Zwanger worden na buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kittykat27, 28 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kittykat27

3 jul 2019
    13
    16
    3
    Vrouw
    Dag allemaal,
    Nadat ik een tijdje geleden poste dat ik zwanger was, bleek het foute boel te zijn. De 2e buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Vorige week zaterdag ben ik geopereerd en is mijn rechter eileider verwijderd, waar ons kindje was gaan nestelen. Dit heeft hevige impact op mijn emoties. Ik wil zo graag weer zwanger worden maar mijn lichaam werkt gewoon niet mee . Ik vroeg me af of er meer vrouwen zijn die hier tegen aan lopen of ervaringen met mij willen delen. ♥️

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je jezelf even de tijd moet geven om te verwerken wat er gebeurt is. Je kan zelf van alles willen, maar als je lichaam niet wilt of er nog niet aan toe is wordt het lastig. Probeer het rustig ene plaatsje te geven en gun je lichaam de tijd om alles weer op te pakken. Een miskraam, bbz, etc heeft emotioneel ook veel impact. Praat erover met je partner of iemand anders die je vertrouwt en neem even de rust. Veel sterkte!

3. Kittykat27

3 jul 2019
    13
    16
    3
    Vrouw
    Dankjewel♥️ Ja ik wil veel te snel. Het verlangen naar een kindje is zo sterk. Ik weet rationeel gezien wel dat t veel te snel is. Ben er nog kapot van al dacht ik van niet

Kramertje vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.669
    27.311
    113
    Vrouw
    Ik heb emdr gehad, vond de bbz zeer traumatisch. Eerste half jaar was ik alleen maar dankbaar dat ik nog leefde (door grove fouten verloskundige 2,5 week rondgelopen met inwendige bloeding. Ik had buik vol bloed die ze ook op de echo gezien had en nog geen actie ondernam... Gyn die mij opereerde verbaasde zich erover dat ik er nog was). Toen kwam de uitgerekende datum, ben ik compleet ingestort. Hulp gezocht en na 3 sessies had ik het verwerkt. Ik heb het pathologische rapport gelezen en dat heeft vragen beantwoord die ik nog had. De gyneacoloog heeft mij onderzocht begin dit jaar, ik moest weten wat de schade was. Gaf rust :) lichamelijke was er niets mis, had domme pech gehad. Bleef onder behandeling van de gyn, ik had wat luteale fase ondersteuning nodig. Was overigens niet de oorzaak van de bbz, maar gevolg van hormonale verandering na bevalling eerste kind.

Achteraf was het goed dat er een jaar tussen positieve test bbz en deze positieve test. Heb het daardoor goed kunnen verwerken. Daardoor sta ik ook relaxter in deze zwangerschap. Tuurlijk eerste echo's zijn vreselijk spannend maar ik sliep s nachts wel

5. Kittykat27

3 jul 2019
    13
    16
    3
    Vrouw
    Ik zit er aan te denken om inderdaad emdr weer te gaan doen, omdat dit de tweede bbz is en ik alleen maar aan het vluchten ben. Mijn muurtje stort steeds verder in en ik merk dat ik steeds verdrietiger wordt. Ik ben alleen maar bezig met weer zwanger worden, al denk ik dat t nu vooral de leegte opvullen is.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.669
    27.311
    113
    Vrouw
    #6 GroeneBomen, 28 jul 2019
    Laatst bewerkt: 28 jul 2019
    Dat gevoel had ik dus ook, maar snel zwanger worden en gewoon wegstoppen en doorgaan. Maar na een weekend zo te zijn om ingestort heb ik ook écht kunnen stoppen met 'kindje zou nu 1 week oud zijn' ik heb de zwangerschapstesten begraven en gezegd: ik laat je los om verder te kunnen. En toen kon ik ook in therapie en het écht verwerken. Ik was er ook echt klaar voor om emdr aan te gaan :) tuurlijk blijft verlies bij je maar de scherpe randen zijn weg. Vind het nu juist fijn om te zien dat op de verloskundige papieren ook staat dat dit mijn derde zwangerschap is: nr2 telt ook mee :)
    Terwijl ik het daarvoor juist super naar vond dat de gyn opschreef: 2 zwangerschappen (toen was deze huidige zwangerschap nog niet tot stand gekomen)

Het is ook goed om een stap terug te doen. 2 buitenbaarmoederlijke zwangerschappen zijn verschrikkelijk :( het is niet alleen verlies van een toekomstbeeld met een kindje, maar je hebt ook nog eens een operatie die je leven redt maar wel ten koste gaat van je voortplantingsorganen. Dat komt er nog bovenop. Ik had het in de eierstok, eierstok is dan wel gered maar de bloeding en dicht branden heeft wel eicellen gekost waardoor ik zeker eerder in de overgang kan komen

7. Kittykat27

3 jul 2019
    13
    16
    3
    Vrouw
    Ze vertelden mij dat ik er op tijd bij was. Er zat bloed in mijn baarmoeder en het was aan het scheuren. Dat het gevaarlijk voor mij was had ik niet eens bij stilgestaan. Ik ben nu op zoek naar een therapeut maar de meesten doen dit gewoon zonder verzekeraar. Ik wil dit graag verwerken. Voel me leeg. Dankjewel voor je reactie, doet me goed om te horen dat ik niet de enige ben die hier doorheen gaat ♥️

8. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Ik ken helaas het verdriet. Hier 2 keer een bbz en 2 mk die ook in de eileider zaten maar die zelf hebben losgelaten dus eigenlijk 4 keer bbz gehad. Je raakt echt het vertrouwen in je lijf kwijt. Ik heb ook emdr gehad en dit heeft mij flink geholpen. Ik wens je veel kracht en liefde toe. Ik hoop dat je snel gezond en op de juiste plaats zwanger mag worden.

Deel Deze Pagina