Kinderwens, maar nog niet kunnen stoppen met pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Yara89, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosemarie86

Rosemarie86 Bekend lid

8 apr 2011
    850
    0
    0
    hallo dames!

zo heb weer bijgelezen:

welkom zoemeisje & rover!

@ zebra: leuk dat je verjaardag leuk was, heb je nog leuke kadootjes gehad? ohh wat superleuk en lief van je vriend! wow!

@ yara: lijkt me idd zo bijzonder zo'n echo! leuk een neefje! gefeli! wie weet is je vriend snel om:) en idd wat babsies zeg, jullie mogen nog! dit lees je niet meer maar heel veel plezier in disney!

@ zussie: moest er ook nog ff aan denken idd over dat met je moeder. maar gelukkig is het opgelost! en het gaat alweer beter met je vader? gelukkig!

over een paar weekjes is bijna niemand meer aan de pil van dit cluppie! haha

heb vanavond zumba gedaan, was weer leuk! en daarna ff echte meisjes gekeken. jeetje wat een ruzie! vond dat anna wel heel boos werd hoor... ze trok het zich wel heel erg aan!

nu nog ff oh oh tirol kijken:)

2. Chantej

Chantej Actief lid

28 apr 2011
    334
    41
    28
    werkt
    Hallo dames,
    Na vele berichtjes van jullie te hebben gelezen toch maar besloten om me hier ook maar bij aan te sluiten.
    En mijn ervaring mee te delen....

Om een heel lang verhaal kort te maken... Mijn kinderwens is op het moment ook zo ontzetten groot dat ik soms helemaal gek van mij zelf word. Iedereen om ons heen wordt zwanger of is inmiddels al bevallen.
    Mijn vriend heeft er dan ook geen gehoor aan als ik hier over praat.
    Hij wil eerst alles op orde hebben
    Wij hebben net een huis gekocht en krijgen 25 juli de sleutel van het huis.
    Hij wil hier eerst alles spik en span hebben, sparen voor een motor en daarnaast sparen.
    Na een hevige discussie (moet ik het maar noemen) is mijn vriend gelukkig van gedachte verandert. Door uit te leggen als ik nu zwanger zou worden het volgend jaar pas geboren word. En daar naast het hele gedoe met regelmaat van menstruatie etc.
    Nu lees ik dat veel van jullie aan de pil zijn?, ik zelf heb een mirena(spiraal) sinds 2 jaar.
    Helaas zal ik nog lang wachten moeten... mijn vriend is gelukkig al wel tot de conclussie gekomen dat de spiraal er voglend jaar dan uit kan.
    Soms hoop ik dan ook maar om zwanger te worden door de mirena heen maarja zelf weet ik ook wel dat dat haast onmogelijk is.

Liefs

3. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hee Chantej!
    Welkom, klets gezellig mee!
    Het is een leuk clubje geworden hier moet ik zeggen.
    Moeilijk he? Als je er zelf zo aan toe bent maar je vriend nog niet...
    In de tijd die we hier nu kletsen zijn al heel wat vrienden/mannen van gedachte veranderd en een aantal meiden gaan binnenkort al stoppen met de pil.
    We blijven hier gezellig doorkletsen, meiden die al bezig zijn en meiden die nog niet kunnen.
    Het is toch fijn om je ei kwijt te kunnen als die mannen niet naar je gezwets willen luisteren ;o)

Ikzelf ben al bezig met zwanger worden, terwijl de situatie eigenlijk niet ideaal is (ik studeer nog, wil nog een master doen, we moeten nog een huis vinden en kopen). Mijn man staat er juist nuchterder in dan ik, als het zo ver is komt het wel goed zegt hij. En daar kan ik me wel in vinden. Het komt wel goed en samen bedenken we wel oplossingen voor de dingen waar we tegenaan lopen.

Volgens mij is hier verder inderdaad niemand met een spiraaltje... De stap om te stoppen met de pil lijkt voor mij ook wat minder groot dan een spiraaltje laten verwijderen...De kans dat je ondanks een spiraaltje zwanger wordt is inderdaad klein... maja...

4. Chantej

Chantej Actief lid

28 apr 2011
    334
    41
    28
    werkt
    Hey zussie,
    Heb geprobeert alles een beetje te lezen maar daar zou ik al gauw dagen mee bezig zijn geweest.
    Wel erg leuk om anderen hun verhalen te lezen, en te bedenken dat ik dan toch niet de enige ben. Ik ben sinds vorig jaar klaar met school en heb een baan eerst voor een jaar (ter vervanging van zwschap) Dus vindt het ergens ook nog bang ook om zwanger te raken zolang ik nog geen vaste baan heb...
    Mijn vriend heeft gelukkig dan wel een vaste baan.
    Maar heb altijd geroepen voor mijn 25e wil ik graag zwanger raken. Nu 23 jaar dus heb nog wel even maar weet ook niet hoe ik reageren ga na de mirena.
    Lees dat sommigen van jullie veel tijd nodig hebben om te ontpillen. lijkt me erg frustrerend.
    Hoe gaat het nu bij jou dan? nog afwachten tot de vruchtbare dagen of??
    Ga je dan als nog de master opleiding volgen of laat je het er dan bij?
    Ik hoop dat ik alle dagen aanwezig kan zijn om in iedergeval te reageren maar heb onregelmatige diensten werk in de zorg namealijk.

