Kinderwens, maar nog niet kunnen stoppen met pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Yara89, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    welkom aan alle nieuwen :D

sja als hier alles een beetje op de rit is, huis en werk dan denk ik niet dat het lang duurt eer de pil eruit gaat, gelukkig nog niet zo lang weer aan de pil dus het ontpillen zal niet zo heel erg lang zijn...met een beetje mazzel kan de pil hier zo rond augustus of september de deur uit...om er daarna niet meer in te komen...:cool:

oh trouwens, hier 2 honden, 1 grote en 1 iets kleinere, ik maak me daar niet druk om. een kindje hoort bij het gezin en dat zal aanpassen zijn maar ik ben er van overtuigd dat het helemaal goed gaat komen...lekker met kindje en hondjes het bos in, zalig lijkt het me!:D

2. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Als je zorgt dat je hond en de baby een eigen plekje hebben waar ze ongestoord kunnen zijn lijkt het me helemaal geen probleem. Voor de baby wordt vaak wel een eigen plekje gemaakt. Maar zeker als het kindje wat groter wordt en kruipt/loopt zal de hond zich ook terug moeten kunnen trekken op een eigen plek.

Ik zie hier een paar meiden die al tijdens het einde van hun studie willen gaan klussen. Nu ben ik wat dat betreft misschien een zwartkijker, maar zijn jullie niet bang voor een zware zwangerschap? Waardoor misschien je laatste jaar in de soep loopt?

Maar misschien ben ik wel teveel van alles tot in de puntjes op orde willen hebben;)

3. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hee Flipske!

Ik ben ook tegen het eind van mijn studiejaar (hoop in juni het jaar af te ronden) en wij zijn al 'begonnen'.
    Ik denk inderdaad wel eens na over een zware zwangerschap, maar ach, dat zie ik tegen die tijd wel.
    Sowieso als ik zwanger word ga ik er een jaartje tussen uit wat studie betreft, dan blijf ik gewoon lekker werken. Wil nog een master doen maar dat komt dan het jaar erop wel. Er zijn meer mensen die dat doen met een kleintje dus waarom zou ik het niet kunnen?
    Mocht ik dus dit jaar vakken niet halen door een eventuele zware zwangerschap, dan zou ik die volgend jaar over kunnen doen.
    Tot nu toe moet ik eerst maar eens zwanger zien te worden, haha, want voor het zelfde geld lukt dat helemaal niet voor het eind van het studiejaar en kan ik het lekker goed afronden!
    Moet wel zeggen dat ik er echt super goed voor sta met mijn studie, dus dat geeft ook wel rust. In die laatste 3 maanden kan er weinig meer mis gaan voor mijn gevoel!
    Maar ben wel eens bang dat ik kotsend de collegezaal uit zou moeten rennen :eek:p

Ben jij ook nog aan het studeren?

4. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Nee, ik heb wel erover gedacht om wat cursussen/modules naast mijn werk te doen. Maar ik wil al te veel combineren en eerst wil ik wat rust in mijn leven. Mijn geheugen is momenteel een zeef dus het zit er ook echt niet in.

Ik zie idd om me heen dat moederschap en studie wel te combineren is. Maar het lijkt mij gewoon heel eng omdat er ook zoveel onvoorziene dingen kunnen gebeuren. Maarja daar moet je je pas druk om maken als ze gebeuren...

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Heb ook een kennis die studie combineerde met een zwangerschap, en dat ging op zich goed. de laatste weken bedrust moeten houden maar uiteindelijk toch nog een diploma op zak gehad.

Maarja zo is het ook wel eens wat met werk, huishouden, het is altijd lastig te combineren lijkt me. je moet gewoon even je weg vinden.Zolang het goed voelt zou ik het doen. maar bij enige twijfel niet doen.

Maarja mijn idee :) iedereen anders natuurlijk!

6. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ja klopt, ik zie ook veel goede voorbeelden om me heen dat het mogelijk is.
    Heb altijd gedacht dat ik dat niet zou kunnen. Ben altijd iemand geweest die veel slaap nodig had en me snel druk maakte. Heb een tijd onregelmatig gewerkt en dat was een groot drama omdat ik echt heel veel regelmaat nodig heb.

Het afgelopen jaar heb ik gewerkt (24 uur in de week) en daarnaast een universitaire studie (3 jaar in 1) gevolgd waar 40 uur in de week voor staat. En ik heb prachtige resultaten gehaald. Heb echt grenzen voor mijzelf verlegd en geloof nu ook echt in mijn eigen kunnen. Als ik het wil, met een kindje er bij, dan gaat het me lukken! Misschien moet ik de dingen iets anders aanpakken, misschien doe ik er wat langer over, maar waar een wil is is een weg.

