Hoi allemaal, Sinds een aantal maanden proberen mijn vriend en ik zwanger te worden van ons eerste. Ik ervaar dit tot nu toe vooral als iets heel leuks en spannends, maar ben ook eerlijk dat ik wel veel ermee bezig ben. Gelukkig nog niet obsessief haha. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar wat tips rondom het zwanger worden... bijvoorbeeld als het gaat om voeding, gezondheid, maar ook het hebben van seks. Want dat is vrij essentieel en iedereen weet wat er nodig is, maar toch. Was er iets waar je rekening mee hield? Ja, ik weet dat op internet veel informatie te vinden is, maar ik vind het weleens lastig om daarin te bepalen wat nu wel of niet relevant is. Bovendien vind ik het leuk om te horen van anderen die mama worden of al zijn. Of ook een beetje in hetzelfde schuitje als mij zitten. Groetjes!
Om de dag seks tussen dag 10 en 20 hier altijd of nja bijna altijd dan. Dan mis je de eisprong niet. Zelf let ik op dat ik geen voedsel eet wat m'n endometriose triggert (melk, varkensvlees, soja). Doe ik acupunctuur. Neem m'n vitamines (D, omega, magnesium, folaat). En zorg altijd voor warme voeten en een warme buik. Desondanks wel hulp van het ziekenhuis nodig hoor maar m'n lijf gaat er goed op, dus ik ga ermee door.