Liefs

5. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hee!

Ik werk ook in de zorg (ben jij ook verpleegkundige?), maar niet echt onregelmatig. Heb soms wel avonddienst, maar dat is tot 9 uur. Maar het geeft niet als je er af en toe wat minder bent... dan lees je de laatste pagina even bij en dan klets je gewoon weer gezellig mee ;o)

Ik zei ook altijd dat ik voor mijn 25e zwanger wilde zijn (eigenlijk moeder maar dat red ik niet meer), ben nu 24. Ik heb ook een jaarcontract, maar gezien de studie (in mijn eigen tijd en van mijn eigen geld) die ik volg en de meerwaarde die ik daarmee heb voor het team/werk ben ik niet zo bang dat ze me snel zouden dumpen. Toen ik er 3 maanden werkte (had eerst een tijdelijk contract) hebben ze al iemand anders zijn contract niet verlengd zodat ik kon blijven. Heb ik me wel een tijdje schuldig over gevoeld, maarja, dat is aan mijn baas! Maarja je weet nooit. Mijn contract loopt nu tot november en hoop dan wel zwanger te zijn! We zien wel. Als verpleegkundige kan het nooit heel lastig zijn iets anders te vinden.
    Ik ga de masteropleiding nog wel doen, maar ga er een jaartje tussenuit. Er zijn meer vrouwen met kinderen die dat doen, dus dat moet ik ook kunnen denk ik dan!

Ik heb ook veel last gehad met ontpillen ja. De eerste maand heb ik me echt beroerd gevoeld. En verder heb ik lange cyclussen. Ik weet nu eigenlijk niet zo goed waar ik zit. Heb deze maand geprobeerd met ovulatietesten mijn ei te vinden, ik heb een paar weken getest maar niks gevonden. De afgelopen dagen had ik veel zeurende buikpijn en lage rugpijn, dus dacht dat ik ongi ging worden. Toen begon er een klein beetje bruinverlies wat gisteren heel licht rose was. En gisteravond is het ineens weer gestopt! Nu is er nog steeds niks.... dus nu heb ik het weer in mijn bol dat het misschien wel een innestelingsbloeding was... maarja er zit niks anders op dan afwachten! Misschien komt de ongi alsnog vandaag.

Ik ga nu in ieder geval weg, want heb vandaag mijn dag op de universiteit dus zit in de collegebanken! Spreek jullie vanavond wel weer!

Fijne dag allemaal!

6. Rosemarie86

Rosemarie86 Bekend lid

8 apr 2011
    850
    0
    0
    goeiemorgen!

welkom chantej!
    lastig dat als jij er al klaar voor bent en hij nog niet. maar het is wel belangrijk om er allebei klaar voor te zijn. probeer jezelf niet gek te maken. jou tijd komt nog!

7. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Lentekind: agossie! Wat naar om te zien! Hoe reageerden de kinderen? Ennehhh.. nog 9 dagen totdat je dat rotding de deur uit mag doen :D
    @zussie: lastig soms he, communicatie over internet. Gelukkig hebben jullie het uit kunnen praten. Ennehhh nog geen ongi!! Ik zou zéker een testje doen zondag! ohhh spannend zeg!
    @Zebra: spannend die operatie, en ook al snel! Ik als vuile optimist denk dan maar; gelukkig is het dan ook snel weer achter de rug ;)
    En jij mag ook al bijna stoppen, wat heerlijk! Het gaat inene wel hard met jullie haha!
    @Chantej: welkom! En wat goed dat je een goed gesprek met je vriend hebt kunnen houden. Zo ging het bij ons ook, herken het heel erg. En wij zouden eigenlijk pas einde van het jaar beginnen met klussen zegmaar, omdat vriend er nog niet klaar voor was. Toen heb ik gezegd dat ik dan een half jaar daarvoor zou stoppen met de pil om te kunnen ontpillen. In april had ik m'n stopweek en toen zei vriendlief ineens dat ik die pil wel de deur uit kon doen! Dusss.... succes met je overtuigingsstrijd :D

Zo, ik zit ff lekker de voorbeschouwing van HET huwelijk te kijken :p Lekker slap haha!