Het zelfde geld voor een huis. Wij wonen momenteel in een klein huurhuisje in een buurt waar ik voor geen goud een kind op de wereld wil zetten. Zijn wel bezig met een koophuis, maar nog niets definitiefs en er moet nog veel verbouwd worden. Ik weet niet hoe lang het gaat duren tot ik zwanger ben, en mocht het heel snel zijn dan zie ik wel hoe ik het ga regelen. Desnoods gaan we nog (tijdelijk) ergens anders in een huurhuisje zitten. Soms bevliegt het me, en denk ik, waar ben ik eigenlijk mee bezig??? Maar meestal kan ik het goed naast me neer leggen, ik neem de dingen gewoon zoals ze komen!

7. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Lentekind: 5 juni de laatste pil / wij gaan dan voor ons 1ste kindje.

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Lentekind, wat leuk dat jij ook dan stopt met de pil!
    Ik heb het even uit zitten rekenen en mijn laatste is ook op 5 juni! Ik zou dus de 13e met een nieuwe strip moeten beginnen, wat we uiteraard nu niet doen :D

9. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Hoi Chantal,

Dat is inderdaad erge toeval. Ik zou anders idd ook de 13e weer beginnen maar ik wil eerste een maand ontpillen. Leuk dat we tegen die tijd gelijk op gaan. Het begint nu toch steeds spannender te worden. Allemaal leuke dingen in het vooruitzicht. Kom maar op met die zomer!

10. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heee allemaal!
    Zooo zeg, tijdje niet geweest en het topic barst uit z'n voegen! Maar wel gezellig, welkom allemaal :D

Moest even mijn kinderwens-hormonen een halt toeroepen want het werd echt heel erg, moest het er constant over hebben en zat ieder uur dat ik kon te checken of er iemand nog had gereageerd hier ;)
    Heb momenteel ook iets anders om mijn gedachten mee af te leiden, we zitten te denken om een hond aan te schaffen, jeej!! Wilden het al een tijdje hoor maar zou nu wel mooi uitkomen. Mijn twijfel is alleen vooral of het allemaal wel gaat lukken als er een kleintje bij komt maar als ik dat hier zo lees durven jullie dat wel aan, dus waarom wij niet denk ik dan maar!

Er zijn effe teveel reacties gekomen om allemaal persoonlijk op te reageren maar heb het wel gelezen hoor!
    Nou meiden, tot forums!

11. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Pff idd Babsies, moest ook behoorlijk wat bijlezen..:) idd teveel om op te reageren, maar zie nu een aantal honden voorbij komen:) Ook daar wil mijn boyfriend helaas niet aan beginnen voor we een huis hebben:( Wil heel graag zown Malthezer Leeuwtje:D

Ik merk idd ook wel dat het af en toe ff te veel wordt en de hormonen de pan uitreizen, maar ik kan het ook weer niet laten om het forum te checken..

@Zussie; Wat zou ik graag jou voorbeeld volgen:) Gewoon beginnen en we zien wel:) Maar helaas, wij wonen nog bij vriend zijn ouders in, en ik wil hier echt niet zitten met een kind.. Dus toch maar even op een huis wachten.. Gelukkig komt diploma wel steeds dichter bij: 6 juli 2011:D

Hmm krijg net een brief dat we het huis waar we vorige week zijn wezen kijken niet teogewezen hebben gekregen:( Nu a.s. donderdag weer naar twee huizen kijken en maar weer inschrijven:)

En om het lijstje maar even aan te vullen:
    8Chantal8: stoppen pil juni/juli 2011 - wij gaan voor de eerste
    Lentekind: 5 juni de laatste pil / wij gaan dan voor ons 1ste kindje
    Yara89: geen idee wanneer ik kan stoppen:S - wij gaan voor ons eerste beebje

12. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hee Yara!
    Ik zou denk ik ook niet zo graag met een kind bij mijn schoonouders zitten hoor :eek:p
    Hoop dat jullie snel een leuk huisje vinden! En dat jullie droom dan natuurlijk ook uit komt!

Hier wel het voordeel dat we in een grote stad wonen. Voldoende huizen te huur! Met ons budget is het gelukkig ook wel mogelijk om iets te huren met wat meer ruimte op korte termijn.... Liefst willen we wel gewoon kopen omdat we de stad eigenlijk graag uit willen en je dan meer huis krijgt voor het zelfde geld.

