofzo...

7. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey allemaal

Wat kunnen jullie veel schrijven zeg.
    @zebra: gefeliciteerd met je verjaardag.

@zussie: spannend zeg. En ik weet uit ervaring dat de weg naar zondag erg lang duurt. En genieten op vakantie kan ook als je zwanger bent

@cyclus: hier ben ik met mijn 14e aan de pil gegaan omdat ik heel onregelmatig en erg zwaar ongesteld was. Toen ruim 11 jaar aan de pil geweest. Na het stoppen van de pil 1 cyclus afgewacht, die was 27 dagen. Daarna zijn we er echt voor gegaan. De 2e cyclus was 26 dagen en met de 3e cyclus zij. We weer uit gegaan van 26 dagen was ik zwanger... Dus kan heel raar lopen je cyclus. Ik had de mazzel dat hij dus gelijk regelmatig was en hoop dat ik steaks weer dat geluk heb. En met een cyclus van 26 dagen heb je je ei dus al op dag 12. Dus het ei heeft minder dagen om te rijpen waar de standaard is 28 dagen. Vandaar dat een cyclus van 25 dagen of korter niet gunstig is omdat het ei minder groeit.

@vertellen: wij hebben het met 6 weken al aan ouders, schoonouders, broers en zussen verteld toen. Als het fout zou gaan wilden we het ook met ze delen. We hebben het verteld met de boekjes "de beste babytips voor opa en oma".
    Was erg geslaagd.

Nou ik ga weer verder met werken

8. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Waar vind jij dat? Ik was dat namelijk laatst ook al ergens aan het zoeken, omdat ik ook wel een leuke manier wil verzinnen om het tegen die tijd te vertellen, maar kon eigenlijk niets vinden..

9. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hoe oud is iedereen eigenlijk? Vroeg ik me zo ineens af:p Ik zelf wordt in mei 22

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    dankjewel allemaal :D heel lief!

Ik weet al precies hoe wij het willen gaan vertellen,
    wij willen ook een cadeautje doen met iets van opa en oma erop,
    en dan moeten ze het beide tegelijk uitpakken haha
    doen we bij mijn ouders, schoonouders vertellen we het ''gewoon'' omdat het contact ook maar beperkt is.

en ik wil een foto van de eerste echo meenemen als we het vertellen ( als dat mogelijk is, heb geen idee )

wanneer vertellen jullie het aan je ouders/schoonouders en eventueel broers/zussen ?

Wij hebben 8/10 weken in gedachte.
    misschien wat laat maar ik ben zelf dan nog te onzeker over hoe het gaat dat ik zoiezo die tijd wil afwachten.

en verdere vrienden/familie pas later, week of 12/13

( wat we nu in gedachte hebben )

11. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben 27 word in augustus 28

12. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hmm ik zou ook liever even wachten ook rond 8/10 weken, maar ik denk dat ik het niet zo lang voor me kan houden, en ik vind het ook wel een prettig idee om het met mijn ouders te kunnen delen als het fout gaat.. Verder kunnen wij het vier keer vertellen, want van ons allebei zijn onze ouders gescheiden;) Dus dat wordt dan 4 bezoekjes afleggen;) Vrienden enzo wil ik iig proberen te wachten tot na de eerste echo..

13. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    @ Yara: ik heb bij de zoekfunctie op het forum gezocht naar 'zwanger vertellen' en toen kwam ik op een paar topics uit.

Ik ben 24 en mijn man wordt in mei 30, haha, ouwe bok ;o)

Ik denk dat wij het wel vrij snel gaan vertellen. Met een week of 6 ofzo? We komen beide uit een vrij groot gezin (ik met 5 kinderen, hij met 4 kinderen) en hebben beide een goede band met al onze broers en zussen. Dus denk dat we eerst de ouders doen (als dat lukt, want die zien we niet zo vaak zonder dat er andere broers of zussen bij zijn) en dan meteen erna de broers en zussen. Mijn jongste broertje (nu 18) vraagt al een jaar of 2 aan me wanneer hij nu eindelijk oom wordt. Haha, blijkbaar is het wel uit mijn hoek te verwachten ;o)
    Misschien vertel ik het dan ook 2 goede vriendinnen en 1 collega ofzo. Stel dat er iets is op het werk, vind ik het wel fijn als iemand het weet.
    En dan met een week of 10/12 iedereen?

Ik verwacht eerlijk gezegd dat ik onwijs ga kotsen, en dat iedereen het dan al met 6 weken weet :eek:p

14. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @yara: je hoeft helemaal niet ziek te zijn hoor. Ik heb tot 39 weken nergens last van gehad. Tot aan de eerste echo heb ik om de 3 dagen een zwangerschapstest gedaan omdat ik echt nergens last van had. Bij de 1e echo werd het dus voor mij pas echt.

15. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ik ga er vandoor, heb weer een avonddienst!
    ALs het rustig is kom ik wel stiekem even spieken!

16. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Meid, werk ze!

Heb net ook even gezocht en kwam deze tegen:
    Wij hadden de ouders een knuffeltje gegeven, met een kaartje eraan..
    Erin stond de tekst;
    Lieve opa en Oma,
    Zouden jullie op mijn knuffeltje
    willen passen zolang ik er nog niet ben?

Vind ik echt super gaaf, vind zoiets wel echt gaaf:D Wil dat wel alleen voor de opas en omas doen, de rest vertel ik het denk ik gewoon:p

17. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    @mamavangwenn; ideaal toch, tot de 39 weken nergens last van hebben?:D Maar Zussie zei hier iets over, niet ik;)
    En ja, we kunnen idd behoorlijk teuten:p

18. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    @yara: ja daar ga ik maar vanuit, dus 7 mei testje wagen :D Dan Hebben we hopelijk een mooi moederdagkado voor onze moeders... oohhh ik hoop het zo!
    Denk dat wij het vertellen door de posi test in te pakken.. dan weten ze gelijk genoeg!
    Oehh leuk zeg! Donderdag al weg, heerlijk meid! Hopelijk wordt het mooi weer, dan is het helemaal af ;)

Zussie: das inderdaad wel ingewikkeld allemaal, maar zou als ik jou was idd ook dit weekend een testje wagen. En als ie dan niet posi is denk om de dag of om de twee dagen testen tot je ongi.. of posi test natuurlijk!

Oja, ik ben 25 en vriendlief is 28

19. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Babsies; Spannend meid! We wachten rustig af:p
    Helaas wordt het niet super weer, wel 19-20 graden maar veel bewolking en btje regen.. maar daar merk ik toch niet zoveel van in die achtbanen;) Nu mag ik er nog in he;)

20. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh meiden dat Babyboom is echt geen goed idee hoor.. heb het de eerste aflevering al niet droog gehouden whaha!
    Jullie verder nog iets leuks aant doen vandaag? En Zussie, werkse nog!

Deel Deze Pagina