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik ben weer bijgelezen, en zit aan een mega grote pudding croissant
    die keek me net zo lekker aan vanuit de bakker :D
    vond dat ik die wel verdiend had na een dagje hard werken (kuchkuch)

Ik heb even een vraagje, ik dacht het zelf allemaal prima te weten maar een collega vertelde me vanochtend een hele andere versie.

het volgende ;

vriend is dus al een tijdje aan het sukkelen met zn enkel/voet
    nu krijg hij midden mei zijn operatie (eindelijk)
    van de bedrijfdarts moet hij vanaf a.s maandag halve dagen gaan werken om niet overbelast de operatie in te gaan
    hij vond het zelf onzin en zegt gewoon zijn werkzaamheden te kunnen doen, maargoed bedrijfsarts houd voet bij stuk dus halve dagen.

na de operatie moet hij zoiezo 2 weken rust houden, daarna neemt de bedrijfsarts contact op om te zien hoe het gaat,
    en eventueel weer beginnen met werken ( paar uurtjes, halve dagen, net wat.. geen idee nog )

verwacht word dat het revalideren in totaal een maand of 4 zal duren voodat hij weer 100% is zeg maar.

nu is de vraag... hoe zit het met zijn salaris?

Volgens mij collega is dit na enkele weken in samengang met UWV, ik dacht dat dat pas na een maand of 8 was en je dan in de WIA zou komen

maar dat is dus niet van toepassing. hij zal vanaf mei tot eind aug/begin sept ( na verwachting dus he ) niet volledig werkzaam zijn.
    Gaan wij er op salaris achteruit ? Als het zo is, heb ik het totaal niet geweten. is geen ramp maar wel handig om even van te voren te weten!

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Wat ik net meemaak!..

Ben een rondje met de hond aan het lopen, ben bijna weer in onze straat kijk ik links zie ik in een aangrenzende weg allemaal mensen lopen/rennen richting 1 punt, ik nieuwschierig als ik ben
    dacht ' ik ga wel via die weg richting huis :D ,

Blijkt dat er een kleine jochie denk jaar of 3/4 is aangereden door een auto
    tenminste dat zegt mijn beeld, jongetje op de grond aan de voorkant van een auto, met een hele geschrokken moeder? ernaast om kindje te laten stilliggen.

Er waren zoveel mensen al omheen en ik hoorde een sirene aankomen dus ik dacht loop verder. Ben niet zo van de sensatie bij zoiets en hulp was er meer dan genoeg.
    Zie ik toch iemand staan met een camera.. ik dacht het zal toch niet he .. dus ik loop die richting op en vraag netjes
    bent u van een hulpdienst?

zegt ie doodleuk : nee die zijn gebelt, ik film gewoon voor de hobby

nou ik wist niet wat ik moest zeggen. Dat is toch ongelofelijk zulke mensen! staat ie te filmen, voor ze HOBBY :x
    ik zei : tot het je eigen kind is he en ben doodgelopen
    wat was ik kwaad zeg.

Het is me het dagje wel. eerst een lastige werkdag, nu dit weer, whats next!?

10. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Welkom aan de nieuwe onder ons!

@Babsies, nog 9 dagen, dat klinkt nog maar kort he? hahaha schrok er laatst zelf van hahaha
    De kinderen waren wel een beetje overstuur. Gelukkig gaat het nu beter. Ik hoorde vandaag alleen dat het katje van een kind van school was en dat het katje ook nog zwanger was:$ Dat vond ik wel heel sneu om te horen.

@Zebra, als je vriend wordt geopereerd, dan wordt je toch gewoon door betaald, alleen zit hij nu in de ziektewet. Maar hij krijgt naar mijn idee gewoon zijn salaris. Of heeft hij geen vaste baan?

11. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38

Wat bestaan er toch een rare mensen. Knap dat je (wat je wilde weten) gewoon aan die man hebt gevraagd wat hij daar filmde. Maar echt, bizar. Ik vind je antwoord wel gevat trouwens haha
    Arm kind.

Maar je had een lastige werkdag, dat is niet zo mooi. Wel goed beëindigd of ook dat niet?

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @lentekind, hij heeft gewoon een vaste baan en naar mijn weten was dit ook zo.
    alleen volgens collega niet omdat hij langer dan 12 weken niet fulltime werkt maar 2/3 weken thuis zit en daarna halve dagen of net wat aangeraden word moet werken tot herstel.