Het enige waar ik me wel eens zorgen om maak is de reactie van mijn ouders. Die zijn zo rationeel ingesteld, ben wel eens bang dat ze helemaal niet blij zijn en alleen maar problemen op gaan sommen. Maarja, ook dat zien we tegen die tijd wel. Ik ben een slimme meid (al zeg ik het zelf :eek:p) en ik dop al een aantal jaar mijn eigen boontjes, heb al vaker keuzes gemaakt waar ze in eerste instantie niet achter stonden en dat is ook allemaal goed gekomen.

Ik heb gewoon altijd gezegd, ik vind 24/25 jaar een mooie leeftijd om moeder te worden. Ik zou het echt heel erg vinden als ik het tijden uitstel vanwege werk, huis, studie, en het vervolgens niet zou lukken om zwanger te worden.

13. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey Zussie,

Haha ik hoop het ook! Nadeel hier is; woon in een groot dorp (net geen stad) en particulier huren is hier strontduur. Huren van de woningbouw verdienen we te veel voor (mag maar max 33.000 bruto per jaar) Particulier kopen verdienen we net te weinig voor (kunnen ong 200.000 krijgen; ja huizen hier zijn strontduur). Dus wij zijn aangewezen op koophuizen van de woningbouw, zijn een stuk goedkoper. Nadeel hiervan is dat je je inschrijft op een huis wat te koop staat, huurders van de woningbouw hebben dan voorrang (en wij zijn dus helaas geen huurder). Zit er geen huurder bij wordt er geloot.. Hoop dat ik het zo begrijpelijk heb uitgelegd.. Dus bij ons is het echt elke keer afwachten..

Reactie van mn (schoon)ouders hoef ik me gelukkig echt niet druk om te maken.. Tis dat ik zelf gewoon die basis wil hebben.. Voor mijn (schoon)ouders kan er niet vlug genoeg een kleine komen:D Ik zelf ben 'pas' 21, in mei wordt ik 22, dus weet dat ik nog redelijk jong ben, maar heb altijd al jong mama willen worden.. En idd als er iets mis is zijn we daar op tijd bij:)

14. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @ Lentekind, zeker leuk zo rond dezelfde tijd. van mij mogen de weken omvliegen! Echt toevallig hoor allebei 5 juni. Ik wilde eigenlijk nog 1 strip langer slikken maar heb nu ook besloten ivm even een maandje ontpillen om toch de 5e te stoppen.
    En dan wel alvast meteen weer foliumzuur slikken
    ( heb het zelfs al in huis.. beetje voorbarig misschien haha maar kon me niet inhouden )

@Yara, snap het heel goed hoor , je hebt toch niet echt een basis zo bij je schoonouders. Wij hadden dat in ons vorige huis. was allemaal erg klein, geen extra kamer over
    en wilde dus ook wachten. Nu is het helemaal prima maar krijgt vriendlief over een paar weken een operatie(voet) en is het gewoon even nog praktisch om te wachten.
    je weet natuurlijk nooit of er complicaties etc zullen zijn,
    en zul je net zien dat het de eerste ronde raak is en je dan weer zoveel op je vork hebt.

@Babsies . wij hebben sinds kort een pup in huis, ruim 13 weken nu. echt een lieverd. En voordat er een baby is ben je zoiezo 9 maanden verder ( moet het ook nog eens de eerste ronde raak zijn natuurlijk )
    Wij hebben zoiets van in die tijd heb je een hond zoveel geleerd en als je allebei duidelijk hebt van de hond gaat niet naar plaats 2 als er een baby is maar een gedeelde eerste plaats in aandacht
    dan komt het volgens mij wel goed allemaal. Zolang je hond niet het gevoel heeft om ''niet meer het belangrijkste'' te zijn denk ik ook niet dat hij/zij een baby als bedreiging zal zien en komt het vast goed :)

15. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Wat leuk dat er zoveel mensen aan puppies beginnen.Ze zijn zo gezellig! Wij willen in de zomer 2 jonge katjes. (na onze zomer vakantie) Vorig jaar hadden we ook 2 kleintjes opgehaald, helemaal om op te vreten zo lief en leuk, alleen deze hebben het niet overleefd. De één werd na 3 weken bij ons heel ziek en de ander is na een half jaar bij ons onder een auto gekomen. Ik vind het nu nog steeds heel stil in huis. Dat laatste katje wachtte ons altijd op bij het raam en zat altijd op schoot. Het liefst heb ik een labrador pup, maar helaas, we werken allebei fulltime en dat zou ik gewoon ontzettend zielig vinden.

@Chantal, welk merk folium heb je in huis? Ik tel samen de dagen/maanden met je af!

@ Yara, jammer dat jullie niet zijn uitgekozen voor dat huisje. Dat is ontzettend balen, vooral als je er zoveel mee bezig bent. Hopen dat die huisjes van komende donderdag meer positiviteit opbrengen! Laat je het weten? Succes alvast!

@ Babsies, ik snap dat je je hormonen een halt wilde toe roepen. Ik heb geloof ik het zelfde. Als de computer aan staat dan ben ik steeds tijdens mijn werk erop aan het kijken of er hier en overal alweer nieuwe berichtjes staan. Ik kan het baby gedoe op het moment aardig van me af zetten omdat ik nu veel werk en druk bezig ben. Maar ik merk het altijd wel rond een bepaalde periode in de maand dat ik er meer mee bezig ben.

Tot schrijfs hier!

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @lentekind, ik heb Davitamon Compleet Mama - is voor &tijdens de zwangerschap en eventueel voor de maanden vlak na de zwangerschap ivm eventuele borstvoeding.

naast foliumzuur zit er ook een kleine hoeveelheid visolie in en extra vitamines.
    aangezien ik weinig fruit soorten lust lijkt dat me wel nuttig om zo toch de extra vitamines binnen te krijgen die nodig zijn

17. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Allemaal puppy fans! Wij zouden ook graag een hond willen, maar met 2 fulltime banen vind ik het ook niet eerlijk.
    Voor katten ben ik allergisch dus ook dat wil niet.

Wat grappig dat er 2 begin jullie stoppen. Als ik weer volledig hersteld ben dan zou mijn laatste pil op 9 juli zijn. Dat moet met het huis toch lukken. Nu hopen dat ik mezelf dan ook weer vertrouw en meer energie heb.

Yara, balen van het huisje. Hebben jullie al wel veel punten gespaard? Ik heb om me heen veel gevallen gezien dat in de zomermaanden er door veel mensen minder wordt gereageerd waardoor de kans groter is om wat toegewezen te krijgen. Maar hopelijk hebben jullie voor die tijd al wat gevonden. Wonen jullie al lang bij je schoonouders?

Het mee bezig zijn herken ik ook wel, de ene keer kan ik het beter loslaten dan de andere keer. Mijn verstand en vriendlief kunnen mijn hormonen gelukkig nu nog aan :)

Ik hoop ook heel erg dat als we er zo voor gaan dat ik niet binnen notime met ovutestjes en tempen in de weer ga. Volgens mij wordt je daar na een langere tijd alleen maar gefrustreerder van en ga je je dan te verplicht voelen om te moeten klussen. Maar of ik daar dan ook nog zo over denk vraag ik me af...

18. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Wij zijn beide ontzettend allergisch voor alles met haar... dus helaas geen diertjes voor ons. Katten zijn zo snoezig en het is zo lekker om soms zo'n warm beestje op je schoot te hebben en te aaien... maja, die zijn nou net het ergst wat allergieen betreft!

Ik zit nu ook zo veel op het forum, komt vooral omdat ik nu rond mijn NOD zit en nog niet ongesteld ben. Mocht ik nu ongesteld worden denk ik dat ik me weer even afzijdig hou. Maar het is hier zo'n goed middel om je tijd te doden als je moet wachten :eek:p
    Mijn man zou er gek van worden als ik steeds tegen hem aan zou zwetsen over kwaaltjes en testen enzo...

Hebben jullie nou nooit dat je stiekem hoopt dat je door de pil heen zwanger bent geworden tegen de tijd dat je stopweek er aan komt? Dat had ik namelijk steeds de laatste maanden dat ik hem gebruikte.

19. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Heel herkenbaar Zussie. Eind december was ik zo vergeetachtig met de pil dat ik in januari een maand gestopt ben. Natuurlijk mijn hele hormoonhuishouding van slag. Daardoor kwam ik ook op het forum terecht. Had vage klachtjes (pijnlijke borsten, steken in mn onderbuik etc), bleek er allemaal bij te horen. Maar toen ik na een tijdje niet ongesteld was geworden (en ook niet meer wist hoelang ik al niet ongesteld was geworden) toch maar een testje gehaald. Het hoorde natuurlijk allemaal bij het ontpillen. Maar diep van binnen zat toch die kriebel.

Van vriendlief mag ik ook niet te veel zwetsen over babies. Net als over trouwen mag ook niet.... Hij vind dat eerst de stappen ervoor afgehandeld moeten zijn voordat je verder kan denken. Maar misschien kan ik dat nuchtere juist wel goed hebben bij mijn eindeloze gedromerij.

20. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ja joh, dat ontpillen is echt een verschrikking.
    Ik ben nu ook over de datum (zoals manlief dat noemt) en voel van alles maar zou inderdaad heel goed nog ontpillen kunnen zijn met een onregelmatige cyclus.
    Ben begin januari gestopt en me een maand lang hondsberoerd gevoeld.

Deel Deze Pagina