Kon het nergens vinden zo op google. en was er zeker van dat je dan gewoon salaris krijgt, de volle 100% , volgens mij zelfs als je 8 maanden ziek of deeltijd werkt door ziekte.
    maar ja ging toch twijfelen toen vanochtend iemand wat anderts zei

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ja nou ik vroeg het al voordat ik het door had, want hij stond met zo huis tuin keuken cameratje te filmen en ik vind zoiets altijd zo ontzettend idioot, bied hulp of loop door denk ik dan

nu dat ik weer rustig binnen zit dacht ik net ook, oeps misschien niet slim , meneer was namelijk net zo breed als dat hij groot was en leek niet zo sociaal :D

14. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Ik zou, als je het niet kan achterhalen, gewoon informatie halen bij de baas. (je vriend dan). Dan weet je gewoon hoe de vork in de steel steekt.
    Maar het lijkt me sterkt hoor dat ze maar een deel uitbetalen.

Ik heb zo'n lekkere week gehad. Echt, gister de moederdag cadeaus meegegeven en vandaag een start gemaakt aan de vaderdag cadeaus. Ze zijn gewoon alweer bijna met de helft klaar. We schilderen gekke koeien op een schilderij. Ik had deze week een stagiaire en dat was echt ontzettend handig. Ze heeft zoveel gedaan. Ik bleef lachen om dat kind dus een prima week!

15. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    altijd fijn als je een leuke week gehad hebt! dan begin je de week erna ook vaak met een goed gevoel.

Nog plannen voor vanavond ? Wij hadden wel plannen
    maar blijf net zo lief thuis eigenlijk
    moet ff opladen komende week word al erg druk.

16. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Wij hebben vanavond een verjaardag waar ik totaal geen zin in heb! Maar ach, zal me maar weer van mijn goede kant laten zien. Echt, vorig jaar waren we niet geweest dus het jaar daarvoor pas. Maar het lijkt net of het gister was.

Wat heb je volgende week allemaal te doen in je drukke week?

17. zoemeisje

zoemeisje Actief lid

13 apr 2011
    274
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    oh oh wat heb ik al veel gemist!
    Als ik terug lees denk ik hee daar wil ik op reageren maar 3 pagina's later weet ik het al niet meer haha.

@rosemarie86 thanks :) ! (en alle andere voor het welkom heette)

@zebra haha nu we weten dat je een zebra schilderij boven de bank hebt hangen, kun je toch nog door de mand vallen haha.

Ik weet niet of jullie het al een keer hebben uitgelegd aan andere meiden maar kon het zo snel niet terug lezen, is hoe werkt de banner en hoe kun je je cyclus bepalen?
    Misschien klinkt het erg dom :( sorry daarvoor.
    Ik heb 'my days' op mijn telefoon en heb daar me menstruatie's in bijgehouden.

Hier mijn voorbeeld:

op vrijdag 15 april stopte ik met de pil, werd de 18e ongesteld, duurde maar 3 daagjes maar dat heb ik meestal.
    En nu geeft hij aan dat 27 arpil tot 1 mei mijn vruchtbaarste dagen zijn en 2 mei me ovulatie..

18. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hee zoemeisje!
    Dat is uitgaande van een normale cyclus van 28 dagen.
    Dus 14 dagen tot de eisprong (gerekend vanaf de eerste dag van je ongi) en 14 dagen na de eisprong.
    Maar als je net gestopt bent met de pil moet je jezelf nog niet vastpinnen op die 28 dagen hoor, want het kan best zijn dat het langer duurt. Eerste menstruatie is altijd even afwachten (bij mij duurde het 45 dagen).
    Als je een banner wil, ik heb een paar pagina's terug een stappenplan gepost hoe je er een kunt maken ;o)

Hier nog steeds geen officieel bloed, maar ik denk nu wel dat hij er echt aan zit te komen... Heb enorme koppijn en bruinverlies is weer begonnen. Hoop niet dat ik dit nu elke maand ga krijgen, 3 dagen vantevoren al buik en rugpijn... maarja we gaan het zien! Beter komt het nu snel door, dan valt onze klusperiode in mei nog in onze vakantie!

19. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    @ Zussie, hahaha wat zijn wij vrouwen toch van het plannen. Je wilt nu ongesteld worden want dan valt je klusperiode nog in je vakantie. Mooi is dat, kan er wel om lachen. Zulke dingen heb ik ook. Ik denk alleen dat ik het plannen los moet gaan laten en maar zien hoe het gaat lopen.

Morgen hoop ik in elk geval mijn laatste K.dag zonder kind in m'n buik te hebben! Giet mij maar vol nu het nog kan :D Neuh, valt reuze mee.

@ Zoemeisje, dat je wilt reageren op 3 pagina's terug dat herken ik wel haha. Ik plak het altijd naar Word als ik teveel heb gemist. Dan kan ik zo op iedereen reageren en verwijderen wie ik gehad heb haha. Verder zie ik dat Zussie al op de rest antwoord heeft gegeven.

20. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hmm jah... controlfreak he ;o)

Deel Deze Pagina